Hallo Allemaal,
...ik vond nergens een recent bericht met een vergelijkbaar probleem om op aan te sluiten,
dus : …wederom vraag ik jullie advies.
Inleiding
Om mijn TomTom 825 Go Live van ‘kritische’ updates te voorzien heb ik a. de firewall uitgeschakeld en b. de TomTom op een usb-poort aan de achterzijde van de computer (rechtstreeks op het moederbord) aangesloten. Beide poorten waren echter in gebruik. De ene voor de muis en de andere voor een externe disk drive (K) die ik als back-up gebruik.
’s Avonds de computer afgesloten zonder de firewall weer in te schakelen en de K-drive weer aan te sluiten.
Situatie
Vanmorgen de pc opgestart.
Een zwart scherm met de volgende tekst verscheen :
Invalid system disk
Replace the disk and then press any key
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
F10 System recovery werkte niet
F1 Set up heb ik op de vraag “Saving without changes” Yes aangeklikt en vervolgen op Enter gedrukt.
Het normale Windows XP opstartscherm verscheen.
Alles weer normaal, maar toch maak ik me een beetje ongerust.
Direct daarna de externe disk drive weer aangesloten en de firewall weer ingeschakeld.
Wat zou het kunnen zijn geweest ?
Heeft iemand een idee ?
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Groetjes,
Souris
...ik vond nergens een recent bericht met een vergelijkbaar probleem om op aan te sluiten,
dus : …wederom vraag ik jullie advies.
Inleiding
Om mijn TomTom 825 Go Live van ‘kritische’ updates te voorzien heb ik a. de firewall uitgeschakeld en b. de TomTom op een usb-poort aan de achterzijde van de computer (rechtstreeks op het moederbord) aangesloten. Beide poorten waren echter in gebruik. De ene voor de muis en de andere voor een externe disk drive (K) die ik als back-up gebruik.
’s Avonds de computer afgesloten zonder de firewall weer in te schakelen en de K-drive weer aan te sluiten.
Situatie
Vanmorgen de pc opgestart.
Een zwart scherm met de volgende tekst verscheen :
Invalid system disk
Replace the disk and then press any key
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
F10 System recovery werkte niet
F1 Set up heb ik op de vraag “Saving without changes” Yes aangeklikt en vervolgen op Enter gedrukt.
Het normale Windows XP opstartscherm verscheen.
Alles weer normaal, maar toch maak ik me een beetje ongerust.
Direct daarna de externe disk drive weer aangesloten en de firewall weer ingeschakeld.
Wat zou het kunnen zijn geweest ?
Heeft iemand een idee ?
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Groetjes,
Souris