XP over XP installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter kira
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Elisa
Zijn die drivers echt zo belangrijk? Als er geen vraagtekens zijn in apparaatbeheer dan heeft Windows daar toch zijn eigen drivers voor in de plaats gezet?
Of zie ik dat verkeerd?

Er is nog dat gevalletje van "Onbekend apparaat" in apparaat beheer, geen uitroepteken maar herkennen doet windows het ook niet. Aangezien het een packard (H/B)ell betreft eerst hun drivers installen

En het is altijd prettig om het apparaat type te weten, zoekt ook makkelijker op andere locaties. Misschien heeft PB een slechte serie usbcontrollers gehad, dan is dat makkelijk te traceren met type.

Geplaatst door Ellasar

Er is nog dat gevalletje van "Onbekend apparaat" in apparaat beheer, geen uitroepteken maar herkennen doet windows het ook niet. Aangezien het een packard (H/B)ell betreft eerst hun drivers installen

En het is altijd prettig om het apparaat type te weten, zoekt ook makkelijker op andere locaties. Misschien heeft PB een slechte serie usbcontrollers gehad, dan is dat makkelijk te traceren met type.

Dit was opgegeven
Serienummer is BH 29500018
Maar ik kan het niet vinden

Komen we weer op het volgende :D Kijk bij Everest gewoon eens alles door. Natuurlijk speciaal je usb-poorten.
Ook heb ik het over het moederbord.

Op www.packardbell.nl staat de volgende aanwijzing :)

"Om toegang te krijgen tot de informatie van uw computer dient u hier uw serienummer in te voeren (begint met S/N en is achteraan op uw PC te vinden)."

en op de pagina http://support.packardbell.com/nl/ kun je een onder Persoonlijke Ondersteuning klikken op:
"Zoek mijn serienummer"

Dan vind Packard het Serienummer zelf voor je (installeerd dan een activex control dus als je SP2 draait kun je een paar waarschuwingen krijgen..) voor jou machine

Ellasar, kan Packardbell die informatie nog vinden als....Ik heb geen cd van mijn moederbord. Dit is namelijk een Packard Bell. Ik heb ooit alle software en besturingsprogramma verwijdert van deze pc en dan gewoon XP geinstalleerd.

Ik ben terug.
Het serienummer is wel degelijk S/N BH29500018.
Sorry voor de verkeerde informatie.
Moet ik een printscreen plaatsen want ik zie veel in Everest maar eigenlijk niets.
Moederbord :

Moederbord
CPU Type Intel Celeron II, 900 MHz (9 x 100)
Moederbordnaam Gigabyte GA-6WMM7 (1 ISA, 3 PCI, 1 AMR, 2 DIMM, Audio, Video)
Moederbord Chipset Intel Whitney i810
Systeemgeheugen 512 MB (SDRAM)
BIOS Type AMI (10/09/01)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort

Partities
C: (NTFS) 35000 MB (2789 MB vrij)
D: (FAT32) 22227 MB (1265 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Logitech-compatible Mouse PS/2

Peripherieapparaten
Printer HP DeskJet 720C
USB1 apparaat Intel 82801AA I/O Controller Hub - USB Controller
USB-apparaat Onbekend apparaat

Problemen en Suggesties
Probleem Op disk C: is nog maar 8% ruimte vrij.
Probleem Op disk D: is nog maar 6% ruimte vrij.

Jeetje, je zit aardig vol.

Laten we eerst Ellasar maar afwachten. O ja, ik las nog het volgende:

Mijn USB apparaat word niet geïnstalleerd
Wat is het probleem?

Dit kan een aanzienlijk aantal oorzaken hebben. Allereerst dient uw besturingssysteem minimaal Windows 98SE of een ander OS zoals Linux met USB ondersteuning te zijn. Bij Apple Mac computers dient u over een 'USB' compatibele computer te beschikken zoals bijvoorbeeld een iMac en G4 computer. Alle moderne computers van Apple worden tegenwoordig met USB uitgerust. Heeft u nog een oudere Mac dan kunt u indien voorzien van een PCI slot deze laten voorzien van een PCI / USB kaart. Zo kunt u toch een inkjetprinter installeren op een wat oudere Mac.

Voor Intel computers: installeer de Chipset drivers van uw moederbord. Deze chipset drivers zorgen voor een juiste aansturing van uw on-board apparatuur, download hiervan altijd de meest recente. Controleer in de Bios van uw moederbord of de on-board USB poorten zijn ingeschakeld. Controleer of er nieuwere drivers zijn van uw USB apparaat. Schakel indien u problemen blijft houden een aantal on-board apparaten uit die u niet gebruikt. Het is namelijk mogelijk dat er geen interrupt beschikbaar is voor uw USB poorten waardoor het USB apparaat ook niet juist werkt.

Ik denk dat ik stilaan ga denken aan de ganse boel te formateren.
Hoe zit dat dan met sp2 van XP.
Moet die dan terug gedownload worden?

Als aanvulling op onderstaande.
Dit zijn de Drivers van je Moederbord

http://global.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-6WMM7.htm

OTE]Geplaatst door Elisa
Jeetje, je zit aardig vol.

Laten we eerst Ellasar maar afwachten. O ja, ik las nog het volgende:

Mijn USB apparaat word niet geïnstalleerd
Wat is het probleem?

Dit kan een aanzienlijk aantal oorzaken hebben. Allereerst dient uw besturingssysteem minimaal Windows 98SE of een ander OS zoals Linux met USB ondersteuning te zijn. Bij Apple Mac computers dient u over een 'USB' compatibele computer te beschikken zoals bijvoorbeeld een iMac en G4 computer. Alle moderne computers van Apple worden tegenwoordig met USB uitgerust. Heeft u nog een oudere Mac dan kunt u indien voorzien van een PCI slot deze laten voorzien van een PCI / USB kaart. Zo kunt u toch een inkjetprinter installeren op een wat oudere Mac.

Voor Intel computers: installeer de Chipset drivers van uw moederbord. Deze chipset drivers zorgen voor een juiste aansturing van uw on-board apparatuur, download hiervan altijd de meest recente. Controleer in de Bios van uw moederbord of de on-board USB poorten zijn ingeschakeld. Controleer of er nieuwere drivers zijn van uw USB apparaat. Schakel indien u problemen blijft houden een aantal on-board apparaten uit die u niet gebruikt. Het is namelijk mogelijk dat er geen interrupt beschikbaar is voor uw USB poorten waardoor het USB apparaat ook niet juist werkt.
[/QUOTE]

Heb deze drivers onlangs al geinstalleerd.
Maar niets.

Kira, ik denk dat het toch echt om die moederborddrivers voor je chipset draait.

Of je vindt ze bij PackardBell of met de link die Bandit123 je gaf.

Edit
Heb je dus geinstalleerd wat Bandit123 opgaf?

Ik denk dat ik stilaan ga denken aan de ganse boel te formateren.
Dat zal niets uitmaken.
Ga in ieder geval in je bios kijken of die poorten wel 'aan' staan.

Laatst bewerkt:
Dus en nu maak ik eeen zijweg!!
Je hebt een kast met een Serienr van PB,met daarin geplaatst een MB van Gigabyte.
Beetje vreemd!!
Het S/N is niet bekend bij PB ???
het S/N is van je voeding!!en er zit een PB sticker voor op de kast!!??
Het S/N van PB moet op een sticker of Plaatje zitten met de naam van PB er bij!!

Snappen we het nog.

Ik niet meer:evil: :evil: :evil: :evil:

Hoe komt het dan dat ik juist op deze link http://support.packardbell.com/nl/ dit heb kunnen ingeven:bh29500018. En het lukte toch !!!
En wat betreft mijn moederbord, dat zullen we aan Packard Bell zelf moeten vragen waarom zij dit merk van moederbord in deze pc geplaatst hebben.

Ben in de bios gaan kijken en de usb poorten staan aan.

Zo heb je het aan ons door gegeven ( BH 29500018 ) dat is dan niet goed gegaan,want zo nemen we dat over!!

Geplaatst door kira
Sorry Bandit123.Mijn fout

Dus weet je nu waar alles te halen is (HET is niet mijn computer)zou ik Format doen na effe de data die ik nog zou moeten bewaren , gebackupt had:D

Geplaatst door BANDIT123
Zo heb je het aan ons door gegeven ( BH 29500018 ) dat is dan niet goed gegaan,want zo nemen we dat over!!
en dat betekend dat wij de meest domme mensen zijn op deze wereld om dat wij niet verder hebben gekeken dan onze neus lang is door even meerdere combinaties te proberen... en de zoek functie van PB is ook belachelijk dattie geen antwoord op alleen de nummers gaf......

Sorry Kira ;)

Maar het blijft wel een aparte uitvoering... GEEN drivers voor het apparaat te vinden. voor eventuele meelezers: het betreft een IMedia 2900 van PB

edit toch wel... :)

Laatst bewerkt:
Ok, dan zit er zeker niets anders op dan de boel te formateren.
Alvast bedankt allemaal, voor het intens meezoeken naar een mogelijke oplossing.
Thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan