xls-bestanden openen in de verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
geacht forum,

na een crash vd laptop heb ik t spul weer aan de praat, gelukkig.

eerst draaide ik office 2013, maar vond ik niet echt fijn, ik was erg gewend aan 2007.

nu ik 2007 weer heb geplaats kan ik xls bestanden niet meer openen in de verkenner, en

ook niet via een snelkoppeling op het bureaublad, ik moet eerst excel openen en dan lukt het wel.

ik draai met windows 7

heeft u enig idee waar het fout gegaan zou kunnen zijn ?

misschien ergens een basis instelling in het vertrouwen centrum ?

gaarne uw mening , en natuurlijk hartelijk dank

Klik eens rechts op een willekeurig Excelbestand in de verkenner, ga dan naar 'openen met' en ga vervolgens naar 'bladeren' en zoek de installatiemap van Excel 2007 en selecteer Excel2007.exe (of hoe die ook heet) als standaard programmabestand waarmee 'dit soort' bestanden geopend dient te worden.

dan geeft deze dus aan in "openen met" dat ie dat wil doen met excel.exe , zijnde dezelfde link als die op mn bureaublad staat, klik ik daarop, dan komt excel wel op maar zonder de celverdeling en stop dan dus.

ook geeft deze een pop-up met de tekst "fout bij verzenden van de opdracht"

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, maar da's vermoedelijk de 'foute' Excel, je zou eens moeten laten zoeken door Windows naar nóg een Excel.

Je kunt natuurlijk ook handmatig even zoeken, want zóveel mappen zijn er nu ook weer niet.

nee doet ie niet, helaas, wel gevonden maar reageert hetzelfde

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, niet uit eigen wetenschap, maar gevonden op het w w w

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Is dat bij alle .xls bestanden?
Is dit probleem er ook bij .xlsx bestanden?
Een nieuwe install van wat heeft niet geholpen? Excel, Office of Windows?
Als de mogelijkheid er is: maak eens een nieuw .xls bestand op een andere computer en kijk of je die wel op deze pc kunt openen.

Probeer dit eens:
To resolve this problem, follow these steps:

1. In Microsoft Office Excel 2007, click the Microsoft Office Button, and then click Excel Options.
2. Click Advanced, and then click to clear the Ignore other applications check box in the General area.
3. Click OK.

1. In Microsoft Office Excel 2003 or earlier versions of Excel click Options, on the Tools menu.
2. Click the General tab.
3. Click to clear the Ignore other applications check box, and then click OK.
Bron: http://kbalertz.com/21149(...)laying-Workbook.aspx

Andere tip:
Verwijder personal.xls uit C:\Documents and Settings\Username\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

of deze :

http://www.excelforum.com/excel-gen...lorer-will-not-open-an-excel-spreadsheet.html

Let op, dit zijn door mij op het w w w gevonden postings. Geen idee of ze wel zullen helpen en / of ze ook kwaad kunnen!!!

@Willem Blaas
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan