windows voor een testsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

freebutterflyx

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Berichten
83
Ik zou een testsysteem willen opstellen voor het uittesten van wat software. Dus kijken of de software mij bevalt en of ze vlot werkt op mijn PC. Hierop draait windows XP (officiele versie). Dit zou dan meestal gaan over trial versie van te betalen programma's.
Ik zou hiervoor het liefst niet mijn normale systeem gebruiken omdat ik misschien enkele programma's zal installeren die ik enkel maar een paar keer zal testen. Op die manier zou ik mijn huidige systeem te veel "vervuilen".
Ik heb wel een tweede harddisk in mijn PC zitten die ik kan gebruiken. Harddisk 1 heeft 2 partities: 1 voor windows en 1 voor programmas.

Ik dacht daarom aan één van de volgende mogelijkheden.
- officiele XP installeren en weer registreren (registratie zou ik het liefst overslaan omdat het maar om een testsysteem gaat)
- officiele XP installeren en niet registreren en dus maar 30 dagen gebruiken. Na die 30 dagen opnieuw installeren.
- officiele XP installeren en één of andere crack uitvoeren zodat registratie niet nodig is. (of een gehackte versie installeren)
- een image nemen van mijn huidig systeem en op de twee harddisk terugzetten. Zal windows dan werken?

Welke mogelijkheid is aan te raden? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
 
kijk eens uit naar een virtuele PC, hoe je hier windows op wilt installen laat ik aan je zelf over. Maak dan van de schone installatie een clone en werk/test hier alles op. Mocht het dan kansloos worden bv traag / niet meer werken dan deze weggooien en nieuwe clone maken en weer vrolijk verder gaan.
Tekst en uitleg Hier
 
Virtuele pc is 1 optie,maar je kan ook een programma zoals Rolback RX of Timefreeze installeren en een snapshot maken van je huidige systeem voor een nieuwe software installatie en het snapshot terugzetten als de software niet bevalt.....een kwestie van minder dan 1 minuut.......ook SandBoxie (geregistreerde versie) kan gebruikt worden om apps te testen zonder je systeem te vervuilen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan