Nieuwe netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klopt gast0225 maar ik houd mijn laptop zo schoon mogelijk en hij is nog maar 8 maanden oud. Opnieuw installeren ben ik toch bijna een dag mee bezig voordat alle programma's en alle laatste updates er weer op staan.
Dus voorlopig nog niet.
Maar wel zeer bedankt voor het meedenken uiteraard :)
 
Tip: (als je het al niet gedaan hebt).

Als je systeem ooit aan een herinstallatie toe is en je hebt dit gedaan (incl. alle updates en je eigen programma's), dan is het héél handig om met Windows systeembackup een backup van de hdd's te maken op een externe hdd. Is het ooit nodig, dan is je systeem met een paar muisklikken weer in dezelfde goede staat als waarin het verkeerde toen je de systeembackup maakte. Wekelijks of maandelijks even de map "Mijn documenten" backuppen bespoedigt een toekomstig terugzetten van Windwos enorm.
 
Mijn mappen doe ik wekelijks backuppen maar een systeembackup heb ik niet meer gedaan, wel eens maar ik weet niet meer wanneer dat was. Ik zou het nu bijv. ook nog kunnen doen omdat nu alles werkt zoals het moet.
Bedankt voor de tip.
 
Helaas zaterdagavond viel de internet snelheid ineens weer terug naar 20mbps. Kabeltje eraan en aan de router aangesloten en de snelheid was weer 59-60.
Andere laptop getest 58.
Vanmorgen even getest op een ander netwerk en ook daar maar 20mbps, zelfde abonnement.
Via de kabel doet hij het goed maar draadloos valt het dus weer weg.
Oja ik heb hem zaterdag weer wel aangesloten op het verlengsnoer dus misschien dat ik hem toch eerst nog eens ga aansluiten op het gewone stopcontact.
 
Laatst bewerkt:
gast0225 ik ga je advies opvolgen en ga dus de laptop eerst opnieuw installeren en kijken of dat helpt en zoniet dan stuur ik hem op.
Maar moet ik dan ook weer drivers installeren of blijft dat wel gewoon.

Maar als ik die opnieuw moet installeren welke moet ik dan doen?
Ik heb hier gekeken en ik denk dat dit de drivers zijn van mijn laptop. V.BOOK 15CL17 HD / FHD
W65OSZ-FHDIPSg
Drivers.jpg
Moet ik die allemaal doen en is er nog een volgorde of maakt dat niet uit.
Hoop even van je te horen.
Gr Rob
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je een installatie-CD of USB stick voorhanden hebt van je huidige virusscanner. (doe er nog even niets mee)

Je hebt een driver CD / DVD van BTO gekregen toen je 'm kocht + een eventueel meegekochte Windows DVD.

Stap-1 : Start met de Windows DVD (zonder internetverbinding!!!!!!!!!!!!) en kies voor een nieuw installatie (formatteer C dus)
Stap-2 : Duw na de Windowsinstallatie de driver CD van BTO in de machine en installeer de meegeleverde drivers (nog steeds ZONDER internetverbinding, dus geen draad erin EN geen netwerkinstallatie-sleutel-key opgeven) Begin met de moederbord / chipsetdrivers vanaf de BTO driver DVD en Stap-3 : installeer daarna alle andere progjes vanaf de BTO DVD.
Stap-4 : Installeer nu je virusscanner (nog steeds zonder internetverbinding) Het zou kunnen dat je virusscanner niet wil installeren zonder internetverbinding, in dat geval, schakel de internetverbinding in. Als de scanner erop staat, m.a.w. geïnstalleerd is, dan EERST de scannerbestanden updaten.
Stap-5 : Nu ga je naar Windowsupdate en haal je alle updates binnen. Herhaal deze stap net zolang totdat er geen updates meer zijn.

Nu kun je je bedraadde en wifi netwerk inschakelen. Activeer desgewenst eerst even je Windows licentie.

Ga nu naar BTO en kijk achter jouw machinetype naar de beschikbare drivers en vergelijk de in de kolom staande data met data van de stuurprogrammadata van jouw van DVD geïnstalleerde BTO dirvers. Update de drivers die op de website van BTO een een nieuwere datum hebben door deze vanaf de site van BTO te downloaden en te installeren.

Ga wederom naar windows update en update net zo vaak totdat er geen nieuwere updates meer gevonden worden.

Installeer tot slot je overige progjes zoals Office, games etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me duidelijk, bedankt voor de uitgebreide uitleg. Hoop dat het succes heeft en tja anders is mijn laptop weer schoon zullen we maar denken.
Bedankt nogmaals voor de moeite en tijd. Ik ga het doen zodra ik vrij ben en het regent.
Zodra ik weer eens wat weet over hoe het nu gaat kom ik erop terug uiteraard.
 
gast0225 ik ben bezig maar ik heb geen draadloos internet, waar kan ik dat aanzetten?
 
Geeft Windows rechtsonderin aan (bij het netwerkicoontje) dat er verbindingen beschikbaar zijn én staat jouw verbinding daar bij?
 
Er zijn geen netwerken beschikbaar staat er, alleen bekabeld. Ook bluetooth doet het niet en dat zit op dezelfde netwerkkaart.
Ik heb ook de laatste driver geïnstalleerd en toen was er deze melding.
Netwerk.jpg
 
Ok,

probleem is redelijk simpel op te lossen : heb je alle drivers / stuurprogramma's van de BTO driverdisk geïnstalleerd?

Wat "zegt" apparaatbeheer over je netwerkadapters? (cirkels met kruizen erin/ uitroeptekens?)
 
De netwerkdrivers zijn niet volledig geïnstalleerd, je zal bij BTO op de website moeten zijn voor de resterende.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alle drivers van de dvd en daarna de laatste versie van de netwerkkaart die op mijn nota staat geïnstalleerd meer dan komt er steeds de melding die ik in het vorige bericht van 9.32 uur hebt gezet.
Geen netwerkcontroler.

Deze heb ik geïnstalleerd: K1202_Bluetooth_8.0.1.330_Win7_Win81.exe

Kan het zijn dat dus toch de netwerkkaart niet goed is?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in de tuin bezig dus ik reageer maar af en toe.
Kijk simpelweg onder JOUW type laptop en download dáár de laatste netwerkdrivers.
 
Dat had ik gedaan
Deze heb ik geïnstalleerd: K1202_Bluetooth_8.0.1.330_Win7_Win81.exe
 
Ik kom erop terug, ik heb nu geen tijd om te zoeken / speuren. Je hoort voor het eind van de dag nader.
 
Ja graag, ik kan er zelf niet meer van maken.
V•BOOK 15CL17 HD / FHD

Ik heb nog even een docx geopend op de website en dan zou je met de code hieronder op google mijn netwerkkaart moeten kunnen vinden maar ik weet niet wat.
Dat was de regel in details van netwerkcontroller misschien dat je daar iets aan hebt:
PCI\VEN_168C&DEV_0034&SUBSYS_20031A56&REV_01

Dit is de docx
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even 4 vraagjes : 1. de chipsetdrivers zijn wel geïnstalleerd?

Ik zie dat er 2 15 cl 17 'categoriën' zijn:

Op de hoofdpagina, daar staat : 15CL17 17CL17 (W650SZ - W670SZ) en als je op de hoofdpagina eerst kiest voor 'vorige modellen'. dan zie ik :
15CL17 en 15CL37 (W760C - M76CUH)

2. Tot welke categorie behoort de jouwe?

3. Daarnaast, welke Windowsversie draait er?

4. Heb je middels Windows update (én tig-keer herhaald!) álle updates binnen die er maar te vinden zijn? Ook andere dan Windows update?
 
Ik heb alle drivers van de dvd geïnstalleerd met als eerste, zoals je schreef, de chipsetdrivers, stonden ook bovenaan op de dvd.
Mijn laptop is, zie vorige bericht: V•BOOK 15CL17 HD / FHD maar wat dit W760C - M76CUH betreft daar weet ik niets van want daar staat niets van op mijn nota.
Windows 7
Alle updates van windows zijn binnen.

Ik heb nog even ingelogd bij BTO en daar staat 1 x 15CL17 Full HD IPS Non Glare (mat scherm) met Intel® HD Graphics W650SZ-FHDIPS9C
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan