Windows update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

carel63

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Hallo

ik krijg steeds 3 updates niet geïnstalleerd
alle geprobeerd, gegoocheld op de foutcodes...
Firewall uitgezet......
ik kom er niet uit
heeft iemand een idee?

Knipsel.JPG

Knipse2l.JPG

gr Carel

Er zijn meer mensen die update problemen hebben. Zelf had ik die ook. Ik kon 14 updates niet installeren. Ik heb het probleem bij mij alleen op kunnen lossen door een oude image van mijn OS terug te zetten. De oorzaak heb ik niet kunnen vinden. Ik vermoed echter dat die bij mij te maken had met een schijfopruiming van alle items, welke ik via de verkenner gedaan had.
Iemand gaf dit advies: "Neem aan dat je versie legaal is, neem dan contact op met Microsoft dan krijg je gratis ondersteuning ( Telefoon 020-500 1500 https://www.microsoft.com/hardware/nl-nl/support/contact-us)
Ze moeten van jou toestemming krijgen bij jou in te loggen". Ik heb zelf geen ervaring met deze service.

Inderdaad zou Microsoft je gratis ondersteuning (moeten) geven voor Windows Update problemen.
Maar je kunt alvast een paar andere dingen doen, vooraf (in deze volgorde lijkt me het zinvolst), ook omdat waarschijnlijk Microsoft dezelfde stappen uitvoert tijdens hun support:
a. Start -> Zoeken en uitvoeren -> cmd.exe (rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren")
in het CMD-venster:
sfc /scannow
evt. meermalen uitvoeren (en evt. tussendoor Windows herstarten) als er integriteitsproblemen gevonden worden.
b. Het draaien van SURS (System Update ReadinesS)
b. Het draaien van De Windows Update troubleshooter

Tijs.

@dnties: Ik had nog een "foute" image bewaart. Die had ik teruggezet om te zien of dat eerste tooltje mijn updateprobleem had kunnen oplossen. Het duurde echter zo lang (>30 minuten) dat ik e.e.a. afgebroken heb en mijn goede image heb teruggezet. Ik blijf echter wel nieuwsgierig.
Overigens had ik wel vergeefs een tooltje van Windows gedraaid, maar ik weet niet of dat een van die twee was.

Tsja dat is nu niet zinvol meer.
Overigens zou tool1 op een redelijk systeem niet langer mogen duren dan 20 minuten. Als het langer duurt dan was er blijkbaar wat/veel te repareren dus wat aan de hand...
Tijs.

Inderdaad zou Microsoft je gratis ondersteuning (moeten) geven voor Windows Update problemen.

Tijs.

okay ik kan het SURS (System Update ReadinesS) nergens viden daar

okay het SURS (System Update ReadinesS) laten draaien
maar de updates geven nog steeds een foutmelding
en de troubleshooter doe ik ook steeds... helpt ook niks

Laatst bewerkt door een moderator:
@Veng: Ik zit niet te wachten op jouw goochelwerk met images. Ik besteed alleen tijd aan echte problemen, niet aan laboratoriumwerk. Jouw verhaal verstoort deze discusdiedraad, die immers door carel is gestart.

@carel: Als ik je goed begrijp sla je stap a. over? [Sfc /scannow]. Hoort gewoon wel bij de stappen.
Je kunt altijd nog Microsoft bellen. De tips van mijn eerste posting zijn eerste stappen, Microsoft kan dan verder analyseren met andere tips/stappen, bijvoorbeeld analyse van C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log als Sfc en/of SURS problemen niet (kunnen) oplossen [beide applicaties loggen namelijk namelijk naar dat .log bestand].

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs
nee niet overgeslagen, vergeten te zeggen , maar daar kwam dacht ik niet zoveel uit wat ik zag..

blijf het toch vreemd vinden dat Microsoft je wil laten updaten omdat je anders onveilig bent, maar je vervolgens opscheept met een probleem
of zie ik dit te simpel...

Kijk eens bij de geïnstalleerde updates of ze er al niet bij staan, dan die eerst verwijderen en dan weer die updates proberen.

En voor een oem windows dien je bij de PC/notebook leverancier te zijn, Microsoft geeft meestal geen ondersteuning aan oem windows installaties.

Ok, probeer dan de Fixit voor Windows 7 op deze link
Andere reden zou je anti-virus kunnen zijn. Helpt de Fixit niet, Schakel die dan eens tijdelijk uit voordat je gaat scannen naar updates / updates gaat installeren.

Tijs.

@langepier
bewuste updates staan wel in de lijst maar steeds als mislukt, dus ook niet eerder geïnstalleerd

@tijs
de fix optie had ik al gedaan

met als resultaat:
Knipsel.JPG
zal de AVG dan nog eens uitzetten, had ik al eens gedaan lukte ook niet met updaten

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon nogmaals aan de slag gaan met sfc /scannow en SURS, totdat alle fouten die daar worden aangetroffen eruit zijn, want dat is het enige wat Microsoft als oplossing geeft.

Ik ben even het overzicht kwijt (mogelijk heb je die al gedraaid) maar je kunt ook nog even kijken of deze Windows update fix van Microsoft je nog wat brengt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@langepier

je link is voor W8
ik heb 7..

@tijs
@lange pier

dit gedaan, vervolgens wil het logbestand bekijken maar dat lukt niet....

Knipsel.JPG

nu bezig met dit, wat heeeel lang duurt
Installatie initialiseren... voltooid
KB947821: Hotfix voor Windows installeren (update 1 van 1)...

SURS duurt (in ieder geval DE EERSTE KEER) lang want hij haalt een enorme hoeveelheid bestanden op bij Microsoft.
Zodra SURS is gedaan, de pc herstarten en weer sfc /scannow starten. Mogelijk repareert hij dan wel alles (wat er nog te repareren viel na SURS).

Tijs.

ik heb inmiddels ook nu CHKDSK gedaan
2 keer SURS
Knipsel.JPG
hotfix
Viruscanner uitgezet
herstart

een oudere update die verborgen was en ook niet wilde hersteld

en het lukt maar niet

de updates worden wel gedownload, maar dan gaat het fout

Knipsel.JPG

Knipsel.JPG

Knipsel.JPG

Laatst bewerkt:
Ik heb zo snel geen ideeën meer, hopelijk iemand anders wel.

Tijs.

Ik lees nergens dat je in het logboek hebt opgezocht om welke beschadigde bestanden het gaat. Mss kun je die handmatig herstellen? Niet gezegd dat daarmee het probleem wordt opgelost.
Paste deze regel in een command venster:
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt
Je krijgt dan het uitgefilterde resultaat van je logfile en de bestanden die niet gerepareerd kunnen worden in een tekstbestand op je desktop.

Ik neem aan dat je systeemherstel al bij je eerste acties geprobeerd hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan