WP9: invoegen afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Berichten
144
Probleem met WordPerfect 2000 (WP9).

Ja, ja, zelfs onder WXP-Pro werk ik nog met WordPerfect.
Op 3 october heb ik in een WP-document nog diverse JPEG afbeeldingen ingevoegd.
Gisteren wilde ik in datzelfde document nog een paar JPEG's invoegen, maar dat lukt dus niet meer.
Ik krijg nu de melding "niet-ondersteunde bestandsindeling". Ik heb dit probleem onder zowel XP-Pro
als onder W2000-Pro. Onder 2000 heb ik WP helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dit heeft
echter helaas het probleem niet opgelost.
In WP gezocht naar "ondersteunde bestandsindelingen", maar alleen maar een overzicht daarvan gevonden,
waarin Jpg / Jpeg wel genoemd wordt. Geen mogelijkheid kunnen vinden om ondersteunde types eventueel
aan te passen. Ook op het net heb ik niets hierover kunnen vinden.
Een Jpeg openen in een foto-programma en dan met sleur en pleur overhalen naar WP lukt wel.
Als ik echter de foto in een Word-document invoeg (dit lukt zonder problemen) en van daaruit met
sleur en pleur het plaatje probeer over te halen naar WP9, dan krijg ik de melding "Invoerbestand
heeft niet de opgegeven indeling".
Tussen 3 october en nu heb ik wel wat software-upgrades gedaan (Nero, Canon Zoombrowser, etc) en op
14 oct heb ik de laatste Windows updates uitgevoerd. Ik heb zelf zo'n donkerbruin vermoeden, dat het
aan één van de Windows updates ligt, maar dat is zuiver gevoelsmatig.

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Iedereen alvast bedankt,
Marcel

:evil: :eek:
 
Al eens aan een systeemherstel gedacht van een datum dat het nog wel werkte?
 
Wel aan gedacht (in mijn geval terug naar laatste Ghost-image), maar dan moet ik nogal wat opnieuw doen. Dus als er een simpelere oplosing is hou ik me aanbevolen.
 
heb je systeemherstel in xp uitgeschakeld dan?
 
Idd, omdat ik daar (tot nu toe) toch nooit gebruik van maakte, heb ik het ooit eens uitgeschakeld. Ik maak zo nu en dan een Ghost-image.
 
Marcelj
Ben zelf een WP aanhanger. Werk al jaren met WP9 en pas WP12 aangekocht. Gebruik zeer vaak afbeeldingen in mijn teksten (tot een 80-tal per document zelfs)
Soms heh ik dezelfde boodschap met oudere JPG afbeeldingen.
1 - Dan open ik de afbeelding eerst in een beeldverwerkingsprogramma (Photoshop of Macromedia Fireworks) en bewaar het dan onder een andere naam. Daarna lukt het meestal wel om die in te voeren.
2 - ofwel plaats ik eerst de afbeelding in WP-Presentation en bewaar de afbeelding in een WPG bestand. Daarna voer ik het dan in in WP. Wat omslachtig maar lukt meestal wel.

BTW ik ben reuze tevreden met WP Office Suite :thumb:

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Als je wat in het engels kunt schrijven dan kun je dergelijke vragen ook op de website van WPUniverse.com plaatsen : heel snel antwoord en zeer veel waardevolle tips. Suc6

Robby
 
Hi Robby,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb deze melding voorheen nooit gehad, zoals gezegd pas na begin deze maand, na oa Windows-updates. En idd, overhalen met sleur en pleur via een ander programma lukt over het algemeen wel.
Maar ik zal gauw eens op WPUniverse.com gaan kijken, misschien vind ik daar een oplossing.
Nogmaals hartstikke bedankt voor je reactie. Asl ik een oplossing gevonden heb, laat ik het je wel weten.

Groetjes,
Marcel
 
Hi Robby,

Probleem opgelost dankzij de site WPUniverse.com, die jij opgegeven hebt.
Als reactie kreeg ik daar een verwijzing naar SP3 voor WP9 en naar de probleembeschrijving " Known Issues > WP9,10: Cannot insert graphics files on Win2k, WinXP systems", waarin te vinden is, dat het veroorzaakt kan worden daar het uitschakelen van indexing tbv zoekacties. Dit heb ik idd onlangs uitgeschakeld. Nadat ik het voor de disk waar m'n te importeren graphs op staan, weer ingeschakeld had, werkt het importeren weer vlekkeloos, althans onder WXP. W2000 moet ik nog proberen, maar dat zal ook wel werken.

Dus bij deze wil ik je hartsikke bedanken voor het aandragen van de oplossing. Bedankt.

Marcel

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan