windows xp herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Berichten
543
ik heb een tijdje geleden een dualboot gemaakt met windows xp en windows 7, windows 7 is mij goed bevallen en ik gebruik het nu bijna altijd maar een aantal spellen werken alleen onder xp, omdat op xp heel veel programma's staan die ik niet meer gebruik en omdat er een irritant thema pack opstaat wat ik er niet meer afkrijg en nog wat meer dingen leek het mij beter om windows xp opnieuw te installeren. alleen nu heb ik op internet gelezen dat je bij een dualboot windows xp eerst moet installeren en dat anders de windows 7 installatie weg is. weten jullie mischien een manier om xp opnieuw te installeren zonder dat win7 weg is?
 
tip: probeer de spellen gewoon eens onder windows 7, en draai ze dan onder compatibility modus van windows xp. Mogelijk heb je windows xp helemaal niet meer nodig!
 
oke bedankt zal het zo proberen alleen ik denk niet dat dat het probleem is want ik krijg een foutmelding die volgens google betekend dat mijn hardware niet goed genoeg is, het spel werkt wel gewoon onder windows xp
 
Niet helemaal. De windows 7 installatie is niet weg, hij word alleen niet meer vermeld in de 'bootmanager' (het geval wat jou de keuze geeft wat je wilt gebruiken).

Je hebt wel een Windows 7 DVD nodig om de bootmanager te 'herstellen' zodra Windows XP geinstalleerd is. (Knopje repair voor je de installatie start aanklikken. Dus in het 1e of 2e venster die je te zien krijgt als je van de Windows 7 DVD geboot hebt, staat er in 't klein 'Repair windows' of 'Windows repareren'.


____

Net iets te laat, maar dat maakt niet uit. Over welke games hebben we het? Vrijwel elke game die ik uitgetest heb (games van 1995 tot nu) werkte prima.


tip: probeer de spellen gewoon eens onder windows 7, en draai ze dan onder compatibility modus van windows xp. Mogelijk heb je windows xp helemaal niet meer nodig!

Meeste games werken ook zonder dit te doen.
 
Laatst bewerkt:
command and conquer generals zero hour (c&c generals werkt wel gewoon)
ik heb nogal een oude pc dus daar zou het door kunnen komen (pentium 4, 1gb ram)
 
En op wat voor 'n computer probeer je het te spelen? (Ook even je Windows versie, X64 of X86? Staat in Computer eigenschappen, start > Rechtsklik Computer -> Eigenschappen)

En de exacte melding graag.
 
allebei x86 k zal zo ff screenshot van speccy posten
win xp is pro en win 7 is ultimate

het screenshot: speccy.JPG
de computer is een acer veriton 6800 specificaties
 
Laatst bewerkt:
En de exacte melding?

Overigens, ik las ergens dat ze het spel werkend hadden gekregen door 'm op te starten in de Windows XP compatibiliteit mode, en uitvoeren als administrator.
 
ik heb de windows xp sp3 compatibiiteits mode geprobeerd en heb hem geprobeerd om hem als admin uit te voeren alleen het werkt nog steeds niet, er kwam dit keer geen foutmelding, hij begon met laden en na een paar seconden stopte hij
ik denk dat ik dan toch beter windows xp kan herinstalleren maar hoe doe ik dat dan met die bootloader van windows 7
 
ik heb geprobeerd een systeemherstelschijf te maken alleen ik heb geen lege cd'tjes, is er ook een mogelijkheid om dit via een usb stick te doen
 
Ja dat is ook mogelijk, als je pc tenminste toestaat via usb op te starten.
 
Ja ik kan vanaf usb opstarten maar kan iemand mij even uitleggen hoe ik dan een herstelusb kan maken want via configuratiescherm kan ik alleen een herstel cd maken
 
de herinstallatie is gelukt, de bootloader herstellen ook alleen ik de internetdriver installeren lukt niet
ik heb een marvell yukon 88e8052 ethernetkaart alleen als ik daarvan de driver download krijg ik een aantal bestandjes en een readme bestand internet driver.JPG
volgens het readme bestandje moet ik bij aparaatbeheer drivers zoeken maar daar zegt hij dat hij geen driver bestanden heeft gevonden en vraagt hij of hij op internet moet kijken, als ik dan op ja klik zegt hij dat ik niet op internet kan omdat ik geen driver geinstalleerd heb
iemand die mij kan helpen?
 
ook dit is gelukt in de 20e download stond wel een driver waar ik wat mee kon, nu werkt het allemaal
bedankt voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan