Windows update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat betreft opgelost: NEE
ben in nog met MS forum bezig
de hersteloptie van de cd W7 geeft aan dat de versie op de pc nieuwer is dan de cd versie , dus dat lukt niet

Het vervelende is dat ik w.s. ook niet in aanmerking kom voor W10, omdat die updates niet te instaleren zijn en ik ook niet de W10 melding krijg hierdoor
wordt een beetje moedeloos

antwoord op MS forum:
Of, bij een pc met voor geinstalleerde Windows versie, de pc herstellen met de herstel opties van de fabrikant. Vaak op een verborgen herstel partitie. Op de website van de fabrikant staat normaal gezien hoe je die uitvoert.

Laatst bewerkt:
ik ben nog niet verder...
steeds de 3 updates die er niet geïnstalleerd willen
op de MS communityforum wordt aanbevolen de Windows DVD/download te doen, geen idee hoe dat moet
heb wel de download tool al......

Ik heb ook voor de tweede keer update problemen gehad. Kon ik alleen oplossen door weer mijn oude image van 3 maart terug te zetten. Ik vermoed toch malware. Reden van mijn vermoeden is dat ik wel office updates kon installeren. M.a.w. het proces werkte wel.
Toen ik gisteren JRT wilde draaien, wilde die ook geen back-up maken.
Ik vrees dat e.e.a. moeilijk op te lossen zal zijn als je geen oudere back-up meer hebt. Ik denk nl. dat er dan in je registry gerommeld is. Zie dat maar eens terug te vinden.
Je zou dus eens kunnen proberen ergens een officeexemplaar te bemachtigen. Eventueel alleen in trial mode. Als je daarvan wel updates kunt binnen halen, weet je dat het proces ok is.

Je kunt alsnog upgraden naar W10 via deze link ('rechtstreekse upgrade') of deze link (upgrade via het maken van DVD en dan de installatie starten vanuit Windows 7).
Als je de product-code niet weet (zou normaal gesproken op zo'n Microsoft sticker moeten staan), dan eerst even kijken met (bijv.) Jellybean Keyfinder wat het is.
NB: De product-code op de sticker kan afwijken van wat Jellybean Keyfinder aangeeft. (Minstens) 1 van de 2 zou moeten werken met de pagina van Microsoft, vooropgesteld dat het een legale versie van Windows 7 is die nu op de computer staat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ben ik weer
vanwege drukte niets kunnen proberen,
maar weer eens proberen te updaten..

en?
nope
resultaat
1. 1 Windows Update-fout 80072f78, 80090305 of 8009033f
2. 2 Windows Update: fout 8024002D
3. 3 Problemen met het installeren van updates oplossen.

ben er wel een beetje klaar mee

dit nog gedaan....
Knipsel.JPG

Knipsel2.JPG

Laatst bewerkt:
heb ik allemaal al gedaan, ook een topic op MS forum geplaatst....

kortom, ik ben nog steeds niet updtatebaar
en ben benieuwd welk gevaar ik loop als ik de beveiligingupdates niet krijg...

Ja ik kan nu W10 krijgen maar als ik de wisselende dingen er over lees denk ik... wacht maar even nog

Laatst bewerkt door een moderator:
&**(^ Door een link aan te klikken mijn hele tekst kwijt die ik voor je getikt had.
Ik heb nu even niet meer tijd.
Brand deze ISO van Norton, zoek de diskcheck op en run die eens. Die lijkt beter te zijn dan de disktest vanuit de verkenner.
Bij mij vond hij nog wat fouten. Niet gezegd dat dat je probleem oplost.
http://community.norton.com/en/forums/downloadable-ghost-15-recovery-disk-iso

Zo, even wat tijd. Wat vooraf ging:
Ik heb ook al een poos update problemen. Die los ik weliswaar op met oude images, maar de problemen blijven terugkomen. Images die ik als goed beoordeelde blijken soms later toch niet meer goed. Reden voor mij om de HD te verdenken. Wat je dan doet is een checkdisk en als die zegt dat alles goed is ga je verder.
Wat ik echter al een keer eerder heb meegemaakt, met een andere HD overigens, is dat de Windows check niet goed doorlopen kon worden en dat de check van de Norton Rescue Disk de check wel goed doorliep. Om die reden heb ik gisteren de Norton disk gebruikt om te controleren. Die haalde er idd. ook een paar fouten uit. Helaas heb ik niet opgeschreven welke fouten dat waren, maar het waren voor mij wat onbekendere kreten. Ik kan zo niet zeggen onder welk menu-item die controle zit. Niet onder utilities in elk geval. Ik meen het bovenste item. Niet direct een item waar ik het zou verwachten.
En Windows 10 heb ik op mijn desktop en laptop helemaal niet nodig. Het biedt blijkbaar weinig extra's en geeft veel kans op problemen. Dus ik blijf er ver van.
Mijn huidige systeem lijkt goed te zijn: ik kan updates verwijderen en weer toevoegen. Dat zegt echter blijkbaar niet alles, want zo leken sommige images ook goed en moest ik toch terug naar die van een aantal weken geleden (ik maak er 2 per week)

Laatst bewerkt:
Programma's die verbinding hebben met internet kunnen verantwoordelijk zijn voor je problemen.

Om uit te zoeken welk proces daarvoor verantwoordelijk is:
Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
Klik op Netwerk
Maximaliseer het venster
Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
Je ziet hier welke programma's met het internet verbonden zijn.
Sluit er enkele en kijk of het updaten wel lukt.

Laatst bewerkt:
@dorado:Goede tip en goed te weten. Bij mij is het dan wel vreemd, dat als ik de juiste image terugzet, de updates wel lopen.
Maar het gaat om carel63 ;) Ben benieuwd. Ik hoop dat het hem iets oplevert.

Ik zoek hem even op. Moet dan wel even rebooten. Momentje.

ik heb trouwens wat Dorade zei gedaan en heb zowaar 3 updates kunnen doen maar nog 7 niet, kan niet zien welke want ik moet de pc opnieuw opstarten
en ik heb in Broncontrole> Netwerk: het volgende uitgezet vprot.exe

Dat is toch bemoedigend.
Even er van uitgegaan dat je idd dezelfde bootable CD hebt als ik gebruikt heb je links 5 menu-items. De midelste is |"Analyse" kies die en dan vind je "Check Hard Disks". kies die en je kunt aangeven of je een beperkte of volledige scan wilt. Kies in dit geval voor de volledig scan (dus extra vinkje plaatsen).
Of dit je probleem nu verder oplost of niet, deze diskcontrole is toch nooit weg.

Ik lees: vprot.exe is not essential for Windows 8/7/XP and will often cause problems. Click here to see what vprot is doing, and how to remove vprot.exe.
en:
VProtect Application en het bestand vprot.exe maken deel uit van de AVG Toolbar.
Ik heb idd ook AVG. Alleen niet de AVG toolbar.

vprot.exe is bij mij nu in elk geval niet actief.

Laatst bewerkt:
Knipsel.JPG

nee de bootable disk nog niet gedaan wel wat Dorade zei
maar ik kom niks tegen wat je zegt Veng,op de cd

Klopt. Je hebt hem opgestart via autorun of iets dergelijks. Dat is fout. Dit is een bootable rescue disk.
Je moet deze iso dus op cd branden en vanaf die cd booten. Zorg dus eerst in de bios dat hij van cd kan booten.

o zo
ja heb hem op cd gebrand, maar dus bij opstarten dus
hoe doe ik dat?

Hangt een beetje van je pc/bios af.: Bij mij gaat het zo: pc uit, schijfje er in. aanzetten en wachten tot hij vraagt of hij van cd moet booten. Zo ja, binnen 5 seconden de aangegeven toets indrukken.
Het zou wel eens kunnen dat bij jou (nog niet van cd geboot kan worden). Dat moet je dan eerst in de bios aangeven.
Het hangt er een beetje van af welke bios je hebt. Daarin ben ik zelf ook niet zo goed thuis. In elk geval krijg je bij het opstarten vrijwel direct onderin je scherm de opmerking dat je een bepaalde toets moet indrukken als je naar de bios wilt. Je krijgt dan een dos-(of ander) scherm waarin je moet zoeken naar de "bootsequence" of vergelijkbare kreet. Daarin moet je dan aangeven dat je van cd wilt kunnen booten en dat die hoger in de lijst moet staan dan je HD. Hij probeert nl. eerst van de eerste in de kijst, dan de tweede enz. te booten.

Eigenlijk durf ik dit niet zo goed

ik heb trouwens W7

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan