game pc 900 - 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
@poebertje: ik moet even wat nuanceren. Ik heb wat berichten teruggelezen en ik meen te lezen dat jij waarde hecht aan het uiterlijk van een kast. Ik doe dat per defintie niet. Voor mij geldt maar 1 ding en dan ook echt maar 1 ding: een zo koel mogelijk systeem. Hoe de kast eruit ziet interesseert mij geen biet. Als je mijn systeem bekijkt dan zal je zien dat ik een lompe Coolermaster Stacker heb die er gewoon (naar mijn mening) niet uitziet. (Zeker niet als ik op het w w w al die gekleurde plaatjes zie van vreselijk mooi gekleurde kastjes...........) Maar, zoals ik al zei, het uiterlijk van een kast boeit mij niet. De temperatuur van mijn systeem wél en omdat ik naast de 2 Raptortjes ook nog eens 2x 400 GB andere harddisks heb (niet in Raid) en een forse 8800GTS, is koelte belangrijk.

Ik heb ook een Coolemaster CM 690 gezien met window is dat een betere keuze gezien het koelen en daarmee de temperatuur zo laag mogelijk te houden?
Ik vind temperatuur ook erg belangrijk hoor en stilte maar ik wil wel dat ie er wel mooi uit moet zien het mag wel iets minder bling bling hoor als ik maar wel een window heb.

@poebertje Ik weet (erg) weinig van de kwaliteit van kasten / ik volg het niet (meer). Toen ik mijn systeem aan het voorbereiden was in 2007, bleek uit mijn research dat de Stacker 831 precies was wat ik zocht. Daarnaast zijn (waren) er zeker nog tientalle andere uitstekende kasten (met inkijk paneeltjes en whatever)

[edit] ik heb zojuist een plaatje gezien van die CM 690, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik 'm net zo saai / lomp vindt als het ding wat ik heb) [end edit]

Laatst bewerkt:

De thermaltake is opzich dus niet slecht maar ik denk dat de CM690 beter is..
Maar als het advies een bigtower is welke stellen jullie dan voor met window?

Sorry ik heb net pas je bericht gelezen over de nzxt..

Heb ik het goed dat ik met deze kast geen extra koeler nodig heb?
Ik vind het ook een mooie kast.

Laatst bewerkt:
Ik heb de links van zowel pasja als marsmannetje gelezen.

De tests van de links van marsmannetje geven geen overwaarde aan met Raid0 voor een game pc.

Voor een " gewoon" systeem wel..
Maar aangezien ik een game pc bouw denk ik niet dat het voor mij meerwaarde heeft.

Heb ik het goed dat ik met deze kast geen extra koeler nodig heb?
Ik vind het ook een mooie kast.
Er zitten er 4 in, dus das wel genoeg :p

Andere alternatieven:
http://azerty.nl/8-1043-11889/antec-nine-hundred-towermode.html?tab=tech_specs
(minder mooi vind ik -> staat wel goed bekend) (ook genoeg fans)

http://azerty.nl/8-1044-193711/thermaltake-soprano-vb1000bws-.html?tab=tech_specs
Iets goedkoper. 1 fan minder, maar wel genoeg.

Nu stop ik ermee: je hebt inmiddels keuze genoeg. :P
(wat kasten betreft dan)

Er zitten er 4 in, dus das wel genoeg :p

Andere alternatieven:
http://azerty.nl/8-1043-11889/antec-nine-hundred-towermode.html?tab=tech_specs
(minder mooi vind ik -> staat wel goed bekend) (ook genoeg fans)

http://azerty.nl/8-1044-193711/thermaltake-soprano-vb1000bws-.html?tab=tech_specs
Iets goedkoper. 1 fan minder, maar wel genoeg.

Nu stop ik ermee: je hebt inmiddels keuze genoeg. :P
(wat kasten betreft dan)

Heb ik dan wel de scythe ninja nodig?
Ik vind de NZXT het mooiste eigenlijk.
Dus dit is wel genoeg dacht ik..

ja. Die is stiller dan de standaard AMD-koeler.

Je kan beter kijken of je de Mugen 2 kan krijgen. Nog wat stiller. Maar de ninja is ook goed.

ja. Die is stiller dan de standaard AMD-koeler.

Je kan beter kijken of je de Mugen 2 kan krijgen. Nog wat stiller. Maar de ninja is ook goed.

De Mugen 2 is wel verkrijgbaar duurt alleen iets langer voordat die er is...
Dus ik kan die best nemen.

Maak ik een verkeerde keuze als ik geen Raid0 neem?

Nee hoor. En raid zou je altijd nog kunnen nemen. Mocht het je in de toekomst toch iets lijken..
Maar de meeste mensen hebben geen raid. Ik ook niet. Ik zie het nut niet.

Nee hoor. En raid zou je altijd nog kunnen nemen. Mocht het je in de toekomst toch iets lijken..
Maar de meeste mensen hebben geen raid. Ik ook niet. Ik zie het nut niet.

Dan doe ik het niet.
Welke harde schijf van 640 GB raad je aan? die van WB?

Ik heb ook pixelgarantie gekozen is dit echt nodig of valt het in de praktijk erg mee?

Ik heb de links van zowel pasja als marsmannetje gelezen.

De tests van de links van marsmannetje geven geen overwaarde aan met Raid0 voor een game pc.

Voor een " gewoon" systeem wel..
Maar aangezien ik een game pc bouw denk ik niet dat het voor mij meerwaarde heeft.
Zal ik het je nog lastiger maken door een 'andere' test te plaatsen?
Ga er maar even voor zitten, want er wordt géén Raid en Raid0 getest met 512 MB en 2 giga werkgeheugen. Test
Bij de ene game speelt Raid0 geen enkele rol, bij de andere gaat het als een raket en zo kunnen we nog uren doorgaan.............

Vergeet alle testen en kijk naar het principe van Raid0 in een totaalsituatie. Beslis op basis van dat totaalplaatje of jij Raid0 nuttig vindt (of denkt te vinden) of niet. Mogelijk staan de games die jij leuk vindt in dit testje en kom je tot de conclusie dat Raid0 voor jouw games helemaal niets is, of juist het tegenovergestelde, dat Raid0 voor jouw games juist het summum is.

Laatst bewerkt:
Zal ik het je nog lastiger maken door een 'andere' test te plaatsen?
ga er maar even voor zitten, want er wordt géén Raid en Raid0 getest met 512 MB en 2 giga werkgeheugen. Test
Bij de ene game speelt Raid0 geen enkele rol, bij de andere gaat het als een raket en zo kunnen we nog uren doorgaan.............

Vergeet alle testen en kijk naar het principe van Raid0 in een totaalsituatie. Beslis op basis van dat totaalplaatje of jij Raid0 nuttig vindt (of denkt te vinden) of niet.

Ik heb 4 GB werkgeheugen.

Zoals ik er nu tegen aan kijk denk ik dat het voor mij niet nuttig is...
Hier kan natuurlijk altijd op terugkomen...
Maar harde schijven zijn niet het duurste in een pc denk ik dan maar.
Dus mocht ik in de toekomst besluiten om toch Raid0 te nemen dan is dat geen probleem. Vooralsnog besluit ik om het niet te doen.

Je gaat er niet op terugkomen denk ik. Raid is iets wat je bij de aanschaf 'koopt' en instelt of niet. Zo zijn er mensen die geen SLI of crossfire nemen en zijn er mensen die het wel doen.

Deze harde schijf doen?
WD Caviar Black WD6401AALS - Vaste schijf - 640 GB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB

En wel of geen pixelgarantie?

Ik zelf koop schermen liever niet via internet.
Met of zonder pixelgarantie. Immers stel je nu voor dat er dode pixels zijn. Ga jij dan het scherm terugsturen? Dat kost je weer een x-aantal euro's.

Ik zou het dus kopen bij een webshop of winkel in je buurt.

Sommige webshops/winkels hebben trouwens gratis pixelgarantie.
Paradigit bijv:
http://www.paradigit.nl/article2.php?id=8&group=181
http://www.paradigit.nl/?pageid=122

Sowieso moet een bedrijf een goed produkt leveren. Dus het is wel netjes dat paradigit dit aanbiedt, maar volgens mij heb je wettelijk recht op een deugelijk produkt. En een irritante dode pixel is natuurlijk niet deugdelijk..

Maar of je moet er geen moeite mee hebben om produkten terug te sturen, of je moet een webshop in je buurt zoeken. Of een webshop die voor verzending de monitors controleert op dode pixels. Ben ik ook weleens tegengekomen

Ik weet trouwens niet in hoeverre het probleem nog speelt. Ik hoor het vrij weinig. Dit terwijl het vroeger echt vaak in het nieuws was. Ik denk dus dat het probleem wel aardig onder controle is.

Ik zelf koop schermen liever niet via internet.
Met of zonder pixelgarantie. Immers stel je nu voor dat er dode pixels zijn. Ga jij dan het scherm terugsturen? Dat kost je weer een x-aantal euro's.

Ik zou het dus kopen bij een webshop of winkel in je buurt.

Sommige webshops/winkels hebben trouwens gratis pixelgarantie.
Paradigit bijv:
http://www.paradigit.nl/article2.php?id=8&group=181
http://www.paradigit.nl/?pageid=122

Sowieso moet een bedrijf een goed produkt leveren. Dus het is wel netjes dat paradigit dit aanbiedt, maar volgens mij heb je wettelijk recht op een deugelijk produkt. En een irritante dode pixel is natuurlijk niet deugdelijk..

Maar of je moet er geen moeite mee hebben om produkten terug te sturen, of je moet een webshop in je buurt zoeken. Of een webshop die voor verzending de monitors controleert op dode pixels. Ben ik ook weleens tegengekomen

Ik weet trouwens niet in hoeverre het probleem nog speelt. Ik hoor het vrij weinig. Dit terwijl het vroeger echt vaak in het nieuws was. Ik denk dus dat het probleem wel aardig onder controle is.

Dus jouw advies is om hem niet bij Azerty te bestellen maar zelf bij bijv mediamarkt of zoiets te gaan kijken? of Bij Paradigt of andere webwinkel te kopen?

Dus dan ziet de lijst voor Azerty er zo uit:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=89133

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat je het niet moet doen.
Ik zeg alleen dat het nadelen heeft en dat ik het liever een beetje in mijn omgeving koop, maar vele mensen kopen gewoon wel bij de goedkoopste zaak.
Ik heb op de fora die ik lees maar weinig mensen gezien die klagen over dode pixels.

Je link werkt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan