windows update doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,

Na het terugzetten van een backup van een jaar geleden doet de automatische windows update het niet meer .
Ik krijg deze melding :

Er kan momenteel niet naar updates worden gezocht , omdat de windows update-service niet actief is .
U moet uw computer mogelijk opnieuw opstarten .

Windows update staat op automatisch , Ik heb een legale windows 7 versie

Wie kan mij vertellen waar de fout zit ?

Mvg.
Hans

Hans. Deze wellicht eerst doen. Advies laat je virus scanner eens draaien. Dan terug komen.

Ik had al een totale scan gedaan met avg , mbam en sas . Niets gevonden , wederom alles gescand en weer niets gevonden .

Hans

Nou dan zit het probleem (fout) in die backup is mijn mening. Dat is vervelend. Gaat niet lukken dus. Probeer deze stappen eens te volgen. Wel wat werk zeg. Klik :(

Hoi,
kijk eens of de service " Remote Procedure Call (RPC) " op automatisch staat en de status "Gestart" heeft. Daar is Windows Update nl. afhankelijk van
(start>zoekvak>typ services>locale services weergeven).
Of windowstoets + r
typ
services.msc
enter

Hansscheer, als je Windows 7 gebruikt zonder SP1 dan is dit het probleem ik heb dit zelf ondervonden. Als je Windows 7 opnieuw installeert doe dan gelijk SP1 erachteraan installeren en je zult zien dat je weer kunt updaten/instellen naar wens.
Download SP1 even van de Microsoft website en zet die even op een schijfje dat werkt prettiger, deze kun je hier vandaan halen:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1

@ Mik Zjegger
RPC staat op automatisch en de status is gestart

@ xa
Ik heb sp 1 geinstalleerd maar nog doet de automatische update het niet .

Wat nu ?

Hans

@ manamana

De fout lijkt mij niet in de backup te zitten , want ook bij een backup uit 2009 en 2010 doet de automatische windows update het niet .

Ik zie bij geinstalleerde updates een aantal updates staan van ms office enterprice en 2 windows updates ,
servicepack voor microsoft windows KB976732
Update voor microsoft windows KB976902

Hans

Ok, ik denk dat het probleem zit in het feit dat Microsoft Windows Update certificaten gecorrumpeerd bleken te zijn in juni. Waarschijnlijk moet dus eerst je Update-machine zelf bijgewerkt worden.

Referentie: https://secure.security.nl/artikel/41797/Microsoft_beveiligt_Windows_Update_infrastructuur.html

Via daar kom je dan weer bij deze KB:

http://support.microsoft.com/kb/949104

Daar klap je alles uit & ga je naar: De recentste versie van Windows Update Agent handmatig verkrijgen.

Alwaar je het voor de computer juiste versie-pakket ophaalt & installeert. Na de herstart moet Windows Update het weer doen.

Zoniet, dan horen we het spoedig, mag ik aannemen... ;)

@ TheKnight
Alles klinkt logisch , maar helaas nog steeds geen automatische updates .

Hans

Ik kan iets over het hoofd hebben gezien maar als je toch een Originele versie hebt van Windows7 doe dan de pc geheel opnieuw installeren, op deze manier blijf je maar proberen en al die tips wat wij allen aangeven komen ook niet ten goede van het OS.
Mijn visie, stop die DVD van Windows 7 in je dvd speler en installeer de pc opnieuw van tijd tot tijd lopen we allemaal tegen hetzelfde probleem aan en zullen deze stap moeten ondernemen helaas.
Zo blijft je proberen en uitstellen om deze stap te doen maar begin er gewoon aan, maak wel eerst een back-up van je bestanden en documenten, mailtjes enz. want weg is meestal weg.

Hoe ga ej dan naar de link die je aangeeft? Juist met je computer, dus Windows update gaat altijd via de computer en kan dus de update doen.;)

Hallo ,
Ik heb het advies van xa maar overgenomen en w7 opnieuw geinstalleerd en de automatische updates doen het weer .
Dus mijn dank aan alle meedenkers .

Toch blijft het vreemd , ik maak ieder kwartaal een backup van mijn c-schijf en zet deze ook wel eens terug en nooit problemen met updates , maar nu als de backup ouder is dan 1 jaar doet automatische updates het niet meer .

Nogmaals dank en voor mij is dit topic opgelost .

Hans

Oke Hans je hebt het zo goed opgelost. Dank voor de terugkoppeling. :thumb:;)

Gelukkig dat het zo is opgelost, let goed op wat je tegenwoordig allemaal binnenhaalt met iets te downloaden, en wees een beetje selectief met je updates van MS niet alle update wat worden aangeboden zijn van belang voor je OS. Maak je gebruik van register cleaners bekijk dan eerst goed wat je verwijdert ook daar word soms te roekeloos mee omgegaan, maar goed het probleem is opgelost en daar ging het om.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan