Windows Update Nu Al Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het liefst zie ik gewoon Windows Update zoals het hoort werken.
Heb totaal geen ervaringen met WSUS hoor hier voor het eerst, en is agacadabra voor mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Och jej jej nu begin ik twijfelen dat niet wat anders misschien aan de hand is..

In jouw nu geval ik zal proberen in PC ALLE mogelijke activiteiten stoppen, vervolgens zal ik acuut PC via standaard schijf opruiming/%temp%/Temporary Internet Files/Prefetch/ totaal leeg maken ...
vervolgens meteen nog eens zal ik naar eigenschappen van Lokale Schijf (C:) gaan en daar aanvinken ( kijk plaatje ! ) Schijf op fouten controleren aangeven, en PC zal je merken moet je dan Her-starten ...

ixzfjm.jpg
<= Nadat je die geklikt hebt meteen ga maar PC her-starten en laat maar systeem zijn eigen gang gaan ..

Als alles eindelijk klaar is doe maar nog een keer proberen die Update-FIX en achteraan ook deze andere fix .. dan weer Update probeer maar binnen halen ..

:( Mocht niets helpen ....weet echt nie meer anders dan windows opnieuw installeren en alles weer dezelfde proberen ...:( ?

Het liefst zie ik gewoon Windows Update zoals het hoort werken.
Heb totaal geen ervaringen met WSUS hoor hier voor het eerst, en is agacadabra voor mij.

Je kan wel met WSUS update proberen downloaden of binnen halen natuurlijk dat wel kan :thumb: ..... maar kijk maar of je ze wel zal installeren kunnen ?? :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik eerst even de eerste optie neem:
Hoe kan je alle processen stoppen? Is het ook voldoende in veilige modus?
Dan zal ik de inhoud van map Prefetch even op een USB stick zetten voor het geval dat...

De rest is voor mij vanzelfsprekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het sowieso heel raar dit. Denk dat ik ook maar eens even bel met de fabrikant van de computer "HP". Heb nog garantie... Het is "Eigenlijk" een niet goed product... :evil:
Heb het idee dat de Windows vanaf begin af aan niet echt lekker is geïnstalleerd in de fabriek...

Het moet niet gekker worden!
Probeer de computer opnieuw op te starten in veilige modus.
Houd vanaf afsluiten F8 ingedrukt maar er gebeurt niks! De computer start zich zelf gewoon in normale modus op!

Wordt er nu een beetje moe van pffff... :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik neem aan dat Windows Update nu helemaal kapot is aangezien ik nu in de rigister heb zitten rommelen?
Je hebt toch niet in het register gerommeld zeker?
Waar heb je dat nieuwe ding gekocht en heb je er geen herstel dvd bij gekregen? Is het een zgn. refubished pc?
M.a.w. een opgeknapte bedrijfs-pc met een professional versie erop?
 
Laatst bewerkt:
Net zoals dat Mik Zjegger zei laat maar liever aan PC service nakijken, ...... :( wie weet misschien is het wel wat erg aan de hand :( ? en wat wel met windows installatie mis :(

En i.v.m. processen stoppen ik bedoelde niet nu op veilige modus maar gewoon, en bedoelde ik antivirus stoppen/ vervolgens zoveel mogelijk lopende actieve processen zoals mail systeem enz..enz..
en volgens die aangegeven notatie PC opschonen ( geen veilige modus dus ! ! ) ..

Ik weet niet wat je en/of je wel wat met register gedaan hebt ...:( ?? maar dat moet je niet doen zoiets heb ik je hier nog niet aanbevolen ....:(
 
Je hebt toch niet in het register gerommeld zeker?
Waar heb je dat nieuwe ding gekocht en heb je er geen herstel dvd bij gekregen? Is het een zgn. refubrished pc?
M.a.w. een opgeknapte bedrijfs-pc met een professional versie erop?

In deze post: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-Nu-Al-Kapot?p=5664867&viewfull=1#post5664867
Wordt gesproken over deze pagina http://www.sevenforums.com/windows-...s-update-screen-no-text-after-sp1-update.html waarin anderen ook last heeft van dit probleem.
Maar deze Engelse topic werkte niet bij ons. Ook bij iemand anders in dat zelfde topic: http://www.sevenforums.com/windows-...after-sp1-update-post2005026.html#post2005026
Die "Brink" vertelde dat het samenvoegen van een registerbestand (Zie: http://www.sevenforums.com/tutorials/236709-services-restore-default-services-windows-7-a.html) zijn windows update wel weer werkte. Bij ons ook halaas niet, er gebeurd helemaal niks, maar dat registerbestand is natuurlijk nu wel samengevoegd.

Dit "ding" is gekocht bij HP zelf!
Inderdaad een "Bedrijfs Computer" met inderdaad een Professional Windows 7.
Zie: http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=J9B74ET&opt=ABB&sel=DTP

Ook hier inderdaad geen DVD met Windows Software, wel een recovery DVD voor Windows 10, maar niet voor Windows 7.

Het is heel raar dat z'n nieuwe computer problemen heeft.

Net zoals dat Mik Zjegger zei laat maar liever aan PC service nakijken, ...... :( wie weet misschien is het wel wat erg aan de hand :( ? en wat wel met windows installatie mis :(

En i.v.m. processen stoppen ik bedoelde niet nu op veilige modus maar gewoon, en bedoelde ik antivirus stoppen/ vervolgens zoveel mogelijk lopende actieve processen zoals mail systeem enz..enz..
en volgens die aangegeven notatie PC opschonen ( geen veilige modus dus ! ! ) ..

Ik weet niet wat je en/of je wel wat met register gedaan hebt ...:( ?? maar dat moet je niet doen zoiets heb ik je hier nog niet aanbevolen ....:(

Tja, een nieuwe computer en dan gelijk naar de computer service bij mij in de buurt.
Zit garantie of en 30 dagen "Dood Bij Aankomst". De 14 dagen retour zonder opgaaf is, natuurlijk weer net verlopen! :mad:
In mijn vorige post (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-Nu-Al-Kapot?p=5665913&viewfull=1#post5665913) vertelde ik hoe het zit met het register.

Er loopt nu op zichzelf bijna geen processen mee. De computer is zoals ik al vertelde is net nieuw nu 4 a 5 dagen echt gebruikt geweest voor het instaleren van software, was bijna klaar met dat en zou dan de email en bestanden er op zetten. Zodat we van de oude computer naar nieuwe computer over zijn.

Matthijs ik heb bijna hetzelfde probleem gehad met 7 en het wel met WSUS opgelost (ook na een nieuwe install)

Zie ook

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/870525-Updateprobleem-Windows-7
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/868173-Offline-update-package

Bij leek het met name SP1 die de update kapot maakte

Hum ik heb begrepen dat het een programma is die update's offline kan installeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou hier een update van vandaag!

Vanochtend HP gebeld met de afdeling technischedienst .
Aangezien we nu ook meldingen kregen in Internet Explorer, en dat tijdens het uitschakelen van de computer foutmeldingen krijgen die je door moet klikken om de computer daadwerkelijk te kunnen afsluiten.

Natuurlijk het probleem verteld en aangekaart dat we de PC willen inruilen omdat ons vermoeden is dat het om een "refubrished pc" gaat.
Ja, dat is natuurlijk tegen het zere been! HP vertelden ons natuurlijk dat het niet waar is en dat het niet kan en niet gebeurt! Ons wordt tegen het onze!

Na flink aandringen wilde HP even ons helpen door F11 toets tijdens het opstarten in te drukken en enkele tests te doen. Ze dachten eerst dat het onze interne HDD van de computer kapot was, maar dat was niet zo bleek uit een test, vervolgens hebben ze ons door de pc geleid om via een menu de computer in veilige modus te zetten, dit werkte wel maar wilde eigenlijk daarna de computer weer gewoon aanzetten omdat ze in de computer wilde mee kijken.

Via een HP programma zijn ze daarna in de computer geweest, we zagen onze muis, menu's geopend worden door iemand anders. (Heel gek om te zien!)
Inderdaad gaven ze ons nu gelijk dat er iets aan de hand was en ze hebben het volgende aangeboden:
Ze sturen ongeveer dvd's met Windows 7 + 10 en drivers om een gehele nieuwe installatie van Windows 7 te kunnen te installeren.
Kan een aantal dagen duren...

Hun zeggen tegen ons dat we dan de windows opnieuw moeten installeren. En ze bellen ons a.s. Maandag 28 december ons terug om te horen hoe het ging, of dit het was en om hulp te bieden.
Werkt dit alles niet. Dan pas zijn ze bereid om de computer in te ruilen voor een nieuwe!

Ongeveer 1 uur en 10 minuten aan de telefoon gehangen.

Pfff Dus in het ergste geval hebben we ongeveer een hele maand niet bij onze bestanden kunnen komen komen, email ect. :(

Gelukkig hebben we alleen maar programma's op de nieuwe computer gezet en geen bestanden of email want dan hadden we weer aan de backup gezeten!
Hopelijk is deze drama snel voorbij! :(
 
Laatst bewerkt:
Dit "ding" is gekocht bij HP zelf!
Ja dat had ik nou niet gedacht, zo zie je maar weer hoe je je kunt vergissen. :eek:
Sorry voor de enigszins badinerende opmerking "ding" maar ik hoop voor je dat ze het naar volle tevredenheid voor je oplossen en je er een echte pc aan overhoudt. :thumb:
Hou ons op de hoogte!
 
Matthijs,
WSUS is inderdaad een programma om offline de updates te installeren. Sowieso handig, ook als je een nieuwe installatie doet.
Wat WSUS doet is nl ALLE updates die er tot nu toe zijn van je besturingssysteem, downloaden en (als je dat wil) op bv een USB stick of cd/dvd zetten.
Als je dan Windows geinstalleerd hebt, hoef je niet eerst uren opnieuw alle updates te downloaden, maar installeert hij alles achter elkaar vanaf je cd/usb of waar je ze ook heb neergezet.

Voordeel is dat hij dit buiten de normale windows update.exe doet dus ook als je normale update vastgelopen is dan kan hij de updates allemaal uitvoeren en (in mijn geval) daarmee de windows update service weer herstellen.

Bij mij scheelt het updaten van windows 7 met WSUS ongeveer 3-4 uur vergeleken met de normale manier.

http://download.wsusoffline.net/
 
Ja dat had ik nou niet gedacht, zo zie je maar weer hoe je je kunt vergissen. :eek:
Sorry voor de enigszins badinerende opmerking "ding" maar ik hoop voor je dat ze het naar volle tevredenheid voor je oplossen en je er een echte pc aan overhoudt. :thumb:
Hou ons op de hoogte!

Heb in het verleden Dell computers gehad maar dat was echte drama!
De computer die kapot was gegaan was een HP, meerdere keren bij de plaatselijke PC hulp gebracht. Vrijwel altijd goed hersteld maar het ging om het half jaar fout.
Al met al toch onze beste ervaring tot nu toe. Daarom weer gekozen voor HP, daarnaast gekozen voor de zakelijke PC omdat daar nog Windows 7 staat. En de processor + werk geheugen beter is.
Merkte het met installeren van de programma's dat het veel sneller ging!

Matthijs,
WSUS is inderdaad een programma om offline de updates te installeren. Sowieso handig, ook als je een nieuwe installatie doet.
Wat WSUS doet is nl ALLE updates die er tot nu toe zijn van je besturingssysteem, downloaden en (als je dat wil) op bv een USB stick of cd/dvd zetten.
Als je dan Windows geinstalleerd hebt, hoef je niet eerst uren opnieuw alle updates te downloaden, maar installeert hij alles achter elkaar vanaf je cd/usb of waar je ze ook heb neergezet.

Voordeel is dat hij dit buiten de normale windows update.exe doet dus ook als je normale update vastgelopen is dan kan hij de updates allemaal uitvoeren en (in mijn geval) daarmee de windows update service weer herstellen.

Bij mij scheelt het updaten van windows 7 met WSUS ongeveer 3-4 uur vergeleken met de normale manier.

http://download.wsusoffline.net/

Tja het is een optie,
Maar bij WSUS ook ervoor kiezen om updates niet te downloaden/installeren?
Heb bijvoorbeeld een tijdje spijt gehad met de "Kom gratis naar Windows 10" upgrade-aanbod-spam-update.
Na zoeken op Google gevonden hoe je die ellende kan verwijderen.

Hoe kan je eigenlijk Windows Update herstellen met WSUS?

Inmiddels Update:

Eind van de middag, DHL aan de deur!
Pakketje vanuit Tsjechië met daarin 4 DVD's:

"Operating Sytem DVD, Windows 7 Professional SP1".
"Driver Recovery DVD for Windows 7"
Dit ook voor in Windows 10.

Gelukkig voor de kerstperiode!

Nu moeten we uitvinden hoe we Windows gaan herinstalleren.
Heb dat namelijk nog nooit gedaan, dat deed meestal de plaatselijke Computerzaak in hier de buurt.

Echt fout kan het niet gaan!
Op de nieuwe computer zit alleen programma's (geen mail en geen documenten), die kan wel weer opnieuw downloaden en installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Update 27-12-2015

Omdat het kerstmis was en ik geen zit had om deze twee dagen achter een computer te brengen, heb ik het herinstalleren van Windows 7,
uitgesteld tot vandaag.

Inmiddels heb ik alle programma's verwijderd, het probleem is er nog steeds dus het lag ook niet aan een programma!

Zodra ik meer nieuws heb dan horen jullie het!

Update 17:00

Windows wordt nu opnieuw geïnstalleerd vanaf de Recovery DVD, die eerder deze week vanuit HP is verstuurd.

Update 17:45

Inmiddels is Windows 7 opnieuw geïnstalleerd!
Op dit moment worden de Divers geïnstalleerd vanaf de Driver Recovery DVD, die eerder deze week vanuit HP is verstuurd.

Wat nu al opviel was dat de bureaublad achtergrond nu echt een "Windows" is en niet één van "HP".
Blijkbaar is dit echt een compleet schone installatie en niet één die uit de fabriek komt.

Update 17:55

De drivers zijn nu ook allemaal geïnstalleerd!
Nu gaan we kijken of de Windows Update het weer doet, vervolgens een back-up maken van deze installatie.
En dan kunnen we de programma's weer installeren en eindelijk onze bestanden, e-mail, ect overzetten!
 
Laatst bewerkt:
Vreemd probleem.
Het zal toch niet crapware zijn he?
Hp is wel berucht om alle extra software die er automatisch mee geinstalleerd wordt (en waarvan de pc nou niet bepaald beter gaat functioneren).
Probeer dit eens: https://www.pcdecrapifier.com/download
 
Update 29-12-2015
2:40


We zijn weer een dag of 2 verder.

Windows 7 is compleet opnieuw geïnstalleerd, compleet met drivers (Beeldscherm, Printer ect.)

Vervolgens zijn ook de programma's zoals Office, Nero, Avast, Malwarebytes, TomTom, Skype, iTunes, Spotify ect. geïnstalleerd.

Vanochtend heeft HP ook nog gebeld met de vraag hoe het is gegaan en of dat het probleem opgelost was.
Ik had na de herinstallatie van Windows 7, een Windows Update aangeboden gekregen en geïnstalleerd, dus ik heb tegen HP gezegd dat het probleem verholpen was.

HP heeft ook verteld dat de "Case" 3 maanden vanaf nu geregistreerd staat, wil het probleem in de aankomende 3 maanden voor voordoen zijn hun op de hoogte!
Zit nu ook te verzinnen om toch nog een "Care Pack" aan te schaffen bij HP, tijdens de aankoop werd ons zo'n care pack aangeboden. Is in de loop van de tijd "misschien" goedkoper dan de pc hulp hier in de buurt.
Wie heeft er met z'n Care Pack ervaringen?

Hierina wilde ik de verdere updates installeren.
Windows Update wilde eerst weer niet reageren!
Zweet brak me uit omdat ik net tegen HP vertelde dat het probleem opgelost was, terwijl het leek of het probleem terug was!

Vervolgens veel foutmeldingen gehad, zoals 80244019, 80070308, 80240016, en 8024A006 errors.
Weet niet hoe ik geflikt heb maar na één stap systeemherstel, leek opgelost te zijn en na lang wachten was er ongeveer 260 updates beschikbaar!
Wat er precies fout was en hersteld is mij een raadsel!

Ook hier nog de hele middag en avond mee gestoeid aangezien de updates erg lang duurde, leek ook af en toe vast te lopen!
Dus de updates in kleine hapjes uitgevoerd, regelmatig mislukte een update nog wel eens maar na aantal keer proberen, staat nu alles geïnstalleerd!

Nu nog programma's zoals Adobe Creative Suite, en daarna de Email accounts aanmelden en daarna alle bestanden overzetten!
Ben nog niet 1,2,3 klaar en zal dit nog enkele dagen duren tot in het nieuwe jaar. Volgend jaar zal ik dus wel een keertje klaar zijn, hahaha! :p

Nu zijn er nog een aantal dingetjes die ik nog niet helemaal kan plaatsen:

De computer wil nog steeds niet in "veilige modus" via F8 tijdens het opnieuw opstarten van de computer/Windows.
Hoe kan dit? En hoe kan ik ervoor zorgen dat de F8 voor Veilige Modus weer gaat werken.
Ik heb ook volgens HP begrepen dat dit "Binnendoor" kan en dat het via een bepaalde menu kan gaan, maar dat ging allemaal zo snel dat ik niet meer precies meer weet hoe dat werkt.
Daarnaast vind ik zo'n menu niet handig wanneer in de "toekomst" Windows compleet vast loopt en ik niet meer bij dat menu kan komen.

Via wat zoekwerk via Google heb ik ook begrepen dat je de "Scroll Lock" of de "F-Lock" (weet niet zeker of hiermee het zelfde toets wordt bedoeld) moet activeren tijdens het herstarten...
Nu heb ik dat een keertje geprobeerd maar dat werkte niet. Misschien deed ik iets fout (lijkt me raar, maar goed het kan).
Ik zag wel de "indicatie" lampjes van "Num Lock" Caps Lock" & "Scroll Lock" tijdens het herstarten uit gaan.

Misschien krijgt de computer zelf, geen signaal van het toetsenbord binnen tijdens het herstarten van de computer/Windows.
Waardoor er dus ook geen F8, Esc of F12/11 opdracht wordt doorgegeven. Ligt het dan aan het toetsenbord? Of aan de Computer?
De toetsenbord is nieuw, zat meegeleverd bij de computer.

Heb ook via Google gelezen dat je in de BIOS wat kan veranderen, zodat de toetsen wel werken, maar zeker weten weet ik niet.

Kunnen jullie nog hierop iets bedenken?

Vervolgens heb ik nog een klein dingetje:

De oude PC was namelijk de "Hoofd computer" voor onze "Thuisgroep", maar deze is er niet meer.
Hoe krijg ik tijdens het instellen van het internet wel weer de oude "Thuisgroep" aangeboden? Terwijl de nieuwe computer niet verbonden is met de "Thuisgroep"?

Het liefst wil ik een hele nieuwe "Thuisgroep" instellen, aangezien de oude ook inmiddels niet meer helemaal naar behoren werkte.
Hoe kan ik een oude "Thuisgroep" compleet verwijderen, en een hele nieuwe opzetten?
Zodat ik ook zeker weet dat deze weer compleet werkt.

Hopelijk hebben jullie hier op ook nog een oplossing voor.
 
Goedemorgen Matthijs

Wij zijn allemaal hier non/stop bezig met je PC update probleem op te lossen en gedeeltelijk hier en daar iets en wat lukt ( kan je zich voorstelen ? :( ) waarom af en toe met installatie wat lukt ? ..
Is het niet wat mis met videokaart of iets i.v.m. prestaties in systeem niet in orde is, of met stroom-toevoeren en of adapter enz... ??

Ook daar bij het begin van je topic staat een plaatje welke je zelf geplaatst hebt en die ziet niet uit of ziet zo uit dat ik zoiets nooit gezien heb ...:( .... is het niet misschien wat anders aan de hand ??
Jij zei zelf dat pC/Laptop paar dagen oud is ...oke .. en dan ?? daardoor je naar service niet wil ?? maar garantie is vers toch ??
Heb jij wat verkeerd op je laptop/ of PC gedaan of geïnstalleerd of zoiets zodat service niet mag weten of zien ?? :( .... toch niet gedaan ?? maar dan is in orde toch ?

Ooke dus, .... maar in dit geval service hoort te helpen en zo moet dat .. of ? garantie is ook vers en uiteindelijk misschien heb jij een valse ( lees maar kapotte ! ) laptop in handen gekregen/gekocht ??
 
Laatst bewerkt:
Veilige modus-probleem kan opgelost worden m.b.v. msconfig:

Zoek MSCONFIG (in het vakje "Programma's en bestanden zoeken") en start MSCONFIG
Onder het tabje Computer Opstarten is er de mogelijkheid om een vinkje te zetten bij "Opstarten in Veilige modus". Druk op Toepassen/OK en herstart de PC.
Niet vergeten om, nadat in veilige modus alles gedaan is wat gedaan moet worden, daarna weer MSCONFIG te starten en het vinkje weg te halen.
 
Ja, dit is inderdaad de optie die "HP" deed.
Maar hoe kan ik de F8, esc en ect laten werken?
Dat zou ik een veel fijnere oplossing vinden. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen Matthijs

Wij zijn allemaal hier non/stop bezig met je PC update probleem op te lossen en gedeeltelijk hier en daar iets en wat lukt ( kan je zich voorstelen ? :( ) waarom af en toe met installatie wat lukt ? ..
Is het niet wat mis met videokaart of iets i.v.m. prestaties in systeem niet in orde is, of met stroom-toevoeren en of adapter enz... ??

Ook daar bij het begin van je topic staat een plaatje welke je zelf geplaatst hebt en die ziet niet uit of ziet zo uit dat ik zoiets nooit gezien heb ...:( .... is het niet misschien wat anders aan de hand ??

Dat de printscreen's er zo raar uit zien is heel simpel:
Ik had deze gecomprimeerd in Paint. Achteraf niet weten dat het zo er uit zal zien.
(Niet over nagedacht,aangezien ik dit met Photoshop (mijn gebruikelijke programma) hier geen last mee hebt.)

Ik heb de printscreen's al eerder vervangen voor printscreen's met betere kwaliteit
(Weet niet of dit goed gegaan is?)


Tja, de PC is gekocht bij HP zelf online. Dus je kan niet even naar een balie of service punt./
Inderdaad heb ik ook garantie! Zal wat wezen!:)

"HP" heeft via een programma (volgens mij een "LogMeIn" versie van HP), zelf in de PC op een afstand bekeken.
Ik heb niks raars gedaan met de PC en dat heeft HP ook zelf geconstateerd. Heb niks te verbergen.

HP heeft besloten om een recovery instalatie DVD voor Windows 7 en 10 + een driver recovery DVD voor Windwos 7 + 10 per expres op te sturen.
Zal het na een herinstallatie toch nog komen wordt de PC omgeruild voor een ander.
De case is daarnaast 3 maanden geregistreerd, mocht het probleem in die tijd opnieuw voordoen, wordt de PC omgeruild voor een nieuwe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier staat door HP beschreven hoe, met win7, in save mode te starten: http://support.hp.com/us-en/product/hp-probook-440-g3-notebook-pc/7834551/document/c01857654/
Daar staat ook de MSCONFIG-optie bij.
Maar er moet, zonder enige bijzondere extra setting in de bios of zo, toch gewoon met F8 tijdens start-up in de safe mode gekomen kunnen worden.
Vaak is het een kwestie van als een waanzinnige herhaaldelijk drukken op de F8-toets zodra op de aanknop gedrukt is. Overigens moet windows dan wel met een koude start gestart worden en niet vanuit slaap- of sluimerstand, want dan werkt het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan