XP Beschadigd hoe op te lossen ???

• Onderwerp starter Onderwerp starter deik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

deik

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
ik heb Xp beschadigd en krijg hem niet hersteld,
ik heb geen iconen meer in mijn werkbalk geen taakbalk,
en in de bovenste balk van inter explorer ook niet,
ik heb de bestanden per ongeluk met NC gedeleted.
met systeemherstel wordt het niet hersteld,
wie kan mij helpen ???

mvgr. Jo

Laatst bewerkt:
Heb je al eens herstart?
Anders kan je eens een systeemherstel uitvoeren.

Heb je je taakbalk per ongeluk op verbergen gezet? Dan rechtklikken in je taakbalk, eigenschappen, en dan taakbalk altijd op voorgrond aanvinken.
[edit]Ik lees het nu, bestanden zijn gedeleted, werkt hiermee dus niet:confused: [/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Salem
Heb je al eens herstart?
Anders kan je eens een systeemherstel uitvoeren.
even voor de de duidelijkheid alles werkt dwz.
geen taakbalk !!! geen werkbalk!!!! geen iconen!!!!
herstellen gaat niet ???
ik wilde via de CDrom opstarten en dan de ontbrekende
bestanden installeren/repareren maar hij gaat direkt door naar C: het is moeilijk te omschrijven maar het werkt alleen kan ik niet zien bv. dat de browser en de mailer actief zijn en ik hoor ook niet wanneer er nieuwe
mail binnenkomt.
In de Bios staat duidelijk CDrom A C

ik weet het niet meer>>!!
gr. Jo

Geplaatst door Tanja1968
Heb je je taakbalk per ongeluk op verbergen gezet? Dan rechtklikken in je taakbalk, eigenschappen, en dan taakbalk altijd op voorgrond aanvinken.

was dat maar waar zo iets simpels is het niet !!!!
daar stel ik geen vraag over lees maar eens dat andere antwoordt, misschien is dat nog niet duidelijk genoeg..!!

gr. Jo

Geplaatst door joram
Heb je iets gedaan of kwam dat vanzelf? Anders gewoon ff virus scan http://www.housecall.nl

sorry zinnige antwoorden ik heb dat zelf per ongeluk
met NC gedeleted, maar dat heeft geezin ik wil er een
herstel of reparatie vanuit de CDrom overgooien.!!!

gr. Jo

[TIP] Zoek op Google eens naar het programmaatje TweakUI, installeer het en ga naar het configuratiescherm. Daar staat nu het TweakUI icoontje. Start hem op en kies in een van de menuus (ik weet niet precies waar het staat, maar het is er wel) voor "Fix/restore icons" of iets dergelijks. Dan zou het opgelost moeten zijn. [/TIP]

[EDIT] Sorry, had even niet gezien dat je ze helemaal verwijderd had, doe de XP cd erin en typ dit bij start > uitvoeren: "sfc /scannow", alle bestanden die bij Windows horen en er niet meer zijn worden dan teruggezet :) [/EDIT]

Geplaatst door Z-Dragon
[TIP] Zoek op Google eens naar het programmaatje TweakUI, installeer het en ga naar het configuratiescherm. Daar staat nu het TweakUI icoontje. Start hem op en kies in een van de menuus (ik weet niet precies waar het staat, maar het is er wel) voor "Fix/restore icons" of iets dergelijks. Dan zou het opgelost moeten zijn. [/TIP]

[EDIT] Sorry, had even niet gezien dat je ze helemaal verwijderd had, doe de XP cd erin en typ dit bij start > uitvoeren: "sfc /scannow", alle bestanden die bij Windows horen en er niet meer zijn worden dan teruggezet :) [/EDIT]

ik zie start >>uitvoeren (scherm) niet ik weet ook niet waar die zit ik heb getracht in DOS maar hij start niet op/door.

gr. Jo

Kun je wel op 1 of andere manier in de verkenner komen? ga dan naar windows\system32 en daar naar de file cmd.exe dan kun je ook sfc /scannow intikken

Geplaatst door Tanja1968
Kun je wel op 1 of andere manier in de verkenner komen? ga dan naar windows\system32 en daar naar de file cmd.exe dan kun je ook sfc /scannow intikken

heb ik gedaan kom ik wel in een dos scherm
c:\windows\system32\ sfc /scannow

reageert hij niet op komt er een scherm na verloop van tijd u heeft de verkeerde schijf geplaatst.

ik begrijp niet waarom ik niet gewoon van de cdrom kan
booten, had ik hem erover gegooid.

gr. jo

Doe nu maar gewoon dit! Je wilt toch niet onnodig al je accounts weer opnieuw inrichten? Beetje geduld AUB...

Je gaat naar CMD
Je typt sfc /scannow
Wat gebeurt er dan?

Geplaatst door Z-Dragon
Doe nu maar gewoon dit! Je wilt toch niet onnodig al je accounts weer opnieuw inrichten? Beetje geduld AUB...

Je gaat naar CMD
Je typt sfc /scannow
Wat gebeurt er dan?

niets ....een zwart-scherm !!

Niet booten van cd, verkeerde schijf geplaatst bij sfc. Het begint erop te lijken dat je xp schijf niet (helemaal) goed is. Ik merk dat je het niet meer zo ziet zitten maar het is toch leuker voor ons allen om toch rustig te blijven.:)

Kun je om te testen nog aan een andere xp cd komen? Deze lijkt me niet helemaal jofel meer.

Geplaatst door Tanja1968
Niet booten van cd, verkeerde schijf geplaatst bij sfc. Het begint erop te lijken dat je xp schijf niet (helemaal) goed is. Ik merk dat je het niet meer zo ziet zitten maar het is toch leuker voor ons allen om toch rustig te blijven.:)

Kun je om te testen nog aan een andere xp cd komen? Deze lijkt me niet helemaal jofel meer.

Op de eerste plaats ik blijf rustig echt waar, zolang maar
geen onzinnige opmerkingen gedaan worden door beginners,
ik zonet met een andere Zelstartende Cd even getest
of de CDrom het doet die werkt en ik zie ook de cd-icoon en zandloper dat hij aan het werken is.
Ik heb zelfs 2 X XP-cd maar hij reageerd op beide niet,
ik kan helaas niet vanuit windows starten, heb juis nog
eens de verkenner opgestart naar F: setup.exe openen
dan komt de melding kan
kan c:\windows\system32\msiexex.exe niet starten

ik blijf rustig en kan ook niets anders daar anders mijn bestanden en vooral mijn mail verloren gaan .

groeten jo

Als het probleem opgelost zou worden door alleen de gedelete files terug te krijgen zou je nog een filereovery programma kunnen proberen. Ik weet alleen niet of dat ook nog werkt na het verwijderen met NC. Het begnt wel steeds vreemder te worden.

Als je XP er overheen zet is je mail in ieder geval weg. Begin er dus niet aan. Die XP cd's van jou, zijn dat legale versies? Filerecovery moet je niet aan beginnen, daar krijg je alleen maar gedonder mee, trust me. Ik wil graag nog even weten wat je nu eigenlijk wel en neit kan...

Kom je wel op het bureaublad?
Staat de startbalk enz er ook?
Zijn er in de map C:\Windows\System32 de bestanden sfc.exe, *sfc*.dll?
Heb je echt precies dit getypt:
Code:
sfc /scannow
? (sorry maar moet het echt even weten);)

Geplaatst door Z-Dragon
Als je XP er overheen zet is je mail in ieder geval weg. Begin er dus niet aan. Die XP cd's van jou, zijn dat legale versies? Filerecovery moet je niet aan beginnen, daar krijg je alleen maar gedonder mee, trust me. Ik wil graag nog even weten wat je nu eigenlijk wel en neit kan...

Kom je wel op het bureaublad?
Staat de startbalk enz er ook?
Zijn er in de map C:\Windows\System32 de bestanden sfc.exe, *sfc*.dll?
Heb je echt precies dit getypt:
Code:
sfc /scannow
? (sorry maar moet het echt even weten);)

Ik kom op het Bureablad !!!!
Startbalk is er in het geheel NIET !!!!!!!
C:\Windows\System32\ sfc.exe, *sfc*.dll AANWEZIG !!
zeker weten getypt opdrachtregel
C:\Windows\System32\sfc /snannow
nog eens geprobeerd er gebeurd niets NADA !!!!
want je twijfelt aan jezelf maar er zit geen tik fout in,

groetjes jo

sCannow...?

Wat ontbreekt er aan de startbalk? Weet je nog welke bestanden je (ongeveer) hebt verwijderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan