Nieuwe netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat betekent dat je de drivers voor Win 7 van het 'hoofdpagina' model hebt gedownload (hoop ik) en niet die van 'vorige modellen'?

Zo ja: ga eens naar apparaatbeheer en dan naar dat 'overige' apparaat. Klik erop en ga naar 'stuurprogramma bijwerken'. Laat achtereenvolgens op je computer, alsmede op het www naar een (bijgewerkt) stuurprogramma zoeken.
 
Dat heb ik vanmiddag al gedaan en ook laten zoeken op de dvd maar er kon niets gevonden worden
Netwerkcontrollor.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar wat ik NIET lees in het apparaatbeheerscherm dat je eerder plaatste, zijn de drivers voor de Bigfoot !

Ga nogmaals naar de hoofdpagina van de driverdownload van BTO en klik op de bovenste regel : "Wireless" draadloos drivers.

Vervolgens zie je de 1202 staan.

Klik door en je kunt de stuurprogramma's voor jouw Bigfoot downloaden (voor Win 7).

Dit bestand dus : K1202_Bluetooth_8.0.1.330_Win7_Win81.exe
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik gisteren gewoon geïnstalleerd, 1 keer van de dvd en daarna een nieuwere versie, K1202_Bluetooth_8.0.1.330_Win7_Win81.exe, en daar kreeg ik de melding, 9.32 uur, bij dat er voor de controllor geen stuurprogramma is geïnstalleerd.
Zie mijn bericht van gisteren 9.32 uur 12.30 uur.
 
Heb je een Windows 64 of Windows 32 systeem?
Bij een 64 systeem :

driverpagina van BTO,
kies : wiresless - draadloos,
kies : Atheros en tot slot
download de drivers voor Win 7.
 
Dat wordt dan toch even een mailtje naar BTO. Ik ben door mijn opties heen.
 
Dinsdag stuur ik hem naar BTO op.
In ieder geval veel dank voor je tijd en energie die je erin hebt gestoken.
 
Hallo gast0225.
Vandaag mijn laptop terug gekregen en ik ben benieuwd.
Na de nieuwe installatie van Windows 7 had ik K1202_Bluetooth_8.0.1.330_Win7_Win81.exe en kies : Atheros en tot slot download de drivers voor Win 7. geïnstalleerd maar die hebben ze verwijderd omdat het niet de juiste zijn.
Het moest zijn Killersuite.
Maar goed dat was na de herinstallatie dus er is feitelijk niets veranderd tov. voor de herinstallatie van Windows 7. Benieuwd of hij nu wel de juiste downloadsnelheid houdt want dan is het opgelost door opnieuw windows 7 te installeren.
Ik kom er op terug maar dat kan door omstandigheden wel een week duren of het moet morgen al weer fout zijn.
 
Ik ben benieuwd, we wachten het af.
Op zich wel grappig dat men de op hun eigen website staande drivers voor de in jouw machine zittende netwerkkaart, de 1202, als niet juist voor de 1202 bestempelen. Als je ze nog eens 'spreekt', zou je voor de grap eens moeten vragen voor welke kaart de 1202 drivers op hun website dan wel bestemd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat vond ik ook vreemd maar volgens hen is die alleen voor bluetooth
 
Dát vind ik een uiterst vreemde opmerking van hen, want in jouw machine zit de 1202 mét BT en dús is naar mijn bescheiden mening die driver uitermate geschikt, maar goed, als zij het zeggen, zij hebben de machine geassembleerd en zullen het dus wel weten.
 
Ik ga er verder niet over strijden, mijn laptop is weer terug en hopen maar dat het goed blijft gaan.
 
Hallo gast0225.
Allereerst een vraag hoe ik mijn bluetooth aanzet want ik kan op geen enkele manier via bluetooth verbinding maken met mijn telefoon en andersom. Kun jij me dat vertellen want ik dacht dat dat gewoon automatisch aanstond? Ik heb ook geen blauwe Fn toets voor bluetooth.

En verder.
Ik was op vakantie dus kon niet eerder reageren maar nu na 2 dagen is de draadloze downloadsnelheid echter alweer terug gelopen van 59mbps naar 36mbps. Mijn oudere HP Compaq laptop is nog sneller. Volgens de man van het computerbedrijf die alles thuis had nagekeken en ook een nieuwe router had geïnstalleerd lag het voor bijna 100% aan de draadloze chip van de netwerkkaart. De netwerkkaart is niet vervangen door BTO en eigenlijk is er feitelijk niets gebeurd want de update van de drivers die er door hun is op gezet zat er voordat ik Windows opnieuw installeerde ook al op. Al met al ben ik er dus niets mee opgeschoten. Ik heb echter geen zin om mijn laptop nu weer opnieuw op te sturen want dat zou al de derde keer zijn, eerst beeldscherm en dan nu 2 keer voor de downloadsnelheid. Eigenlijk vind ik het triest.
Ik denk dat ik uiteindelijk het beste zelf maar een nieuwe netwerkkaart kan gaan kopen en die erin doen, al zal dat dan waarschijnlijk een einde zijn van mijn garantie van 2 jaar. Eerst de computerbedrijf man betaald omdat ik wilde uitsluiten dat het aan de router lag, dan opsturen en 1,5 week de laptop weg en dan nu weer opnieuw opsturen, weer bijna 9 euro en weer minimaal een week kwijt.
Ik vind het eigenlijk zeer teleurstellend.
 
Als je naar het configuratiescherm gaat en dan kiest voor het toevoegen van een apparaat, dan zou de telefoon zichtbaar moeten worden. Voorwaarde is natuurlijk wel dat op de telefoon de BT staat geactiveerd, de telefoon niet op standby staat en de batterij genoeg vermogen heeft. Als de telefon zichtbaar is, dan is het een kwestie van volgen kiezen en de instructies op het scherm uitvoeren.
 
Apparaten toevoegen.jpg
Nee dat gaat niet het lijkt er eerder op dat bluetooth het helemaal niet doet op mijn laptop daarom vroeg ik waar ik dat kan aanzetten.
Niet met mijn eigen telefoon, die van mijn vrouw, de HP laptop, en 2 samsung tablets, ze zien mijn laptop niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat ik je, zonder voor jouw machine te zitten, niet verder kan helpen.
 
Ik denk dat er toch iets mis is met de netwerkkaart.. Bluetooth zit daar ook in en dat doet het nu niet.
Ik raak het echt een beetje zat.
Ook bij msconfig>opstarten staat er geen bluetooth en/of Qualcom
 
Laatst bewerkt:
Je schreef dat je nog garantie had, waarom niet even contact opnemen met BTO en een afspraak maken? Zo'n netwerkkaartje is een insteekchip, da's een kwestie van een kwartiertje en er zit een andere in, daar hoef je de machine niet voor achter te laten. Werkt het daar in de werkplaats dan was het je huidige netwerkkaart (garantiekwestie), werkt het daar ook niet met een andere netwerkkaart, dan zit het in je Windows en wordt het Windows herstellen / opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog 1,5 jaar garantie maar dan ben ik mijn laptop weer een week kwijt want dan moet ik hem toch opsturen. Mijn ervaring na 2 keer opgestuurd te hebben is dat het al sowieso 1 of 2 dagen na ontvangst duurt voordat ze er pas wat mee gaan doen.
En bij de laatste reparatie had ik al geschreven dat ze er maar een nieuwe netwerkkaart in moeten steken die ik dan gewoon zelf betaal als zij twijfelen. Maar volgens hun was er een verkeerde driver geïnstalleerd. Ik heb ze daarop ook laten weten dat voordat ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd de goede driver er wel op stond want daar hadden ze per email een update van gestuurd. Testen duurt sowieso een paar dagen want het gaat ongeveer een dag goed, soms een paar dagen en dan zakt het weer weg.

En Windows staat er net nieuw op hè.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan