Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Videokaarten van nVidia scoren meer punten wat betreft HD-video, volgens de test in het laatste HWI Magazine.

In feite werken de twee RV670 GPU's van de HD3870 X2 samen middels een interne Crossfire brug.
Lees het artikel van de nieuwsbrief van maart er nog maar eens op na (ik ben de auteur ervan).

Denk je net de hardware lijst compleet te hebben, krijg je ineens zo'n bericht! :)

Maar ATI ondersteund beide, Pure Video en VC-1 en NVIDIA alleen Pure Video. Heb toevallig de Computer Totaal van maart 2008 voor me liggen en daar staat in dat ze voor HD-decoding de HD 3850/HD3870 aanbevelen, boven de 8800 GT(S). In het voorjaar van 2008 komt NVIDIA met kaarten, die ook VC-1 ondersteunen.

Heb de nieuwsbrief van maart niet meer.....is die online te vinden?

Laatst bewerkt:
Tja, in het Hardware.Info Magazine wordt de 8800GT/8800GTX aanbevolen boven de HD3850/HD3870 om twee redenen. Ten eerste is de mate van ruisonderdrukking in nVidia-drivers in te stellen, bij ATI staan deze vast. Ten tweede gaat het deinterlacen van 1080i materiaal, als je kijkt naar per pixel adoptive algoritmes, wat beter bij de nVidia-kaarten. Het is niet zo dat de HD3850/HD3870 dat niet doen, maar qua kwaliteit kan het niet mee met de nVidia-kaarten volgens de HQV-HD benchmark.

Over de nieuwsbrief van maart: ik stuur 'm wel door naar jou, naar Dutchbull@helpmij.nl :)

Scoort Nvidia toch hoger?

Dan moeten we toch ff kijken welke 8800gt je het beste kunt nemen.

Vervolgens als we daar uit zijn, moeten we even kijken via de pricewatch van tweakers of je in een andere shop(s) misschien goedkoper uitbent.

2000096291870475115_rs.jpg

Volgens mij kan je dan het beste die Zotac AMP versie nemen.

Als je dit in de pricewatch van tweakers doet, kom je niet veel goedkoper uit.

Tja, in het Hardware.Info Magazine wordt de 8800GT/8800GTX aanbevolen boven de HD3850/HD3870 om twee redenen. Ten eerste is de mate van ruisonderdrukking in nVidia-drivers in te stellen, bij ATI staan deze vast. Ten tweede gaat het deinterlacen van 1080i materiaal, als je kijkt naar per pixel adoptive algoritmes, wat beter bij de nVidia-kaarten. Het is niet zo dat de HD3850/HD3870 dat niet doen, maar qua kwaliteit kan het niet mee met de nVidia-kaarten volgens de HQV-HD benchmark.

Over de nieuwsbrief van maart: ik stuur 'm wel door naar jou, naar Dutchbull@helpmij.nl :)

Dank je wel voor het doorsturen!!

Op de onderstaande link leggen ze iets uit over het decoderen:

http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=12957

http://www.tomshardware.co.uk/forum/219980-15-consensus-purevideo-avivo

Dutchbull, ik ga dit even uitpluizen. Kom weer bij je terug als ik meer weet. :)

Dutchbull, ik ga dit even uitpluizen. Kom weer bij je terug als ik meer weet. :)

Super dat jullie je zo inspannen!

Kom er zelf echt niet meer uit, welke videokaart ik nu het beste kan kopen. Bij de een is dat beter en bij de andere weer iets anders, weet het echt niet meer.

Hoor het graag Michael!

Dit is de beste videokaart die je kan kopen:

Klik!

Maar ook meteen de duurste :)

Super dat jullie je zo inspannen!

Kom er zelf echt niet meer uit, welke videokaart ik nu het beste kan kopen. Bij de een is dat beter en bij de andere weer iets anders, weet het echt niet meer.

Hoor het graag Michael!

Wij kunnen slechts adviseren. De uiteindelijke keus zul je zelf moeten maken. Dus weeg dingen als prestatie, prijs, mogelijkheden, extra's etc tegen elkaar af en maak dan je keuze. Er staat in dit topic meer dan genoeg informatie over beide kaarten om een keus te gaan maken.

Wij kunnen slechts adviseren. De uiteindelijke keus zul je zelf moeten maken. Dus weeg dingen als prestatie, prijs, mogelijkheden, extra's etc tegen elkaar af en maak dan je keuze. Er staat in dit topic meer dan genoeg informatie over beide kaarten om een keus te gaan maken.

Blijkbaar is het nog niet duidelijk wat HD-video betreft. Natuurlijk scoren zowel de nVidia GeForce 8 en 9 serie als de HD3800 serie van AMD op dit punt goed, er is altijd baas boven baas. En dat proberen we uit te zoeken.

Blijkbaar is het nog niet duidelijk wat HD-video betreft. Natuurlijk scoren zowel de nVidia GeForce 8 en 9 serie als de HD3800 serie van AMD op dit punt goed, er is altijd baas boven baas. En dat proberen we uit te zoeken.

Er valt alleen niet veel meer uit te zoeken. Purevideo ondersteund slechts 1 formaat en is, volgens een HWI artikel zoals je zelf aangeeft, beter in iets??
Verder kan ik slechts info vinden over de processorbelasting tijdens het afspelen van HD. Dit is voor de 8800 serie en de 38xx serie ongeveer gelijk.
Blijft over de prijs en daar boekt de HD 38xx serie weer pluspunten wegens een lage aanschafsprijs. Dit lijken mij punten die het belangrijkst zijn voor de Nederlandse stier maar die zijn reeds beantwoord in dit topic.

Het enige waar je het dan nog op kunt gooien is geluidsproductie/stroomverbruik/grootte van de kaart. Maar die punten lijken mij ondergeschikt aan de eisen van dutchbull.

Iedereen moet het zelf weten, maar als er in twee uitstekende computerbladen het tegenovergestelde beweerd wordt (Volgens HWI wint nVidia het, volgens de Computer Toaal wint AMD/ATI het) dan begin ik nieuwsgierig te worden.

Iedereen moet het zelf weten, maar als er in twee uitstekende computerbladen het tegenovergestelde beweerd wordt (Volgens HWI wint nVidia het, volgens de Computer Toaal wint AMD/ATI het) dan begin ik nieuwsgierig te worden.

Er staat in Computer Totaal, dat de NVIDIA 8800GT de beste prestatie's levert. Daar staat tegenover dat de HD 3870 zeker niet verkeerd presteert en goedkoper is. Als je naast games HD-materiaal wilt bekijken, wordt de HD 3870 nog interessanter.

Pure Video 2 ondersteund geen VC-1 decoding en maakt dus gebruik van de rekenkracht van de cpu en de grafische kaart.

Dit dus volgens tests van Computer Totaal!

Denk dat het voor mij geen zin heeft om de 9800 X2 aan te schaffen, omdat deze ook alleen maar Pure Video 2 ondersteund en dus geen VC-1......kan ik dus beter de HD 3870 aanschaffen of een 8800 GT?

Het enige waar je het dan nog op kunt gooien is geluidsproductie/stroomverbruik/grootte van de kaart. Maar die punten lijken mij ondergeschikt aan de eisen van dutchbull.

Over de geluidsproductie: het moet niet zo zijn dat ik de koeler boven het geluid van een game uit hoor en ook niet dat ik er 's nachts van wakker lig.....aangezien m'n pc dag en nacht aanstaat.

Stroomverbruik: Stop een 600W voeding in de kast en meer kan die niet gebruiken. Las alleen dat als je een 600W voeding gebruikt en 400W aan stroom, er 200W in warmte omgezet wordt....dat is wel een beetje jammer natuurlijk!

En de grootte: dat maakt mij niet zoveel uit. Als de kaart maar in m'n kast past en als die doet waarvoor ik het heb aangeschaft, vind ik de grootte niet belangrijk!

Er valt alleen niet veel meer uit te zoeken. Purevideo ondersteund slechts 1 formaat en is, volgens een HWI artikel zoals je zelf aangeeft, beter in iets??
Verder kan ik slechts info vinden over de processorbelasting tijdens het afspelen van HD. Dit is voor de 8800 serie en de 38xx serie ongeveer gelijk.
Blijft over de prijs en daar boekt de HD 38xx serie weer pluspunten wegens een lage aanschafsprijs. Dit lijken mij punten die het belangrijkst zijn voor de Nederlandse stier maar die zijn reeds beantwoord in dit topic.

Idd D2Freak, In CTotaal geeft men aan dat met een HD-DVD (VC-1 codec) de cpu belasting van een 8800 GTX 24% is, met een 8800 GTS 25% en met een HD 3850 is het slechts 10%, de 8800GT laat dezelfde resultaten zien als een 8800 GTS, daar wint AMD/ATI het dus van NVIDIA!

NVIDIA zal in Pure Video 3 wel de VC-1 codec ondersteunen, maar die kaarten worden verwacht in het voorjaar van 2008.

De kaarten scoren als volgt met de 3dMark06 (1280x1024):

Club-3D Radeon HD 3870 512 MB: 9823

Club 3D Radeon HD 3850 OC 512 MB: 9705

Geforce 8800 GTS (G80) 640 MB: 9051

Sparkle Geforce 8800 GT 512 MB: 10604

Geforce 8800 GTS (G92) 512 MB: 11153

Het probleem bij mij is dat ik een top kaart wil hebben voor het gamen, maar ook een top kaart voor het (de)coderen van films en die bestaat dus (nog) niet.

Laatst bewerkt:
Volgens het artikel van HWI is er geen significant verschil in belasting van de processor, ook tussen bijv. de 8800GT en de HD3870.
Dutchbull, binnenkort komt de 9800GTX uit. Rond de 300 euro lijkt me dit een optie. Je hebt dan dus de iets betere prestaties op het gebied van HD-signaal en uiteraard prima prestaties in games.

Volgens het artikel van HWI is er geen significant verschil in belasting van de processor, ook tussen bijv. de 8800GT en de HD3870.
Dutchbull, binnenkort komt de 9800GTX uit. Rond de 300 euro lijkt me dit een optie. Je hebt dan dus de iets betere prestaties op het gebied van HD-signaal en uiteraard prima prestaties in games.

Deze bedoel je Michael:

http://www.hardware.info/nl-NL/news/ynCckZqSwpma/Specificaties_GeForce_9800_GTX/

Daar hebben ze het over november, enig idee wanneer deze echt te koop zijn?

En op welk mobo zou die het beste draaien? Op de MSI P7N-SLI of de ASUS P5E?

Volgens mij is de ATI op het MSI bord en NVIDIA op het ASUS bord, klopt dat?

Het gaat inderdaad om de 9800 GTX, dit is een nieuwsbericht over deze kaart van vandaag. Je ziet ze bijvoorbeeld hier al bij Azerty in de pre-order. Ik verwacht dat de kaarten begin april op gang zullen komen.

Het slot voor de videokaart moet gewoon PCIe x16 zijn, 2.0 is mooi meegenomen, maar aangezien er nog geen videokaarten zijn die de volledige bandbreedte van het 1.1 slot gebruiken, is 1.1 (nog) prima.
Een videokaart zal dus niet op een bepaald bord beter draaien, maar in combinatie met gebruikte hardware (geheugen, cpu) wel beter of minder goed presteren.

Het gaat inderdaad om de 9800 GTX, dit is een nieuwsbericht over deze kaart van vandaag. Je ziet ze bijvoorbeeld hier al bij Azerty in de pre-order. Ik verwacht dat de kaarten begin april op gang zullen komen.

Het slot voor de videokaart moet gewoon PCIe x16 zijn, 2.0 is mooi meegenomen, maar aangezien er nog geen videokaarten zijn die de volledige bandbreedte van het 1.1 slot gebruiken, is 1.1 (nog) prima.
Een videokaart zal dus niet op een bepaald bord beter draaien, maar in combinatie met gebruikte hardware (geheugen, cpu) wel beter of minder goed presteren.

Dan neem ik zowieso het ASUS bord (heeft alleen geen SLI), want daar zit een goede geluidskaart bij.....en denk dat de overige hardware wel perfect is! Weer een stukje van het systeem, hahaha!!

Blijft alleen de videokaart over, want het OCZ geheugen was ook top toch of hadden jullie daar ook al iets anders op gevonden? G-Skill kan ik niet nemen, althans niet de 4GB.

OCZ is prima geheugen. :)
Maar de Asus P5E ondersteunt wel geen SLI, maar wel Crossfire. Mocht je dus voor een ATI-kaart gaan, dan heb je nog perspectieven voor in de toekomst. Het Asus-bord ondersteunt ook een FSB van 1600 MHz officieel, dus dat is ook mooi meegenomen.

OCZ is prima geheugen. :)
Maar de Asus P5E ondersteunt wel geen SLI, maar wel Crossfire. Mocht je dus voor een ATI-kaart gaan, dan heb je nog perspectieven voor in de toekomst. Het Asus-bord ondersteunt ook een FSB van 1600 MHz officieel, dus dat is ook mooi meegenomen.

Dan neem ik het ASUS P5E mobo en dan wordt het kiezen tussen de 9800 GTX of de HD 3870.

Ze spreken niet echt positief over de 9800 GTX, overclockte 8800 zeggen ze.....weet alleen niet of dat waar is!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan