Windows Update Nu Al Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs27

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
112
Door een grootte crash van onze oude computer (het was namelijk een gezinscomputer), hebben we een nieuwe computer moeten aanschaffen.
De vorige was 5 a 6 jaar oud, traag, en de videokaart was ook al kapot. De oude computer is nog naar de computer zaak hier in de buurt gegaan met flinke kosten en enkele dagen reparatie.

Dus het was gewoon tijd, voor een nieuwe.

Omdat we Windows 10 niet echt vertrouwen i.v.m. privacy enz. Gaan we gewoon nog eventjes verder met Windows 7.
Windows 7 wordt toch nog tot 2020 wat onderhouden via security updates, en tegen die tijd misschien weer de nieuwe computer opnieuw door een andere vervangen moet worden.
Misschien zelfs tegen die tijd Windows 11 of 12 al bestaat bestaat.

Op de nieuwe computer met voor geïnstalleerde Windows 7 Professional, willen we eerst de software/programma's instaleren.
Zoals Office, Adobe, Antivirus/Malware, Skype Enz. enz.

We willen natuurlijk de security updates die tot nu toe is uitgebracht ook instaleren.
Maar nu lijkt het wel of dat Windows Update kapot is! Gewoon nu al!

Zie hier de printscreen van onze "Windows Update":

Windows Update Probleem 4.jpg

Nu hebben we vanaf het begin de automatische updates uitgezet, maar dan zou je dit niet moeten zien en de updates handmatig controleren en instaleren.

Natuurlijk al wat gezocht op internet maar dit probleem hebben we nog niet gevonden.

We hebben wel iets gevonden op de website van Windows zelf, een Fix die Windows Update op fouten controleert en repareert.
Zie: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7

Dit is al uitgevoerd en inderdaad de Fix geeft aan dat er dingen in Windows Update kapot is maar ook alweer gerepareerd is geworden door de fix.

Helaas mag dit niet baten Windows Update blijft leeg, zoals de printscreen eerder.

Is Windows nu al kapot, en moeten nu al weer Windows opnieuw instaleren?

Hopelijk is hier een Fix voor!
 
Laatst bewerkt:
Zou je denken dat dit helpt?
De nieuwe computer is nog spiksplinternieuw, dan zit er toch geen Malware in Windows?

Zal het proberen, maar ik denk dat het niet iets uitmaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Matthijs27

Ik verwijs u graag door naar een engelse topic waar alles netjes uitgelegd staat : Klik hier
Veel succes, alles er iets niet lukt dan hoor ik het graag! :thumb:
 
Heb ondertussen een volledige scan van Malwarebytes en adwalcleaner achter de rug gehad.
adwalcleaner had niks gevonden, maar Malwarebytes wel, namelijk de "PUP.Optional.InstallCore".

Deze malware kwam van het instaleren van FileZilla. Wanneer je FileZilla van hun website wilt downloaden wordt je doorgestuurd naar Souceforge. Die dan gelijk weer hun downloader op jou computer instaleren.
Ik had dit gelijk weggeklikt maar blijkbaar was er toch iets geïnstalleerd.

Inmiddels is de PUP.Optional.InstallCore verwijderd, maar het probleem is nog niet verholpen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de Engelse topic gelezen en gevolgd, inderdaad hier ook geen Windows Update in services.msc.
Dus vervolgens de "Services - Restore Default Services in Windows 7" gevolgd.

Dit wil ook niet helpen.
Wat me wel opvalt is dat op de "Services - Restore Default Services in Windows 7", topic geschreven wordt dat Windows Update ook "wuauserv" kan heten.
Dit staat nu wel in "services.msc"! Weet niet of wuauserv al eerder stond aangezien ik zocht naar "Windows Update" i.p.v. "wuauserv".

In services.msc staat bij wuauserv dat deze "<Kan beschrijving niet lezen. Foutcode: 15100 > ". Het proces is al gestart en het aan of uitzetten van het proces of computer maakt geen verschil.
Ik neem aan dat Windows Update nu helemaal kapot is aangezien ik nu in de rigister heb zitten rommelen?

Misschien wil http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7 nu wel uitkomst bieden?

Toevoeging twee minuten later max.:

Ook de fix http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7 wil niet baten.

Wat nu Windows maar opnieuw instaleren op een nieuwe computer?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi matthijs


:confused: ALS maar PC inderdaad niet besmet is of wel wat anders aan de hand is ( zoals videokaart dat kapot of net niet kapot is ?? jouw plaatje wazig is en duid op dat ! ) ... ( ?? ) meestal helpt zoiets wel maar of jou zal zoiets wat ook kunnen helpen ??? ==>> KLIK <<== Proberen kan geen kwaad ! !

P.S. heb jij daar bijlage geplaatst ?? ....:( die werkt namelijk niet !
 
Laatst bewerkt:
Windows 7 heeft regelmatig problemen met updates. Zelf gebruik ik nu WSUS voor de updates en dat gaat prima.
 
:( Ik heb NOOIT in Windows 7 sinds die ontstaan is, .... met updates problemen gehad :( behalve nu sinds W10 begon zich met windows7 hier updates zich bemoeien ...

En WSUS manier om updates binnen te halen heeft ook later nadelen en gevolgen ( volg maar bij FaceBook dit artikel ! => KLIK ) omdat via WSUS en of via SCCM update alleen maar Microsoft producten en helemaal niets meer ondersteunen ze ...:(

:( Of zoiets ? ==> KLIK en vele ! andere nog :(

Is het dan WSUS slechts voor W10 goed/geldig/ of bestemd ? Alleen maar Microsoft dus en niets anders meer ? :(
 
Laatst bewerkt:
Heb ondertussen een volledige scan van Malwarebytes en adwalcleaner achter de rug gehad.
adwalcleaner had niks gevonden, maar Malwarebytes wel, namelijk de "PUP.Optional.InstallCore".

Deze malware kwam van het instaleren van FileZilla. Wanneer je FileZilla van hun website wilt downloaden wordt je doorgestuurd naar Souceforge. Die dan gelijk weer hun downloader op jou computer instaleren.
Ik had dit gelijk weggeklikt maar blijkbaar was er toch iets geïnstalleerd.

Inmiddels is de PUP.Optional.InstallCore verwijderd, maar het probleem is nog niet verholpen...

Over een PUP moet je je niet altijd zorgen maken dat zijn meestal vervelende en niet schadelijke malware. Ik zeg wel meestal.
 
:confused: Zie ik dat je niet snapt wat ik bedoel ...:( jij kent ook niet zo goed die WSUS ben bang ..:(

waarom volg je die op facebook artikel niet ..?
 
het ene artikel wijst naar een tweakers stuk dat over SBS server gaat in combinatie met WSUS en daar staat verder weinig negatiefs over behalve over het samenwerken met de serverversie.
Het andere facebook stukje wijst naar een bedrijf wat liever zijn eigen 3rd party update promoot met als excuus dat WSUS alleen Microsoft ondersteunt.
Oftewel een bedrijf wat kennelijk achterlijk genoeg is om te klagen dat een softwareleverancier alleen updates uitbrengt voor zijn eigen software... :confused:
Misschien dat ik ze eens ga mailen en vragen welke Linux distro of Mac OS versie voor mij de updates van Windows kan uitvoeren :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach jonge ik zelf bedoelde ook niets zeer wat concreets mee :D

Gewoon was mijn menig over voor W7 updates en dat ik die nooit offline zou willen downloaden of installeren enz..

Laten wij liever TS hier helpen ... :D
 
Er zijn ook 2 manieren van WSUS ;)
Waar ze over klagen is de versie die gebruikt wordt als server om de andere pc's in het netwerk te updaten.
Maar de "normale" versie download gewoon alle bestaande updates bij Microsoft en gaat deze dan installeren buiten de normale windows update om. Voordeel is dat je dan de updates ook als compleet geheel op een DVD kan branden en die later ook kan gebruiken bij een nieuwe installatie zodat je niet steeds alles via internet hoeft te doen.
Scheelt veel tijd en frustratie.
 
Jaawel tis ook zo .. maar is zoiets dan niet dezelfde als Microsoft Update Catalogus daar kan je ook alles van Microsoft downen en ergens opslaan of branden ..
 
Over een PUP moet je je niet altijd zorgen maken dat zijn meestal vervelende en niet schadelijke malware. Ik zeg wel meestal.

Ja, dat is ook zo. Ik wist waar de PUP vandaan kwam en wat het betekende. Het is verwijderd (Eigenlijk in kluis, kan dus echt verwijderd worden... :eek:).
 
Hoi matthijs


:confused: ALS maar PC inderdaad niet besmet is of wel wat anders aan de hand is ( zoals videokaart dat kapot of net niet kapot is ?? jouw plaatje wazig is en duid op dat ! ) ... ( ?? ) meestal helpt zoiets wel maar of jou zal zoiets wat ook kunnen helpen ??? ==>> KLIK <<== Proberen kan geen kwaad ! !

P.S. heb jij daar bijlage geplaatst ?? ....:( die werkt namelijk niet !

Nee ik denk echt niet dat het de videokaart is, de computer is bijna 3 dagen in gebruik om programma's te instaleren.
Totdat ik ook even de windows update wilde controleren op updates. En op het probleem ontdekte.

Ik zie dat de bijlages niet ok zijn, komt waarschijnlijk omdat ik de printcreens heb gemaakt in "Paint".

Zal ze even bewerken in de eerdere berichten en hier in dit bericht opnieuw plaatsen.

Windows Update Probleem 4.jpg
Dit is de eerste printcreen zojuist gemaakt. Maar nu niet gecomprimeerd.
Het laat het probleem zien, windows update is kapot niet te gebruiken.

Windows Update Probleem 5.jpg
Hier nog een nieuwe printcreen. Deze laat zien dat ook de instellingen om de automatische update functie van windows update te kunnen in te stellen kapot is.

Windows Update Probleem 3.jpg
Deze printcreen laat zien dat FIX: https://support.microsoft.com/en-us/kb/971058 niet helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan