Windows vista traag en loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
oh ja zag het later pas :D
Deze keer lukte het wel en dit was het resultaat Naamloos3.jpg
 
Hoi,
zoek het CBS-log op voor de details (zie je bijlage).
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik, CBS.jpg Ik heb het mapje gevonden maar als ik op de eerste 2 klik dan wordt het toegang geweigerd.
Bij de laatste 2 kan ik wel gewoon zonder problemen inkijken. Als ik het logje als administrator wil bekijken met rechtermuisknop, dan staat die functie er niet bij.
 
Kijk eens in Taakbeheer (rechtermuisklik op taakbalk onderin het windowsscherm en dan kiezen voor Taakbeheer Starten) en kijk dan eens bij Processen of er soms een proces bezig is 100% te gebruiken en welke dat dan is.

Een ander punt is dat 1GB RAM voor Vista eigenlijk te weinig is. Het zou zo maar kunnen dat ie permanent staat te swappen en dan wordt je PC heeeeel traag.
 
Hier heeft @srpchulp een punt, 1GB RAM is erg weinig.
Voor het cbs-log te lezen moet je wss als administrator inloggen, dus met het ingebouwde adminaccount.
 
Hallo srpchulp, ik heb bij taakbeheer gekeken en ik kon niks vinden wat 100 % bezig was of iets in de buurt daarvan.
Bij het CBS, als ik hem als administrator wil laten uitvoeren dan staat die functie er niet bij CBS2.jpg
Als je misschien bedoelt dat ik met een andere gebruiker moet inloggen, dat heb ik ook nog gekeken en er is maar één gebruiker.
Over dat 1 GB geheugen, ik lees dat iedereen vindt dat dat te weinig is. En het mooie is dat ik nog een geheugenkaart ergens heb liggen.
Ik heb mijn pc een keertje naar iemand gebracht, wie en waar weet ik niet meer om hem te laten repareren. Maar ik had dus eerst 2 GB geheugen, maar die man had er eentje weggehaald. geen idee meer waarom. Maar mijn vraag: is het verstandig als ik hem zelf erin doe of door een professioneel iemand??
Aangezien mijn pc af en toe nog vastloopt en dergelijke.
 
Ik vermoed dat dat tweede geheugenbankje eruit gehaald is omdat er wat mis mee was. Geheugen waar wat mee mis is veroorzaken vaak vastlopers.
Wellicht dat er met het geheugenbankje dat er nu nog in zit ook iets mis is.
Mijn advies is om de PC eens te testen met memtest. Hier is dit gratis tooltje te downloaden: http://nl.utilidades-utiles.com/downloaden-memtest86.html
Dan de volledige testrun uitvoeren. Die kan een tot twee uur duren.
 
Hoi srpchulp, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben over dat geheugenkaart. Ik heb geprobeerd om memtest
uit te voeren, maar het is te ingewikkeld. Ik heb nog gezocht op het web over hoe je dat nou precies moest uitvoeren, maar het lukte gewoon niet. Kun jij even vertellen hoe je memtest moet uitvoeren?
 
Hoi,
ben niet zo thuis in Vista, maar heeft Vista ook niet een ingebouwde geheugencontrole aan boord net als Win 7?
Configscherm>systeembeheer>windows geheugencontrole?
 
Hallo, ik heb geheugencontrole uitgevoerd via windows zelf. En er waren geen fouten gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan