Windows Vista herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezoo, wij kregen toch af en toe het bericht dat er updates waren en dan werden die toch automatisch geladen. Dus eerst nog eens de pc scannen op virussen en nadien de beide service packs downloaden ? Moet ik dan nog herinstalleren ?
 
Als je computer helemaal malware vrij is hoef je niet opnieuw te installeren.

De beste manier om te werk te gaan.
Download eerst SP1 en installeer SP1
Download daarna SP2 en installeer SP2
Je ontbreekt dus heel wat updates.
Ga naar start > configuratiescherm > Windows Updates
Selecteer daar Instellingen wijzigen
Selecteer daar : updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren, en klik op OK.
Na downloaden installeer de updates met stukjes, niet allemaal tegelijk ineens.
Als al de updates geïnstalleerd wijzig je terug de instellingen naar Updates automatisch installeren , klik OK
Sucses gewenst en laat maar iets horen als er problemen opduiken bij de updates.

Zeer belangriijk. SP1 en SP2 moet geinstalleerd worden met administrators rechten.
Rechtsklikken op het gedownloade bestand en kiezen voor, uitvoeren als administrator.
 
Laatst bewerkt:
Okidoki,we gaan het zo proberen. Ik hoop dát malware gelijk staat aan virusvrij.Bedankt
 
Hoi Seniorke, toch nog eens dubbel checken; vooreerst Download eerst SP1 en installeer SP1
Download daarna SP2 en installeer SP2 EN PAS NADIEN Ga naar start > configuratiescherm > Windows Updates
Selecteer daar Instellingen wijzigen
Selecteer daar : updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren, en klik op OK.
Na downloaden installeer de updates met stukjes, niet allemaal tegelijk ineens.
Als al de updates geïnstalleerd wijzig je terug de instellingen naar Updates automatisch installeren , klik OK
Correct ? Ik wil geen verkeerde manipulaties uitvoeren. Bedankt
 
Inderdaad, zo is het goed.
Je kan na installeren SP2 ook onmiddeliijk instellen updates automatisch installeren, maar omdat je er heel wat ontbreekt zouden er updates kunnen mislukken. Daarom dat ik voorstel de updates beetje bij beetje te installeren.
Als al de updates geïnstalleerd zijn, dan pas automatisch installeren instellen.
 
Hoi, bedankt. Intussen heb ik SP1 proberen te downloaden en te installeren. Eenmaal gedowload (na zo'n 45 minuten) wilde ik het uitvoeren, maar dat kon ie niet want er ontbrak een of andere update in de set up. Toen heb ik opnieuw vanaf de Windows.microsoft website SP1 "uitvoeren" geselecteerd, en nadat dit uitgevoerd was, begon de pc automatisch SP1 te installeren, in drie fases. Blijkbaar is SP1 nu geïnstalleerd, maar niet gedownload want ik zie het bestand nergens staan. Bij rechter muisklik op "computer" staat nu wel Service pack 1 vermeld naast Windows Versie. Is dit voldoende ? Want nu wil ik SP2 donwloaden (indien het lukt) en installeren. Het gaat vooruit !
 
Hoi Seniorke, alles verloopt naar wens. Service pack 2 is inmiddels ook geïnstalleerd en nadien mijn Norton anti virus programma. Iets blijft toch onduidelijk. In mijn map " downloads" vind ik SP2 terug, maar niet SP1. Die werd nochthans gisterenavond op mijn pc geïnstalleerd en nadien vermeld op mijn "computer/Eigenschappen/Windows versie. Ik las ook dat SP2 niet kan geïnstalleerd worden vooraleer SP1 geïnstalleerd wordt. Alles is nu toch ok ?Dit is misschien een technische vraag ? Uiteindelijk heb ik mijn Dell CD/Drivers and Utilities ook niet moeten gebruiken.
 
Hallo Malatesta. Het zou kunnen zijn dat je computer was voorgeïnstalleerd met vista zonder SP1. Als op het windows installatie schijfje SP1 meegeleverd werd zal SP1 zo geïnstalleerd zijn. Als SP2 nu ook geïnstalleerd is het OK. Het belangrijkste is nu de updates blijven installeren die je aangeboden krijgt.

Om te controleren of je andere software Up to date is, zou je een online scan kunnen uitvoeren met Secunia online software inspector (OSI).
Deze voert een controle uit van je geïnstalleerde software en krijg je na de scan verder advies welke software moet bijgewerkt worden met de nodige updates.

http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/
 
Hoi seniorke, de herstel installatie schijnt goed gelukt te zijn. In elk geval werkt de pc nu veel sneller. En zijn alle upates geladen. Bedankt nogmaals. Ik meld mij wel in geval van een nieuw probleem. Groeten
 
Graag gedaan hoor.
Om te controleren of je alle updates hebt , ga naar start > configuratiescherm > Windows updates
Klik daar links bovenaan bij naar updates zoeken. Als je er geen meer ontbreekt , klik dan op Instellingen wijzigen en stel in op Automatisch updaten > OK.
 
Pak het slim aan!

Je kunt er beter gewoon windows 7 of xp op zetten, met vista bereik je toch weinig ;) .
 
Onzin! Zij die vóór dat zij Vista kochten even hebben gecheckt of er drivers beschikbaar waren voor al hun oudere hardware, hebben van Vista net zoveel plezier als van XP en / of 7.
Kortom, broodje aap naar mijn smaak.
Weet je wie er over het algemeen klagen over Vista? Zij die toen er een nieuwe Windows uitkwam (Vista) 's-morgens vroeg naar de winkel renden om iets 'nieuws' te hebben, maar vergaten om te controleren of hun oude printer of scanner, of whatever wat voor oudere hardware van enkele jaren oud of zo, wel zou gaan draaien onder Vista. Die categorie Vista gebruikers is niet gelukkig geworden, hélemaal mee eens, maar dat was overwegend hun eigen oer- oerdomme schuld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan