Dutchbull
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 10 jan 2002
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn we er dan bij de 100ste!!!!!!! post uit?
Het 'beste' is nu dus om een HD3870 X2 aan te schaffen en later er nog 1 bij te kopen voor Crossfire X? Als ik eenmaal 'normale' Crossfire heb (2x HD3870), dan ga ik dat natuurlijk niet vervangen voor 2x het X2 model, dan maar gelijk het X2 model.
Denk dat op dit moment 1x de HD3870 X2 wel voldoet met de huidige eisen van games en software.
100ste post alweer, maar, op deze manier haal je in ieder geval in huis wat je wilt.
Kijkend naar de toekomst, is het aanschaffen van 1 x een HD3870 X2 de beste optie. Mocht je dit laten willen uitbreiden, dan kan dit, want het bord van Asus dat je gaat kopen, ondersteunt Crossfire.
En ja hoor, de HD3870 is nog steeds de op één na beste kaart hoor, die voldoet aan al je eisen op het gebied van software en games.![]()
Die voeding is toch hetzelfde als de 620W uitvoering, dus aansluiten wat je nodig hebt en de overige kabels in de doos opbergen?
Dan hebben we alles nu alles wel doorgenomen denk ik.
Processor, intern geheugen, videokaart, voeding, mobo......nog iets vergeten?
Je kunt daarmee inderdaad aansluiten wat je nodig hebt, de voeding is dus modulair. Dat is te zien aan de ''M'' in de productnaam.
Dat zijn inderdaad de 5 onderdelen, die we bij elkaar zochten. Zelf moet je natuurlijk nog vor een behuizing, een harde schijf en een optische drive (dvd-rom lezer/writer) maar de basisonderdelen heb je.![]()
Welke harde schijven en behuizingen kun je adviseren?
Wat betreft het eerste: de prijzen van harde schijven zijn de laatste tijd een stuk gezakt. Schijven met een grote opslagcapaciteit zijn nu goed betaalbaar. Voor ik een advies kan geven, hoeveel geld wil je ongeveer uitgeven aan schijven, of hoeveel opslagruimte wil je ongeveer tot je beschikking hebben?
Samsung-schijven presteren altijd goed, en zijn vriendelijk geprijsd. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een 320GB schijf, dan kan ik deze aanraden. Maar ook de Hitachi schijf van 320 GB presteert goed, dat is deze.
Wat betreft behuizingen, of een kast mooi is, is voor iedereen natuurlijk verschillend. Maar goede kasten zijn bijvoorbeeld de NZXT Apollo, de NZXT Hush, de Antec Nine Hundred. Wat goedkoper zijn behuizingen van Cooler Master populair, bijvoorbeeld de Centurion 5 en de Elite 332.
Nog 1 dingetje vergeten:
Welke aansluiting moeten de schijven hebben? Sata of (e)sata? Volgens mij ondersteund het mobo geen e-sata of heb ik dat mis?
Nog 1 dingetje vergeten:
Welke aansluiting moeten de schijven hebben? Sata of (e)sata? Volgens mij ondersteund het mobo geen e-sata of heb ik dat mis?
Gewoon sata aansluiting.
Inmiddels is de 9800GTX officieel geintroduceerd, zie hier het nieuwsbericht en een linkje naar een vergelijkingstest.
Een 9800GTX is voor wat goedkoper te krijgen dan men verwachtte, zo rond de 250 euro is de goedkoopste. Toch zou ik in deze voor de HD3870 X2 gaan. Kost ongeveer 50 euro meer, maar de prestaties zijn over het algemeen gezien toch beter.
Ik weet dat je je keuze al gemaakt hebt, maar ik geef alleen nog wat extra informatie, die je keuze nog meer kracht geeft.![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.