windows xp opstart verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
heb men pc en daar draait windows xp op , als ik pc opstart werkt alles prima totdat ik het bureaublad te zien krijg , de dingen die worden geladen zoals volumeregeling klok ,ander prog. , ....

verloopt allemaal goed totdat hij blijft haperen (pauze neemt) om internetverbinding (lan) in te schakelen , duurt zeer lang voordat ik het icoon ervan naast klok enzo te zien krijg , en eens dat geladen is komt de rest ook weer vlug te voorschijn ( hetgene dat dan nog geladen moet worden)

het is dus verbinding via lan met modem ofzo denk ik dat lang duurt voordat het opstart , heb op zelfde manier ook een tweede pc eraan hangen en die werkt super snel

iemand raad met wat ik kan doen om dit te verhelpen zodat pc vlot en volledig in 1 keer kan opstarten en dat die verbinding maken niet zolang duurt


hartelijk dank

mvg
 
Hoi,
dat je andere pc wel sneller de verbinding krijgt kan liggen aan de firewall, internetsecurity noem maar op. Heeft de andere pc dezelfde configuratie (OS, beveiligingssoftware e.d.)?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de kans groter is dat het aan de PC ligt en dan zijn er een aantal zaken die dit kunnen veroorzaken:
- heel veel software die geladen wordt bij de start (kijk maar eens met een tooltje als Winpatrol http://www.winpatrol.com/download.html wat er zo allemaal gestart wordt)
- hardware onderdelen die niet helemaal goed meer functioneren en/of drivers daarvan die hersteld moeten worden (kijk eens in de windows logboeken of daar berichten staan die op problemen wijzen).
- last but not least een virus (doe eens een totale check met het geinstaleerde anti-virus pakket en doe dat nog eens extra met een pakket als bijv. Malware Antimalware en A-squared free. hier kunt u de links vinden: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm


Natuurlijk heeft Mik Zjegger ook een punt als ie stelt dat er eens naar het securitypakket gekeken moet worden. Er zijn securitypakketten (ik zal maar geen namen noemen, maar berucht is dat pakket dat begint met een N en eindigt op een N :) die een wat merkwaardige opvatting van beveiliging hebben door bijv. heeeel moeilijk te doen met het maken van een internet connectie. probeer eens het volgende: trek de internet-kabel uit de PC zodat er geen internet-connectie kan zijn en schakel het securitypakket uit en herstart de PC. Als de start dan ineens snel gaat is het het securitypakket.
 
Laatst bewerkt:
probeer eens met ashampoo winoptimalizer 2008 (als je die nog vind) te kijken nar de starup programma's,
anders denk dat je dat met revo uninstaller ook kunt,
je kan ze dan hiermee ook uitschakelen zodat ze pas opstarten als het nodig is en zo start je pc sneller op
 
maar alles start prima en snel op , worden 3 dingen opgestart kwa programma's

maar het is enkel als hij aan het opstarten komt voor internet te maken dat het lang blijft duren , is enkel bij de internet verbinding bij opstarten dat hij blijft hangen

precies dat hij bij iedere opstart , gegevens met de modem moet doorgeven om dan pas nadien als alles in orde is op te starten

zou het kunnen dat hij dit constant bij opstart moet configureren ? ipv dat het opgeslagen staat .. zoja hoe kan ik die gegevens dan laten opslaan zodat hij dat dan niet meer doet en meteen verbinding maakt

mvg
 
Was dit ook het geval bij de eerste opstarts? Ik denk dat het, hoe raar dat ook klinkt, aan een driverupdate zou kunnen liggen...
 
heb de drivers geupdate , maar nog steeds geen verschil , duurt zo ongeveer 35 seconden voordat ik internetverbinding krijg als men pc al is opgestart

wat kan ik hieraan toch veranderen ?

dank u
 
Wat ik bedoel dat juist de update v/d driver problemen zou kunnen veroorzaken. Verwijder de driver eens en installeer de originele van je drivercd..
Combineer [windowstoets+r] -> typ: devmgmt.msc Rechtsklik de driver -> Klik op Installatie ongedaan maken Installeer nu de driver van je cd...
 
sorry werkt ook niet met opnieuw te installeren van cd

nog andere gedachten ?


dank u
 
Komt er een foutmelding of weet je niet hoe dat moet?
 
als pc opstart en als het lang duurt voor de internetverbinding erop komt , krijg ik geen foutmeldingen te zien ,

tenzij er een middel bestaat om ze op te sporen ?

kan dan iemand even uitleggen hoe dit zou werken en wat ik zoal moet doen ?

dank u
 
Kijk eens in de windows logboeken, met name het systeemlogboek, of daar opmerkingen en/of waarschuwingen staan
 
staan er veel in , maar naar wat zou ik specifiek moeten kijken van soort naam ?

en hoe kan ik deze dan verhelpen ?


groetjes
 
staan er veel in , maar naar wat zou ik specifiek moeten kijken van soort naam ?

Het gaat primair om de logboeken van het Windowssysteem (via Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken - Windows logboeken - Systeem).

In de 2e kolom swordt dan de verzameling van gelogde boodschappen van het systeem weergegeven.
Met name moet er gekeken worden naar boodschapregels waar iets anders dan een I voor staat. Als er een probleem is gelogd staat er een vraagteken of een rood uitroepteken voor. Ga op zo'n regel staan en dan wordt eronder uitgelegd wat er mogelijk fout is.

kijk voor alle zekerheid ook even in de andere logboeken (Toepassing, Beveiliging, Setup en Doorgestuurde gebeurtenissen).

Kijk ook naar de datum en tijd van de fout melding of dat ook op het moment van starten van Windows is. Als dan ook nog eens de foutboodschap iets aangeeft dat met het netwerk te maken heeft dan zit hem daar waarschijnlijk het probleem.
 
heb een hele hoop fouten met rode uitroeptekens gevonden en zie ook bij elk onderaan wat het probleem is ... zoals bv : bestand .... niet gevonden en dergelijke

maar nu nog een vraagje , hoe kan ik de problemen met al die uitroeptekens oplossen zodat deze weer goed werken ? ergens een knopje ofzo voor herstel ?

mvg
 
Nee, helaas, geen knopje om even alles op te lossen.
De enige manier om hier iets aan te doen is met verstand van zaken lezen wat er staat en vervolgens de oplossing bedenken.

Ik vrees dat u er iemand bij moet halen die hier verstand van heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb volgende foutcodes in het logboek gevonden :

- fout : service control manager : De HP CUE DeviceDiscovery-service-service is bij het starten vastgelopen.

- fout : service control manager : De Computer Browser-service is gestopt met de volgende foutcode:
Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is. .


- waarschuwing :DHCP : Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 0015F28D8777. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.


weet iemand hier raad mee ? en wat ik er kan aan doen om deze op te lossen enzo

hartelijk dank
mvg
 
Hmmm, dat probleem heb ik ook wel eens gehad en dat toen opgelost door de PC/ethernet-kaart een fixed ip-adres te geven. Dat doe je in de router. Bij elke router gaat dat weer iets anders, dus u moet even opzoeken hoe in uw specifieke router een fixed IP-address opgegeven moet worden.
Als dat is gebeurd is de kans groot dat het probleem verholpen is.
 
Fouten met bestanden die niet worden gevonden, kunnen worden opgelost met een register cleaner. Je hebt ze te kust en te keur. Vroeger had je Eusing Free Registry Cleaner. Internetpagina's hebben vaak advertenties met onbetrouwbare of niet werkzame hulpprogramma's, ook voor het updaten van drivers trouwens dus pas op. Sommige foutmeldingen blijven in de logboeken staan en zijn geen indicatie dat er iets mis is. Een Registry Cleaner vindt al snel 500 foute vermeldingen. Maak van-tevoren even een systeemherstelpunt want ze maken niet allemaal een backup van het register.

Een bottleneck kan AVG zijn, gebruik dan liever Avast! Home Editie gratis virusscanner en blijf eventueel de AVG linkscanner gebruiken. AVast! beschermt tegenwoordig ook op Internet tegen pagina's met schadelijke inhoud.

Zoek bij Start > Uitvoeren > type: "msconfig" > tabblad Opstarten, naar programma's die samen met Windows opstarten en haal de afvinkjes weg bij de dingen die u niet gebruikt. Je kan de betekenis van die programma's opzoeken met Google wanneer dat niet duidelijk is. Het zelfde geldt voor de tekst van de foutmeldingen uit de logboeken. Gewoon Googelen.

Googelen heb ik inmiddels gedaan en deze eenvoudige oplossing gevonden: (deze fout trad op na het installeren van ServicePack2), "Het probleem is inmiddels opgelost door IP /Gateway / DNS statisch te zetten.( stond dynamisch)
Een tip waar anderen wellicht met zelfde probleem iets mee kunnen. :lol:" credits PCMweb.nl

Schakel ook de updaters uit binnen programma's en haal zoveel mogelijk uit de groep Alle Programma's > Opstarten. Maak ook Indexeren ongedaan bij Eigenschappen van de in Verkenner genoemde schijven of partities.

Voer dan de Windows CD in en type bij Uitvoeren sfc /scannow zodat de beveiligde systeembestanden worden gecontroleerd. Als alles goed is hoeft u de cd niet te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan