Windows verplaatsen naar een andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik dacht dat ik deze vraag al gepost had, maar kan hem zo niet vinden. Vandaar dat ik hem nog een keer post.

Microsoft Windows staat nu bij mij op de E schijf, deze is echter te klein voor Windows. Ik wil hem graag terug zetten naar C schijf. Is het mogelijk zonder te formatteren en weer opnieuw te installeren. Windows zo te verplaatsen?

Of kom ik er echt onderuit om alles opnieuw te formatteren en te installeren?

Wat je kan doen is een backup maken van de E: schijf met bv Paragon Backup, die zet je op een externe schijf, wis dan je schijven en zet dan de backup van de externe schijf terug op C: met de restore boot cd van het backup programma, opnieuw installeren gaat volgens mij misschien wel sneller.

Hoe groot is die E: schijf?
Kijk eens hier hoe je je persoonlijke mappen makkelijk kunt verplaatsen.
Dan hoef je wss niet al die moeite te doen!
25 GB voor XP is meer dan genoeg.

Bij Systeembeheer Computerbeheer Schijfbeheer kan je de driveletters veranderen. Met een partitioneer programma kan je vervolgens deze partitie groter maken. Let op: niet alle partitioneer programma's doen dit even goed dus vraag daar dan afzonderlijk advies over. Voor het afslanken van Windows kan je de volgende pagina doornemen: http://schoonepc.nl/optim/delete.html je hebt immers maar zo een gigabyte ruimte gewonnen en je wilt dan misschien wel weer terug naar een kleinere Windows partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan