XP installeren vanaf USB, alles geprobeerd, niets werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuneboy2301

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Berichten
6
zoals de titel zegt.

Ik heb hier een oude laptop waarop ik een nieuwe xp installatie wilde doen. Omdat de cdrom drive niet meer naar behoren werkt, wilde ik dit doen vanaf usb (mijn bios staat een boot from usb toe)

Ik heb elke tutorial en programma al geprobeerd, maar niets blijkt te werken.

Ik kom met flashboot het verste, die start iig de setup maar deze geeft de error dat setuporg.exe en presetup.cmd niet mee zijn gekopieerd en dus niet gevonden kunnen worden, waardoor setup afsluit.

win2flash start geen setup, enkel een knipperend streepje in de linkerbovenhoek

usb_multiboot_10 kom ik niet eens door de config heen omdat hij de error geeft dat ik eerst mijn usbstick moet formatten met PeToUsb, wat wel werkt,maar ik blijf dezelfde melding krijgen.

De laptop is nu zover dat de schijf geformatteerd is en dus helemaal niks meer opstaat.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
 
Je kan een USB CD/DVD-speler proberen. Daarmee is het mij ook gelukt om XP op een laptop zonder eigen cd-speler te krijgen.
 
daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Het probleem is dat ik morgen naar ierland vlieg en graag een werkende laptop meeneem, dus het is helaas een beetje laat voor een usb cd-rom
 
je moet in de bios instellen dat hij vanaf de usb moet booten.
maar volgens mij kan dat helaas niet.

dan moet je het op bijv. een cd branden
 
je moet in de bios instellen dat hij vanaf de usb moet booten.
maar volgens mij kan dat helaas niet.

dan moet je het op bijv. een cd branden


sorry hoor, maar heb je de OP wel gelezen??


Omdat de cdrom drive niet meer naar behoren werkt, wilde ik dit doen vanaf usb (mijn bios staat een boot from usb toe)

cdrom (iig die interne van de laptop zelf) is dus geen optie. Booten vanaf USB kan wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan