Windows mail in 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,
ik heb Windows Mail in Program Files op Vista op een cd gezet.
Toen de gegevens van de cd in Program Files op Windows 7
Inmiddels had ik ook al het 1 en ander gedownload.
Nu weet ik niet meer hoe ik verder moet.
Wie kan me helpen.

Zie bijlageWindows 7 mail.jpgWindows mail 7  x86.jpg

Waarschijnlijk had je de bedoeling om al je mails en dergelijke over te zetten.
Het mailprogramma in Vista kan je zo niet overzetten in elk geval. En je eigen mails e.d. staan al helemaal niet in die map onder 'Program files'
Je kunt onder Win7 Windows Live Mail downloaden en installeren.
De gegevens moet je op een heel andere manier overzetten van de oude naar de nieuwe situatie.
Maar als je inmiddels op dezelfde computer Window 7 in plaats van Vista hebt geInstalleerd, ben je vrijwel zeker alle gegevens uit Windows Mail al kwijt.

Ik wil helemaal niet naar Windows Live. Op dit moment heb ik Thunderbird, dus mijn gegevens zijn niet verloren gegaan.
Ik wil echter graag Windows Mail terug, omdat deze beter bevalt.

Je moet Windows Live Mail installeren onder Windows 7. Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan direct de vraag of accounts en e-mails moeten worden overgezet/geïmporteerd. Bij bij ging dat vrijwel automatisch allemaal en alles stond er weer. Echter ik had wel easy transfer gebruikt, weet niet of dat dan verschil uitmaakt. In ieder geval moet je toch ergens beginnen. Importeren kan volgens mij altijd ook van Thunderbird.

@Grace,

Ik denk dat je het niet snapt.
Je hoeft ook helemaal niet naar 'Windows Live' .... wat jij bedoelt is dat je een @live account zou moeten openen en daar gaat het helemaal niet om.

Zal proberen het nog een keer uit te leggen:
Onder Windows XP, had je Outlook Express als mailprogramma
Onder Vista had je Windows Mail als mailprogramma (hetzelfde als OE, maar een 'nieuwere' versie)
Onder Windows 7 wordt geen 'gratis' mailprogramma meer meegeleverd, maar kan je de - weer nieuwere - versie gratis downloaden. Dat is dus weer een nieuwere versie van het mailprogramma, dat 'eerder' Windows mail werd genoemd onder Vista.
En daar heb je helemaal geen @live of @hotmail account bij nodig. je kunt er gewoon je bestaande e-mail account(s) in onderbrengen.

Laatst bewerkt:
IN mijn eerdere bericht staat Windows Live Mail blauw gemarkeerd .... dat is dus de link

Dan heb je een probleem.
Zou je het niet eens gewoon proberen?
Je kent heel misschien het spreekwoord "Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet".
En tja, je komt uit de achterhoek dus ......
Veel succes verder!!

Laatst bewerkt:
Ik heb al een Windows Live account en ook een Gmail account.
We hebben hier in de achterhoek meer dan je denkt. :)
Maar mijn Windows Mail account gebruik ik ook en daar komt nog steeds mail op.

Ehh ... sorry dat ik het zeg, maar 'Crace is een beetje dom'.
Jij wilde het programma'tje Windows Mail uit Vista overzetten naar Windows 7, door de inhoud van de map in 'Program files' over te zetten via een CD.
Ik heb aangegeven dat dat helemaal niet kan zo.
Vervolgens heb ik aangegeven, dat het programma'tje alleen onder Windows Vista beschikbaar was.
Voor zowel Windows 7, als Vista en zélfs Windows XP is ter vervanging HET PROGRAMMA Windows Live Mail te installeren.
Jij zeurt voortdurend over 'accounts' en daar heb ik het dus helemaal niet over.
Kortom: de 'vervanger' voor het programma Windows Mail is het programma Windows Live Mail.

Ben je het met me eens? Grace is een beetje dom?

@Grace,
Onder Windows XP, had je Outlook Express als mailprogramma
Onder Vista had je Windows Mail als mailprogramma (hetzelfde als OE, maar een 'nieuwere' versie)
Onder Windows 7 wordt geen 'gratis' mailprogramma meer meegeleverd, maar kan je de - weer nieuwere - versie gratis downloaden. Dat is dus weer een nieuwere versie van het mailprogramma, dat 'eerder' Windows mail werd genoemd onder Vista.
En daar heb je helemaal geen @live of @hotmail account bij nodig. je kunt er gewoon je bestaande e-mail account(s) in onderbrengen.

WIE is er hier nou een beetje dom?

Ik wil helemaal niet naar Windows Live. Op dit moment heb ik Thunderbird, dus mijn gegevens zijn niet verloren gegaan.
Ik wil echter graag Windows Mail terug, omdat deze beter bevalt.

Dan moet je me toch eens uitleggen, waarom ik dan 'zo dom' ben.

• Je zegt dat je van Thunderbird weer terug wilt naar Windows mail, omdat je dat beter bevalt.
  • Windows Live mail is de opvolger van Windows mail .....
Waarom wil je dan wél naar Windows mail, maar persé niet naar Windows Live mail.

Uuh... ik denk dat vanveelen nog niet in de gaten heeft, dat hij zelf een beetje dom is.

grace101 geeft aan niet naar Windows Live Mail te willen, punt. Duidelijker kan niet.

Uuh... ik denk dat vanveelen nog niet in de gaten heeft, dat hij zelf een beetje dom is.
grace101 geeft aan niet naar Windows Live Mail te willen, punt. Duidelijker kan niet.

Ja ja ....
Als jij de moeite genomen had de reacties van deze dame eens door te nemen!?
'Ergens' vind je de reactie, dat ze in de veronderstelling is, dat ik een nieuwe mailaccount zou bedoelen, in plaats van een programma:
"Ik heb al een Windows Live account en ook een Gmail account"

Bovendien geeft ze blijkt van weinig kennis door aan te geven dat ze de map onder Program files, waarin Windows Mail, heeft gekopieerd naar een cd in de veronderstelling dat ze die onder Win7 kan 'plakken' en dan als programma opnieuw kan gebruiken.

Dit wekt niet de indruk dat deze dame écht veel verstand van zaken heeft.

.... vandaar mijn reacties.
En voor het overige: waar bemoei je je mee? Je voegt aan het topic niks wezenlijk toe.

Tenslotte opnieuw: TS heeft een probleem, Windows Mail is onderdeel van Vista en niet van Win7. Dus de keus is makkelijk: of lekker met Thunderbird blijven werken, óf over naar Windows Live Mail

De "oude" Windows Mail (dus GEEN LIVE MAIL) zoals in Vista, kan prima OOK gebruikt worden in Win7

Het lijkt me verstandig om dan ook te verwijzen naar alle reacties, waarbij de installatie en het gebruik allerlei problemen opleverde.
De belangrijkste is wel, dat het niet als 'standaard' emailprogramma onder Win7 kan worden gedefinieerd, waardoor het verzenden van documenten of andere bestanden rechtstreeks niet gaat lukken. Ook kan Word als editor niet worden gebruikt.

De reden waarom het artikel over de installatie van Windows Mail onder Win7 is geplaatst klopt ook niet.
Er wordt aangegeven dat het bij Windows Live Mail om een 'live' (dus online) -opslag zou gaan. Genoemd wordt expliciet 'in the cloud'.
Onzin dus.

Laatst bewerkt:
New Kid en Mrmusic, heel erg bedankt.
Hier heb ik tenminste wat aan!

Graag gedaan!:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan