Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Nadat ik een USB poort op mij laptop gebruikt heb krijg ik bbijgaande melding. De enige manier om deze melding te verwijderen is Taakbeheer te starten en vervolgens Windows Verkenner te verwijderen. Nadat ik de USB stick of kaart van mijn camera netjes verwijderd heb en de USB poort opnieuw gebruik verschijnt de melding opnieuw. Het probleem doet zich al langere tijd voor en wordt nu zo langzamerhand vervelend. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Al vast bedankt voor de reactie.
Hans

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    32,6 KB · Weergaven: 39
De foutmelding treedt dus op nadat je de USB-stick/geheugenkaart hebt verwijderd?
Dat klikt alsof Windows probeert naar het apparaat te schrijven terwijl dit al losgekoppeld is. Gebruik je het pictogram 'Hardware veilig verwijderen'?

Laatst bewerkt:
Over welke versi van Windows praten wij?

Sinds XP kan je ergens instellen, of Windows altijd rechtstreeks moet schrijven naar de USB stick, of op Windows de write-back op snelheid mag optimeren/

Op mijn laptop gebruik ik Wndows Vista Home edition. Ik weet niet wat je bedoelt met rechtstreeks schrijven naar de USB stick.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Download usb_devices_view (Eng) en verwijder de registerverwijzingen van vorige aangesloten apparaten (rechtsklik op het geselecteerde apparaat).
Nederlandse taal v.h. programma downloaden onderaan de site, bestand plaatsen in de installatiemap v.h. programma (Program Files).

Laatst bewerkt:
Hoi Mik,
Het programma usb_devices_view heb ik gedownload en uitgepakt. Bij het uitvoeren hiervan vallen een paar dingen op:

1. Als ik het programma uitvoer zonder dat ik er iets in een USB poort zit en ik ook niet de melding gekregen heb dan zie ik dat in de kolom Stationsletter H vermeld staat en bij Veilig te verwijderen Nee. Het vreemde is dat in Computer H niet staat maar wel dus de actieve schijven zijnde C:, E:, en mijn DVD station F:. Dat de actieve schijven te zien zijn is normaal maar dat van de H schijf niet;
2. als ik nu mijn GPS apparaat van Garmin in een USB poort steek dan verschijnt de probleemmelding weer. Als ik nu het programma uitvoer terwijl de melding nog op het scherm staat en die dus verwijst naar de G schijf zie ik in het overzicht niets van de G schijf staan. Wel zie ik in de kolom stationsletter D: en H: staan en ook dat deze actief zijn. Echter als ik de probleemmelding verwijder in Taakbeheer en mijn GPS veilig verwijder dan zie ik in USBDeview dat de D en H er nog staan. Echter nu niet meer actief. Wel staat in de kolom Veilig te verwijderen Nee. Zie bijlage;
3. nadat ik mijn pc opnieuw heb opgestart zie ik nog steeds in USBDeview de stationsletter D en H. Dit is op zich weer vreemd omdat bij 1. alleen H zichtbaar was;
4. bij het de volgende dag opnieuw uitvoeren van USBdeview blijkt dat nu nog alleen de stationsletter H te zien is, maar nog steeds geeft de kolom Veilig verwijderen Nee aan. Als ik nu via USBdeview de H schijf probeer af te koppelen via Bestand > Geselecteerde apparaten afkoppelen dan gebeurt er niets.
Mijn vraag is nu of ik de regel van H mag verwijderen terwijl het USBDeview aangeeft dat dit niet veilig is. Overigens mijn GPS apparaat gebruikt zijn intern geheugen en een SD kaartje.

Ik heb alles maar zo uitvoerig mogelijk geschreven, maar vrees dat het hierdoor niet meer helemaal duidelijk is. Ik hoor het graag als dat zo is.
Gr.
Rob

Bijlagen

• Knipsel 2.JPG
    Knipsel 2.JPG
    40,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Komt het probleem naar een herstart van de computer terug?

Hans,

In je bericht staat dat "dat het probleem nu vervelend begint te worden". Hoe lang is dit dan ongeveer zo? Ik vraag dit, in verband met eventueel een herstelpunt, maar dan is het wel van belang dat het probleem zich niet al ontzettend lang voordoet.

Laatst bewerkt:
Lutz: Nadat ik mijn USB poort gebruikt heb en het apparaat veilig heb verwijderd dan zijn er 2 situaties:
1) als ik de melding verwijderd heb via Taakbeheer dan komt bij het opnieuw opstarten van de pc de melding niet meer terug;
2) als ik de melding niet verwijderd heb dan komt bij het opnieuw opstarten van de pc de melding wel terug.

Pete1800: Sedert ongeveer 1 maand heb ik last van mijn probleem. Het lijkt mij dat een herstelpunt dan niet in aanmerking komt.

Groet
Hans

Het lijkt op een Windows probleem. Heb je CCleaner of iets dergelijken recentelijk laten lopen?

Hoi Lutz,
Zowel Ccleaner als Registry Mechanic van PcTools. Tevens wordt de pc dagelijks gecontroleerd op virussen. Dit alles heeft mijn probleem niet kunnen oplossen.

En je harde schijf heb je dan zeker ook op consistentie gecheckd? Via deze computer, eigenschappen van de harde schijf, en dan de tweede tab. Alle twee opties aanvinken.

Als je bedoelt om het volume (zie bijlage) te controleren dan heb ik dat zo juist gedaan en daarna gecontroleerd of mijn probleem is opgelost. Helaas blijkt dat niet het geval te zijn. Ook had ik chkdsk uitgevoerd, zonder resultaat.

Bijlagen

• Knipsel 3.JPG
    Knipsel 3.JPG
    22,4 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ik ben nu einde raad. Ik zou vermoedelijk Windows helemaal schoon opnieuw gaan installeren. In mijn ervaring ben je met een Windows installatie veel sneller klaar dan met het oplossen van dit soort niet standaard problemen.

Het opnieuw installeren van Windows vind ik op dit moment nog geen optie. Misschien op een later moment. Heb je misschien ervaring met hetgeen Mik Zjegger en ik elkaar bericht hebben? Hij heeft helaas nog niet geantwoord op mijn opmerkingen.

Mik Zjegger

Heb je Windows altijd netjes bijgewerkt? Indien ja, dan ben je met een schone installatie beter af. Indien nee, dan wordt het nu tijd om naar Windows updates te zoeken.

Welke Service pack heb je geinstalleerd? Dat moet onder system vermeld staan.

Dorado: - http://support.microsoft.com/kb/928631 is niet op mij van toepassing
- http://www.microsoft.com/downloads/e...displaylang=en heb ik uitgevoerd maar het programma zegt dat dit niet nodig is voor mijn systeem

Lutz: Ik maak altijd gebruikt van Windows update en laat dus alles wat relevant is installeren, dus ook de nieuwste Service Pack. Ik heb dus Service Pack 2. Met de herinstallatie van Windows wacht ik nog. Misschien heb je toch nog iets in je toverdoos zitten.

Laatst bewerkt:
In mijn truccendoos zit nog een commercieel programma: http://safelyremove.com/
Ik ken het verder niet.

Maar de oorzaak van je problemen kan een beginnend hardware fout zijn. Heb je de computer recentelijk schoongemaakt, zodat die niet oververhit raakt?

In plaats van opnieuw Vista te installeren kan je ook overwegen om een Windows 7 or Windows 8 computer te kopen. Dat is goed voor de werkgelegenheid en voor de overheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan