Nieuwe onderdelen aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het hoort sowieso bij het leven, en je hebt wat dat betreft ook gelijk: bij redelijk veel programma's staat er bij dat het werkt onder een 64-bits besturingssysteen, of er is een aparte 64-bits versie. Dit omdat je dan de voordelen uit een 64-bits besturingssysteem kunt halen naast het de verhoogde adressering van geheugen. :)

Het hoort sowieso bij het leven, en je hebt wat dat betreft ook gelijk: bij redelijk veel programma's staat er bij dat het werkt onder een 64-bits besturingssysteen, of er is een aparte 64-bits versie. Dit omdat je dan de voordelen uit een 64-bits besturingssysteem kunt halen naast het de verhoogde adressering van geheugen. :)

Idd, ze hebben het ook over appart te downloaden 'updates' voor het betreffende besturingssysteem.

Heb hierbij nog een lijst met games die zijn getest onder Vista 64-bit, mss vind iemand dat wel interessant! Nu nog 1 voor applicatiesoftware!!

http://forum.gamer.nl/showthread.php?t=74134

Wees inderdaad gerust, zeker niet alle applicaties en games draaien goed, maar het meerdendeel zeker wel. :)

Wees inderdaad gerust, zeker niet alle applicaties en games draaien goed, maar het meerdendeel zeker wel. :)

Durf de gok wel aan en als het werkt is het mooi meegenomen, zo niet.....jammer dan.

Weet niet wanneer ik de nieuwe hard en software aan ga schaffen, dat ligt aan de levering van de Q9450! Heb een gevoel dat het nog lang kan gaan duren!

Als ik alles voor elkaar heb, kom ik hier zeker op terug om mede te delen of het wel of niet werkt!

Volgens Azerty komt de Q9450 begin april binnen. :)
Oftewel, binnen nu en 2 weken verwacht ik hem.

Volgens Azerty komt de Q9450 begin april binnen. :)
Oftewel, binnen nu en 2 weken verwacht ik hem.

En dan maar hopen dat de shops genoeg inkopen, anders sta je nog met lege handen! Kan me nu wel op de wachtlijst zetten, maar dan moet je nog maar afwachten of je iets krijgt!

We wachten geduldig af!

Ik denk wel dat veel shops voldoende inkopen, het is alleen niet te hopen dat ze alles weg moeten geven aan klanten die de pre-order gedaan hebben.

Ik denk wel dat veel shops voldoende inkopen, het is alleen niet te hopen dat ze alles weg moeten geven aan klanten die de pre-order gedaan hebben.

Als ze genoeg inkopen, mag dat toch geen probleem zijn. Neem aan dat ze bij bestellen als er meer vraag is, hoop alleen dat Intel genoeg voorraad heeft!

Heb nog 2 opmerkingen voor je:

1: HD3870 X2 kun je beter niet crossfire zetten tenzij je 300 € weg wilt gooien (p.s. mocht je dat willen, kun je ze dan deze kant op gooien?).

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=589

2: Onder Vista 64 bits worden alleen gecertificeerde drivers geaccepteerd. Het probleem is dat veel drivers allang uit zijn maar nog niet gecertificeerd door MS. Dit kan onverwachte problemen opleveren. Bovendien kun je geen 16 bits applicaties meer draaien (waarschijnlijk n.v.t. maar toch altijd handig om van tevoren te weten.)

D2Freak, graag wel volledige informatie geven. De drivers voor Crossfire X zijn nog niet optimaal. Hier wordt door ATI nog aan gewerkt.

Informatie is volledig. Scalen van 2 normale (geen dubbele gpu kaarten) werkt het beste. Met een derde kaart erbij word het minder en een 4de kaart (dubbele x2 opstelling b.v.) heeft geen meerwaarde meer. Dat laten de grafiekjes ook goed zien. Zelfs al worden de drivers verbeterd, echt veel winst zal hier niet meer behaald worden.

Dat is dus gewoon absoluut niet waar. Kijk maar naar prestaties van de 9800GX2 in sommige gevallen. Daar is de meerwaarde van 4 GPU's goed te zien.
Dus niet alleen volledige informatie maar bovenal, juiste informatie geven.

Als je het artikel goed doorleest wat ik gepost hebt, dan lees je duidelijk dat je met het toevoegen van een 3de of 4de kaart veel minder prestatiewinst haalt als met de eerste 2 kaarten die in crossfire worden gezet. De benchmarks in dat artikel bewijzen dit ook.

Een optimalisatie voor de drivers gaat dit niet (echt) verbeteren. Misschien klopt jou informatie niet helemaal, maar de mijne is zeker correct en goed beargumenteerd.

P.s. met alle respect maar ik zet 2 keer exact hetzelfde verhaal neer en met het eerste verhaal ben je het niet eens en met het 2de wel, terwijl er hetzelfde staat? Heel erg vreemd maar goed.

Laatst bewerkt:
Ik ben het zeker met je eens dat de prestatiewinst van 2 naar 4 GPU's (laten we voor het gemak het op 1, 2 en 4 GPU's houden) minder is dan de prestatiewinst van 1 naar 2 GPU's. Volkomen mee eens, en is ook logisch. Van 2 naar 4 GPU's is duur, en heeft niet veel prestatiewinst in de meeste gevallen, ook mee eens. Of het dus aan te raden is, ligt voor een groot deel bij het budget en de eisen van de koper. Heeft hij/zij een beperkt budget dan is 1 of 2 GPU's prima. Wil hij/zij daarentegen het beste van het beste en heeft hij/zij daarbij een groot budget, dan is 2 x een HD3870 X2 of 2 x een 9800GX2 best te verantwoorden.
In sommige gevallen kunnen drivers daar zeker wat aan verbeteren, en is sommige gevallen niet.

Dus als ik het ff samenvat, dan zegt:

D2Freak: Koop 2 HD3870 en zet die in Crossfire

en zegt:

Michael: Koop 2 HD3870 X2 en zet die in Crossfire

Heb ik het zo goed begrepen?

Heren,

Wou jullie nog wel complimenteren dat jullie er nog steeds zo mee bezig zijn!!

En zal ik nog ff nieuw spraakwater toevoegen:

Wat vinden jullie van deze processor:

http://www.cool-prices.nl/Producten/9463

Scheelt deze nu veel met de Q9450 of is deze beter/sneller? Is het aan te raden om nu een Duo core te kopen of om nu meteen €100,- meer uit te geven voor een Quad?

En welke koeler raden jullie aan, dat maakt niet uit of het nu een Quad of voor een Duo is, zijn allebei S775.

Laatst bewerkt door een moderator:
volgensmij zijn 2 3780 in crossfire wel genoeg
2 3780x2 is overdreven
neem er dan maar 1

Michael: Koop 2 HD3870 X2 en zet die in Crossfire

Heb ik het zo goed begrepen?

Niet helemaal, 1 x een HD3870 X2 is prima, met als voordeel dat je later nog 2 x een HD3870 X2 in Crossfire X kunt zetten, als je dat nodig vindt en het budget er voor hebt. :)

Die Quad is meer toekomstgericht, maar die Dual-Core is een ook snel en prima voor nu. Als je wat meer te besteden hebt, zou ik wel voor de Quad-Core gaan, anders voldoet die Dual-Core prima. Het zijn beide moderne processors.

Kort samengevat, er zijn weinig programma's die momenteel gebruik kunnen maken van meerdere cores. Voor de eerstkomende tijd heb je, om die reden, meer plezier van een hoger geklokte Duo core dan van een Quadcore.

Momenteel word er wel meer aandacht besteed om programma's optimaal gebruik te laten maken voor meerdere cores, maar dat gaat nog wel even duren. Werk je met veel programma's die al wel geschreven zijn om gebruik te maken van meerdere cores, dan is die keus natuurlijk snel gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan