Nieuwe netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Omdat mijn probleem van hier niet is opgelost denk ik er over een nieuwe netwerkkaart aan te schaffen. Donderdag is er iemand van een computerbedrijf geweest en die heeft de routers geconfigureerd en alles nagekeken maar het ligt niet aan de router maar aan mijn BTO laptop, deze.

Ze hebben al wel een nieuw programma gestuurd, Killer Network Manager, maar dat helpt in ieder geval niet.
Wel kreeg ik een popup waar ik de snelheid moet invullen maar volgens mij is dat standaard toch wel goed ingevuld?? Misschien wil iemand even schrijven wat ik in moet vullen?Afbeelding.jpg
Mijn abonnement is:
Maximale download snelheid 60 Mbps
Maximale upload snelheid 6 Mbps

Maar nu is mijn download snelheid weer maar 25.19 Mbps en upload 5.96 Mbps
De download snelheid is dus weer gezakt van normaal 53 tot 60 naar 25.19

Als ik de speedtest met de veel langzamere en oudere laptop van mijn vrouw doe dan zit die gewoon op donload tussen 55 en 60 en upload bijna 6. De reparateur heeft ook de speedtest met zijn telefoon gedaan en was ook hetzelfde als het abonnement.
Dus duidelijk dat het aan mijn laptop ligt.

De laptop is van juli 2014 dus ik heb nog wel garantie tot 2016 maar nu zou ik hem al voor de 2e keer terug moeten sturen.
Een tijd terug is hij ook al bijna 3 weken weggeweest omdat mijn scherm knipperde.

De netwerkkaart die erin zit is een: Bigfoot Killer Wireless-N 1202 + Bluetooth 4.0.

Ik dacht er over om zelf maar een nieuwe netwerkkaart erin te doen of zou dat onverstandig zijn, mijn garantie is dan vermoedelijk niet meer van kracht.

En dan zoja welke netwerkkaart?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou hem niet zelf vervangen. notebook al eens bij een ander geprobeerd met zelfde snelheid?
 
Hallo Modag.
Bedoel je of ik met mijn laptop wel eens bij iemand anders een test had gedaan?
In dat geval nee maar dat heeft ook niet zoveel zin want als ik de router even opnieuw start dan is de snelheid 60 en een halve dag later rond de 30 en dat zakt steeds verder naar beneden.
Met mijn beide tablets, Samsung tab pro en de tragere laptop van mijn vrouw en de telefoon van de reparateur was de snelheid gewoon volgens abonnement alleen niet met mijn laptop.
Dus dat lijkt er toch overduidelijk op dat het aan de laptop ligt?

Modag kun je hier, uit mijn eerste post van 18.25 uur, nog iets over verduidelijken misschien wat ik moet invullen?
Wel kreeg ik een popup waar ik de snelheid moet invullen maar volgens mij is dat standaard toch wel goed ingevuld?? Misschien wil iemand even schrijven wat ik in moet vullen?
Mijn abonnement is:
Maximale download snelheid 60 Mbps
Maximale upload snelheid 6 Mbps
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je een laptop hebt van een merk dat zonder 'meuk' wordt geleverd, maar mét een goede driver CD / DVD, adviseer ik je om gewoon even Windows opnieuw te installeren. Gelet op hoe je probleem zich manifesteert, heb ik niet de indruk dat het aan de hardware ligt.

Je schreef ook : "ze hebben een nieuw programma gestuurd". Dat vat ik niet echt. Als je naar de site van de fabrikant gaat : Klik, dan staat er een tabje "Notebook drivers" en daar vind je jouw type laptop. Daar kun je alles dowloaden wat vernieuwd is sinds je de laptop kocht. (Kijk simpelweg naar de data van ná je aankoop) Voor een 1e installatie volstaat echter zonder meer de meegeleverde driver disk. Waarom ze dus iets toe zouden moeten sturen ontgaat mij even, je kan op de website alles zelf vinden?

Neem de laptop toch vooral eerst ook eens even mee naar een vriend / kennis en kijk hoe het daar op het netwerk gaat.

De Bigfoot Killers zijn topkaartjes, dus als 'ie niet defect is (en daar lijkt het vooralsnog niet op) dan heb je m.i. geen enkele zinnige reden om van kaart te wisselen.

Al heb ik niet 100% hetzelfde kaartje, toch ben ik benieuwd welke gegevens er bij jou zichtbaar zijn in dit schermpje : (data en handtekening)
 

Bijlagen

  • 1103.jpg
    1103.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225, ze hadden een link gestuurd van Killer Network Manager. De laatste driver hebben we al geïnstalleerd, we hebben afgelopen donderdag gekeken op de website, maar dat heeft geen resultaat gehad.
Killer.jpg

Maar gast0225 hoe verklaar je dan dat op andere apparaten wel de snelheid gewoon is zoals mijn abonnement?
En als ik de stekker van de router er even uithaal en er weer in is de snelheid op mijn laptop ook weer zoals het hoort en een halve dag later de helft.

Ik heb nu ook nog even een speedtest gedaan met de laptop aangesloten op de kabel en dan is de download snelheid zoals mijn abonnement, 59.23 en daarna draadloos en dan is het maar 24,7.

Even de router opnieuw opstarten en dan weer de speedtest aan de kabel 59,11 en draadloos 58.94.

Over een paar uur zal de draadloze snelheid weer gezakt zijn naar uiteindelijk +/- 20 of soms zelfs nog lager.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het niet onderbouwen, het is slechts een 'gevoel', maar ik geloof niet dat de netwerkkaart defect is. Ik verwacht eerder 'iets' van Windows of een malwareaanval.

Heb je mogelijk herstelpunten beschikbaar van een datum waarvan je zeker weet dat het probleem zich nog niet voordeed?

Zo nee en als het je niets uitmaakt, (kost een uurtje of twee) dan zou ik toch proberen even Windows er opnieuw op te zetten : vers en op een geformatteerde schijf. Heb je daarna nog steeds dezelfde ellende, dan is de kaart defect en was mijn gevoel onjuist.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met de computerman die donderdag is geweest afgesproken dat ik een nieuwe router ophaal om die een week te proberen zodat we kunnen uitsluiten dat het toch aan de router ligt. Ik vind het n.l. erg vreemd dat het steeds is opgelost als ik de router opnieuw opstart en als ik aan de kabel zit is het ook niet. Misschien wel in het wifi signaal, ik weet niet of dat kan maar een router kan toch ook iets mis mee gaan??

Daarna ga ik verder zien en laat hier weer van me horen.

Windows opnieuw installeren daar ben ik wel een dag mee bezig hoor want dan moet ik ook alle programma's e.d. opnieuw installeren dus daar wacht ik nog even mee.

Ik zag dat er geen oudere herstelpunten waren op 1 na en dat is september 2014. Toen was het in ieder geval nog niet maar dat was voordat ik mijn laptop terug gestuurd heb omdat het beeld steeds flikkerde. Na 2-3 weken van onderzoek bleek er iets mis met een driver. Dus als ik de laptop terug zou zetten naar die datum dan is het probleem met het flikkeren misschien ook wel terug??
 
gast0225 ik heb met N4ALL afgesproken dat ik eerst de router ga proberen.
 
Niks mis mee, ware het niet dat alle andere mensen / apparaten die via diezelfde router werken, geen problemen hebben, toch? (Als ik jouw berichten goed begrepen heb).
 
Ja dat klopt tot gisteravond toen was bij de andere laptop ook ineens de verbinding gedaald tot de helft. Die andere worden ook haast niet gebruikt en die van mij altijd. Vanmorgen was de snelheid 60 en vanavond terug gelopen naar 23
 
Ik hoopte dat het met de nieuwe router goed ging of dat ik in elk geval kan uitsluiten dat het aan de router ligt.
Kijk even naar het filmpje als je wilt dan kun je zelf ook oordelen hoe het is.
Zo was het ook bij de vorige router maar als ik dan even de stekker eruit trok en er weer in deed was de snelheid weer gewoon 58-59 gemiddeld. Op het eind van de dag zakte hij dan steeds verder weg en de volgende ochtend was het tussen de 10 en 20 mbps.

Ik heb nu de oude router weer aangezet en de downloadsnelheid is op dit moment 61.

Maar hoe komt het nu dat de download snelheid na een dag of een halve dag helemaal weg zakt????? Wie heeft hiervoor de gouden tip??
 
Laatst bewerkt:
Er is een voor mij iets heel vreemds aan de gang. Ook bij de nieuwe router liep dus de download snelheid na een halve dag helemaal terug.
Maar nu ik de "oude" weer gebruik is het nu al 3 dagen gewoon stabiel, rond de 58-59 mbps. De man van het computerbedrijf had ook al gevraagd of ik toevallig geen andere adapter had om te proberen maar die had ik niet maar toen ging er wel een lichtje branden. De "oude" router had ik van de week even in een gewoon stopcontact gedaan, normaal zitten ze allemaal in een verlengsnoer achter het bureau zodat je al die snoeren niet ziet. Ook de nieuwe router router had ik in dat verlengsnoer gedaan en die liep dus ook snel terug. Nu de "oude" in een gewoon stopcontact zit blijft de snelheid dus stabiel.
Rara hoe kan dat, kan dat aan de stroomvoorziening liggen van het verlengsnoer waar alles, dus 2 laptops, telefoon, printer enz in zit?

Ik weet niet of iemand dit weet maar voorlopig is dus alles gewoon goed.
 
Laatst bewerkt:
Niet bekend bij mij. Ook de capaciteit van de 'stop' lijkt mij niet aan de orde, want op 1 meterkaststop kon je apparaten aansluiten met een totaal opgenomen vermogen van w=v*i. w=220*16 w=3520.
Voordat je dáár aan toe bent, moet je het wel heel gek maken. Denk mee : een computervoeding neemt gemiddeld 350 tot 800 watt 'op'. Dan heb je de zwaarste gelijk gehad. Een goede tweede is wellicht een in werking zijnde printer, maar linksom of rechtsom, een totaal opgenomen vermogen van meer dan 1500 tot 2000 watt met computerapparatuur ga je denk ik niet voor elkaar krijgen. TENZIJ : je op diezelfde groep in de meterkast ook nog je koelkast, magnetron, televisie etc.etc. hebt zitten. tja dan kan het hard oplopen, maar óf dat van invloed kan zijn op de snelheid van een router......? Ik heb er nog niet eerder van gehoord.

Er zijn echter 'users' die problemen hebben ondervonden met het aansluiten van computerapparatuur op niet geaarde stopcontacten. Ik heb er nooit in geloofd, maar er zijn mensen die beweren dat dat in het dagelijks gebruik problemen oplevert / kan opleveren. (Ik heb een computer sinds eind '80 jaren vorige eeuw en bij mij is het spul nog nooit op randaarde aangesloten geweest en het werkt al ruim 25 jaar als een zonnetje).
 
Laatst bewerkt:
Nou gast0225 het zit nu juist op een niet geaard stopcontact en het komt van dezelfde groep af maar snappen doe ik het niet.
Maar goed alles werkt gewoon en daar ben ik blij om maar hoe dat komt............dat zal wel weer een raadsel blijven.
 
Ik ben iig blij dat mijn 'voorgevoel' dat er met de netwerkadapter niets aan de hand is, (misschien) wel juist lijkt te zijn.
 
Ja en ik dat ik waarschijnlijk mijn laptop niet moet opsturen of opnieuw moet installeren.
 
Dat opnieuw installeren kan nooit kwaad. Ik heb het ook gedaan en het voordeel is dat je dan alles zelf een beetje kunt "inrichten" (voor zover er nog wat in te richten valt) én dat je een keer de exercitie hebt meegemaakt. Da's altijd wel handig voor het geval het ooit nodig zou blijken te zijn. Dan is het niet geheel 'vreemd' meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan