windows server 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2006
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
server

ik wil ook een isa server en proxserver installeren is dat mogelijk alles op een server te installeren of moet ik dat op een apart server installeren?

ISA server is te gebruiken als een proxy-server. Daar hoeft dus verder geen software naast geïnstalleerd te worden voor proxy-werk.

Probeer ISA server maar te installeren op je W2003 server. Zover ik weet heb je geen AD nodig, dus gaat lukken, lijkt me.

Tijs.

win server 2003

mijn vraag was is het mogelijk isa op dezelfde server te installeren waar ik AD/domain/domain controller heb geinstalleerd

server 2003

binnen mijn netwerk heb ik ook een default gateway nodig die internetverkeer gaat delen en nat gebeuren afhandeld toch of niet of kan mijn netwerk ook zonder die default gateway?
default gateway is een pc en geen apparaat?

een default gateway is een aparte pc en kan niet op de server waar ik AD/domain/ domain controller heb geinstalleerd toch?

heeft een default gateway een andere netwerkkaart?

Als je een (draadloze of bedrade) Internet-router hebt, dan hoef je verder geen NAT in te stellen, want dat doet de router dan voor je.

Zie mijn opmerkingen over ipconfig en het noteren van de huidige gegevens van de W2003 server: Staat er bij Standaardgateway een 192.168.x.x adres of een 10.x.x.x adres, dan zorgt je Internet-router voor NAT. Je hoeft dan op de server geen NAT te laten uitvoeren.

Tijs.

server 2003

ik heb een partitie op de server 2003 wat vind je wat zou je me advieseren aangezien ik meerder servers wil installeren op een server?

wat is een interface?

server 2003

M.b.t. je Simple PCI communications device: Als ik het goed zie is je faxmodem geen onderdeel van je chipset. Doe het volgende, en misschien kunnen we er een driver voor vinden:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op dat Simple PC communications device
Klik tabblad Details
Geef ons hier op het forum de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX codering die in het onderste deelvenster staat.

Ik heb gedaan wat je vroeg bij mij staat onder het tabblad Resources

pci simple communications controller
Resource settings:
this device isn't using any resources because it had problem.

en bij tabblad general
Device status
this device is not configured correctly (code1)

server 2003

moet mijn windows server 2003 pc aangesluiten zijn aan de hub (netwerk) voordat ik beging met het installeren van mijn ad/domain/domaincontroller

server 2003

bij mij is dhcp server, dns server, standaard gatway een ip adres
en als ik voor mijn serer x.x.x.254 geef dan heeft mijn server ook hetzelfde ipadres als dhcp server, dns server, standaard gatway

Als ik je goed begrijp is bij je huidige (via DHCP toegewezen) ip-adres de Standaardgateway, DNS server en DHCP server x.x.x.254.
Dat zou inderdaad betekenen dat je x.x.x.254 niet aan je server kunt toekennen.
Doe dan als ip-adres x.x.x.200 voor je server (subnetmask 255.255.255.0), met (blijkbaar) als Default Gateway / Standaargateway: x.x.x.254
Stel als DNS server in op je server: x.x.x.200 als primaire DNS-server (=zijn eigen ip-adres dus) en x.x.x.254 als secundaire (=de router).

Nadat je dit hebt ingesteld kun je de server aan de hub hangen en aan de slag gaan met dcpromo.exe

Het verbaast me dat er geen tabblad Details is in Apparaatbeheer voor je faxmodem?? Zie bijlage voor wat ooit een Simple PCI communications device was, nu mét de juiste drivers geïnstalleerd.
Er hoort toch echt (normaal gesproken) een tabblad Details beschikbaar te zijn, óók als je er nog geen drivers voor hebt kunnen installeren.

Tijs.

Bijlagen

• pciid_modem.JPG
    pciid_modem.JPG
    75,2 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
server

Krijgt mijn dns server dezelfde ip adres als ip adres van de server?
gateway ip adres, dns ip adres, dhcp ip adres die worden door mijn modem/router van kpn gegenereerd!! ik heb mijn server, client1, en client2 aan die modem/router van kpn gekoppeld.
wat is een interface trouwens?

Stel alvast de 1ste DNS server in als het ip-adres van de server, want met de installatie van Active Directory moet je ook direct DNS installeren.

Voor goede bevraging van de Active Directory moet de server (en ook de werkstations) in eerste instantie de DNS-server van het domein benaderen, niet de DNS-server van de provider (of je router).
De server kan zelfstandig DNS-opvragingen doen, daar is geen DNS-instelling van de provider voor nodig. Uiteraard moet dan op de server wél de Standaardgateway goed ingesteld staan.

Interface = 'Aansluiting'. Kan (in de context van gebruik) van alles zijn: Netwerkaansluiting, seriële aansluiting, USB aansluiting etc.
In de sfeer van netwerk- en systeembeheer wordt er meestal een netwerkaansluiting mee bedoeld.

Tijs.

server

maar wat gebeurd er als ik een dhcp server op de server laat draaien? moet ik dan bij mijn modem/router van kpn functies uitzetten (dhcp service, dns service)

en als een dhcp laat draaien dan hoef ik geen ip adres te geven voor mijn server dat gaat automatisch en ook voor mijn dns server enzo..
dat regelt dhcp allemaal

interfacet= aansluiting betreft hardware en betreft software wat houd dat in?

Wie heeft gezegd dat je DHCP op de server moet draaien? Ik praatte over DNS, niet over DHCP.
Enige wat je moet aanpassen in de DHCP instellingen van de router voor de pc's is dat de eerste DNS-server het ip-adres van de server moet zijn, en als tweede DNS-server de router zelf of desnoods een direct ip-adres van een DNS-server van KPN.
Laat je de server DHCP doen, dan
1. Moet de server permanent aanstaan
2. Moet de router géén DHCP-serving doen.

Interface kan ook iets van software zijn. Betekent dan vaak een soort 'afspraak'/methode over hoe programmatuur met elkaar kan samenwerken/communiceren. Dus in dat opzicht blijft het een 'aansluiting', namelijk 'aansluiting' tussen programmatuur1 en programmatuur2.

Tijs.

server

Enige wat je moet aanpassen in de DHCP instellingen van de router voor de pc's is dat de eerste DNS-server het ip-adres van de server moet zijn, en als tweede DNS-server de router zelf of desnoods een direct ip-adres van een DNS-server van KPN.

Bedoel je dan dat ik op elke pc (client) die aan netwerk verbonden is een dns-server ip-adres toekennen?

een interface zorgt ervoor dat ik een programma kan starten en mee kan werken toch begrijp ik het goed kan ik een interface zien of gebeurd dat achter de schermen??

...Bedoel je dan dat ik op elke pc (client) die aan netwerk verbonden is een dns-server ip-adres toekennen?

Als je die computers onderbrengt in het domein, dan zul je dat inderdaad moeten doen. Ook in het geval je een computer NIET in het domein hangt, maar via gebruikersnaam + wachtwoord gedeelde bronnen op het domein wilt benaderen, ook dan moet DNS goed staan ingesteld op dat werkstation.

Er is nog een andere manier dan DNS om werkstations en servers te vinden en te benaderen (dit wordt NetBIOS genoemd), maar dat is eigenlijk voor werkgroepomgevingen bedoeld, niet voor W2003 domeinen.

een interface zorgt ervoor dat ik een programma kan starten en mee kan werken toch begrijp ik het goed kan ik een interface zien of gebeurd dat achter de schermen??

Dit interface kun je niet 'zien': Het betreft hier software-interfaces, geen hardware-interfaces. Je zou dus inderdaad kunnen zeggen dat die 'achter de schermen' beschikbaar is gesteld.

Tijs.

server

als ik dat gedaan heb zeg maar (ik heb mijn pc's aan het domain gehangen) moet ik dan voor elke pc afzonderlijk een dns ipadres geven zo ja hoe doe ik dat volgens mij op hetzelfde manier als op de server?

maar via gebruikersnaam + wachtwoord gedeelde bronnen op het domein wilt benaderen,
hoe stel ik dat in? hoe configueer ik dat?

server2003

Tijdens de installatie (active directory installation wizard) kwam ik het volgende tegen.

type the full dns name for the new domain.
full dns name for new domain.
* ze bedoel hier domain naam. kan ik een domain geven zoals piet.com of piet.nl als alleen piet opgeef dan lukt het niet

volgende stap
netbios domain name
specify a netbios name for the new domain.
this is the name users of earlier versions of windows will use to identify the new domain.
domain netbios name: Wat moet hier invullen?

DNS naam domein: PIET.LOCAL
Netbios domain naam: PIET

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan