Word pop-up verbergt zich achter Access .

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Dames, heren,wizzards of Office ,
Vanuit een access formulier wens ik een gekoppeld word document ( docx) te openen. Als ik dit wil doen verschijnt het pop-up venster met de ondertussen bekende tekst : "als u dit document opent, wordt de volgende SQL opdracht uitgevoerd ......... . " Hier wil ik op "ja" klikken om het document en de SQL opdracht te openen. Dit lukt echter niet, want deze pop-up blijft zich verbergen achter mijn access screen. Met ALT+TAB kan ik deze dan wel naar de voorgrond krijgen, maar ik vermoed dat er ergens wel een stukje code bestaat, en door één van jullie gekend is,dat dit probleem omzeilt ( misschien de volledige access db te minimaliseren ? Ik ken enkel de code om één form te minimaliseren :( ) . De aanpassing in het register om de boodschap niet te laten verschijnen ken ik reeds, en deze wil ik echt maar als allerlaatste gebruiken. Ik wil dus enkel dat de pop-up vanuit Word op de voorgrond verschijnt.

Dank voor alle info !

Yuri

Welke code gebruik je nu?

Beter nog lijkt mij is als je de popup helemaal niet krijgt; hoeft er ook niks tevoorschijn te komen, en hoef je er ook niet op te klikken. Met deze functie van Allen Browne schijn je er omheen te kunnen.

Momenteel verwijs ik via een hyperlink naar het document.
Als leek werkt deze methode voor mij perfect, alleen die pop-up hé :(

OK,
ik heb de module aangemaakt en gecompileerd zoals omschreven staat op de site van Allen Browne.
Maar dan moet ik verder hé :)
Welke code plaats ik dan bij mijn button die het document rechtstreeks moet openen ?
Het te openen document heet in deze testfase Brief1 en bevindt zich in M . ( dus M:\Brief1.docx)
Ik heb reeds enkele "call GoHyperlink" pogingen ondernomen, maar deze resulteren in een 490 error
dus : een helpende hand is welkom om te zeggen ( of te doen ) wat tussen volgende lijnen code moet komen :
HTML:
Private Sub Brief1_Click()
End Sub

Alle hulp is welkom !

Yuri

Allen heeft een vervanging voor de FollowHyperlink, die het nadeel omzeilt. Lijkt mij een nuttige optie...

Ik heb Allan zijn uitleg gelezen en zo goed mogelijk proberen te begrijpen . Ik ken helemaal niks van VBA, dus alles wat ik tot nu toe deed is een succes d.m.v. lezen, vragen en copy/paste :) ( ben wel boeken aan het lezen, maar deze zijn vaak niet doeltreffend . )
Allan schrijft dat er een module moet gemaakt worden voor het gebruik van de GoHyperlink.
Deze maakte ik volledig zoals beschreven en noemde ze zelfs zoals hij het deed .
Daarna meld hij :
You can now use GoHyperlink() anywhere in your database.
Ik denk dat ik voor het openen van het document via de button het volgende uit zijn handleiding moet doen :
To open a file, be sure you pass in the full path. If necessary, use:
Call GoHyperlink(CurDir & "\MyDoc.doc")

Gebruik ik dit in de VBA code van mijn button en wat schrijf ik daar dan als code ?
Momenteel gebruik ik
HTML:
Private Sub Brief1_Click()
Call GoHyperlink("M:\Brief1.docx")
End Sub
maar het pop-up scherm blijf verborgen achter de andere schermen .

mvg

hij voert de code dus wel uit, want het document wordt geopend? Dan lijkt het er op dat de functie niet werkt :)
De werking is eigenlijk hetzelfde als FollowHyperlink, dus ik neem aan dat je het bestand op dezelfde manier opent, maar dan met de opdracht GoHyperlink?
Ik heb zelf ook nog een beetje gegoogled, en de meeste experts raden aan om de registry tweak te gebruiken. Dus dat zou ik dus doen (sterker nog: draait bij mij al een tijdje ;) )

dat zal het dan maar worden hé :)

thanx for the support en tot de volgende vraag ! :)

mvg,

Yuri

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan