Zeer dringend Adobe Reader DC reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyDew

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2015
Beste mensen,
Als ik een PDF-document open in Adobe Acrobat Reader DC crasht het programma na enkele seconden spontaan!
Ik krijg de melding
"Adobe Acrobat DC (reageert niet)
Wacht totdat het programma reageert knp
Het programma afsluiten knp" [Opmerking: De knp's staan voor knoppen]
Tussen de titel en de knopjes staat nog wat extra informatie, maar alles is wel gezegd door die "Adobe Acrobat DC (reageert niet)", denk ik...
Ik heb het letterlijk met alle PDF-documenten en altijd als het programma open staat.
Aangezien ik blind ben kan ik vanwege de toegankelijkheid van PDF-viewers geen andere gaan gebruiken. :-(
Het converteren van PDF naar Word zou ook heel handig zijn, maar dan moet ik iets geschikts vinden.
Hebben jullie ideeën om dat probleem met dat crashen van Adobe Reader op te lossen of een OFF-Line programma waarmee ik gemakkelijk en zeer snel PDF's kan omzetten naar Word?
Ik lees het heel graag, en euh... om heel eerlijk te zijn, het is héél dringend!!!!
Alvast bedankt!
Mvg. Jordy
Ps: Voeg aub geen foto's / afbeeldingen toe aan jullie berichten, ik zie ze toch niet! :-)

Misschien Acrobat Reader DC eens helemaal verwijderen en dan opnieuw installeren?

Naast je vraag ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe je hier leest en schrijft.

Hoi beste Jordy,
Het is natuurlijk een vraagteken
Maar heb je al eens geprobeert om de reader opnieuw te installeren?
Of de extra informatie tussen de titel en de knopjes is mischien wel belangrijk.
Groet

Dat was mijn idee dus ook. Tenzij DC staat voor Deze Crashed :P

Hoi daar

Wil ook toevoegen

..... dat kan misschien zijn dat PDF niet met adobe gemaakt is .. en Adobe Reader DC reageert niet ... ?? ( meestal gebeurt dat alleen maar bij DC/Adobe Document Cloud readers ! ! ) ...

Uiteindelijk ben met edmoor mee eens dat Reader waarschijnlijk veroudert is en evt. her-installeerd moet worden ??

Laatst bewerkt:
Mocht het herinstalleren niet volledig lukken (tip van Edmoor), dan kun je Acrobat Removal Tool gebruiken om de Acrobat (Reader) software volledig te verwijderen, zodat een nieuwe installatie van Acrobat Reader succesvol zou moeten zijn.

PS: Mijn link is niet aangepast aan slechtzienden, dus mogelijk heb je hulp nodig bij het downloaden (er wordt (bijv.) een vinkje vereist te zetten dat je akkoord bent met de gebruiksvoorwaarden voordat je 'm kunt downloaden). Anders kun je kijken of deze rechtstreekse download-link ook werkt.

Tijs.

Hoi,
@Edmoor, ik heb ook een vriend in dezelfde situatie, die heeft een braile toetsenbord en alles werkt op spraakherkenning, zijn pc praat, zijn mobieltje praat enz
groet

Hoi allemaal,
Het herinstalleren van Adobe Acrobat DC heeft jammer genoeg niks uitgehaald, dat heb ik al zo ongeveer 4 keer geprobeerd... Stom van me om dat er niet bij te zetten. Mijn excuses!
@Edmoor: Ik heb een brailleleesregel waar in 1 keer 40 brailletekens uit omhoog komen. Die verspringt naargelang ik iets doe met de pc. Aanvullend heb ik een voice synthesizer met Nederlands- en Engelstalige spraak (meer talen mogelijk). Ik typ blind, en nee, dat is niet echt als woordspeling bedoeld! :) Ik weet alle toetsen op het AZERTY-toetsenbord uit mijn hoofd staan.
Verder heb ik heel wat aangepaste apparatuur: een brailledrukker (zie mijn vraag over dat probleem met de losse vellen in kettingrollen laden. Ik heb een scanner (met OCR), een autonoom voorleestoestel (ongeveer hetzelfde als die scanner, maar ik heb geen pc nodig).
Ik heb een gewone smartphone die jullie ook in de winkel kunnen halen: een Samsung Galaxy s5 Mini. Daarop staat standaard TalkBack geïnstalleerd, en daarmee is het mogelijk om met een touchscreen te werken. Daarop zit natuurlijk ook synthetische spraak.
Bijkomende info kan je vragen via het pb-systeem!!
Jordy

Dank je voor je antwoord. Het was niet direct ergens voor bedoeld maar puur uit belangstelling :)

@JordyDew: Kijk nog even naar posting #6. Dus Acrobat Reader DC deïnstalleren, dan "mijn" hulpprogramma nog uitvoeren, en dan Acrobat Reader DC opnieuw installeren.

Tijs.

@Tijs: Zal ik doen! Nu even wat anders aan mijn kop, maar zo snel ik kan...
@edmoor: Weet ik wel hoor! Er zijn niet veel mensen die zo geïnteresseerd zijn! :) Mss schreef ik wat bot, ik weet niet zo direct, maar ik heb echt veel te doen in eens! Sorry.

Geen probleem hoor. En ik heb je nergens als bot ervaren :)

Hoi allen,
Ik heb me snel even beziggehouden met de truckjes die jullie me aanraadden.
@Tijs: Ik heb jouw programmatje geprobeerd en het was in ieder geval wel toegankelijk! :)
Maar het ding blijft crashen! Ik weet dat het vervelend is, maar ja...
Iemand nog tips? Zoals eerder al gezegd, het converteren naar Word inclusief oorspronkelijke opmaak is ook goed! Naar txt is niks, aangezien offertes vaak in tabelvorm staan en die er dan niet meer uit zien! En ik moet hééél snel zijn, ik moet letterlijk de tekst binnen de seconde op mijn klembord hebben om die ergens te plakken, en dat is echt niet de bedoelen! ;)
Ik lees graag de volgende antwoorden!
Mvg. Jordy

Mijn opties zijn dan op, helaas. Hopelijk hebben anderen nog wat nieuwe tips.

Tijs.

Hoi Jordy ik moet je nog een keer vragen, heb jij PDF document welke je probeert lezen gekregen of zelf gemaakt ?? :(

@macguy:
Zie #1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan