Windows Vista loopt vast na update van Microsoft Network 4.5.1. en Microsoft file

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsongman

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Berichten
14
Hallo iedereen,

Mijn Windows Vista loopt vast na update (zwart scherm) van Microsoft Network 4.5.1. en Microsoft file validation.
Na systeemherstel doet Windows het weer maar die updates blijven staan...
Wat nu?
Hopelijk kan iemand mij helpen...

Vriendelijke groet,

mrsongman
 
Weet je zeker dat je een legale versie gebruikt:eek:
 
Ok, ten eerste zijn al die .NET updates nogal omvangrijk na decompressie, bovendien word er tijdens de installatie erg veel (opnieuw) gecompileerd.

De Microsoft file validation heeft niets te maken met de legaliteit van de Windows zelf, maar is een interne controle op de integriteit van de (uitgepakte) installatie-bestanden.

Het is een bekend verschijnsel dat de .NET updates lijken te blijven hangen, wat kan gebeuren tijdens het verversen van het scherm, of de schermbeveiliging aan slaat. Doorgaans komt het vanzelf goed als je de update rustig laat uitlopen.
 
Vorige maand heb ik crashen bij opstarten gehad na updates in combinatie met Avast! virusscanner. Zou het kunnen dat u die gebruikt, dan de allernieuwste versie 9 installeren. Het heeft wel een paar dagen geduurd voor dat ik er achter kon komen.

Terug naar uw vraag. Wat bedoeld u met "de updates blijven staan." Het is geen probleem of u moet die updates beslist willen hebben. Misschien kunt u bij de logboeken en eigenschappen van de fouten in dat geval iets wijzer worden. De logboeken staan bij Systeembeheer in het Configuratiescherm. De weergave moet worden aangepast en klik dan rechts op fouten naar keuze en kies Eigenschappen om de bijzonderheden ervan te zien. Het moet een fout zijn die eerder niet voorkwam.

Edit: Ahh, het is tijdens updaten en niet na het updaten. Dan zie boven.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik krijg hier een update van Windows Live Essentials 2011 een optionele update... Met een keus om diverse programma's te installeren waaronder Messenger en een Bing bar...Kan ik dat laten lopen? Misschien dat het hier aan lag...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan