Gaming-pc 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[12589]=1&product[35578]=1&product[97592]=1

Beetje vage lange link, maar weet niet hoe het beter kan :p. Umm dat moederbord, die je eerst had voorgesteld hadden ze hier wel, dus die zit erin. Die harde schijf is van WD, sommigen zeggen dat deze betrouwbaarder is. Als dit niet zo is, verbeter me :)
Het scherm zit er niet bij, ik denk dat ik 'm ergens in de buurt in een normale winkel koop, en dan daar kijk of het scherm goed is en geen dode pixels geeft (voor de zekerheid)

Kan je voor de rest even kijken of het allemaal klopt?

oh lol ik had je post niet gezien, was nog zelf bezig met samenstellen :D Ik zie wel dat je onderandere de HD, de drive en het geheugen hebt veranderd. De kwaliteit gewoon hetzelfde?

oh lol ik had je post niet gezien, was nog zelf bezig met samenstellen :D Ik zie wel dat je onderandere de HD, de drive en het geheugen hebt veranderd. De kwaliteit gewoon hetzelfde?
Harde schijf is volgens mij hetzelfde, of had je dat ondertussen gewijzigd? (ik mis/vergeet wel eens een post..)

Overigens zie ik dat deze maar 8 euro duurder is:
http://www.azerty.nl/8-857-93362/wd-caviar-black-wd6401aals-v.html
De schijf is wel sneller, dus ik zou dat nog even vervangen.
(edit: je doelde op de green die jij had genomen: die schijf is een stuk trager -> dat is meer voor heel zuinige htpc e.d. -> altijd de blue of black nemen als je een WD neemt, behalve in bepaalde bijzondere system -> ik heb er bijv pas 1 gekocht voor mijn htpc)

DVDbrander is goedkoper (en in elk gevla net zo goed of beter). Het geheugen scheelt van shop tot shop en bijna van dag tot dag. Misschien kost het morgen opeens 10 euro duurder... :S
Dit geheugen is meer voor overclockers (hele goede timings e.d.) maar dat is alleen maar fijn.

Laatst bewerkt:
Okee dat klinkt allemaal super, dus .... dan zal ik het systeem in je voorlaatste post gecombineerd met die harde schijf binnenkort gaan bestellen. Het ziet er in ieder geval wel chill uit :D

Jullie zullen wel horen of het bevalt/of er nog problemen zijn ;)

De samengestelde pc wordt trouwens toch niet te warm of maakt niet teveel lawaai tijdens inspanning (zoals Crysis)? :)

De samengestelde pc wordt trouwens toch niet te warm of maakt niet teveel lawaai tijdens inspanning (zoals Crysis)? :)

Te warm niet. Hoeveel geluid die gaat maken vind ik moeilijk om in te schatten.
Mijn HD4870 maakt aardig wat herrie, maar ze zeggen dat de HD4890 in rust in elk geval aardig stil is.
Tijdens crysis zal het geluid van de koelers echt niet boven je boxen afkomen...
En schietspellen zonder geluid is niet leuk :)

Wat herrie is verschilt van persoon van persoon. De een hoort alles en ergert zich aan alles. De ander hoort een vliegtuigmotor nog niet...

Laatst bewerkt:
Te warm niet. Hoeveel geluid die gaat maken vind ik moeilijk om in te schatten.
Mijn HD4870 maakt aardig wat herrie, maar ze zeggen dat de HD4890 in rust in elk geval aardig stil is.
Tijdens crysis zal het geluid van de koelers echt niet boven je boxen afkomen...
En schietspellen zonder geluid is niet leuk :)

Oooh okee dan is het goed :thumb:

marsmannetje zei:
Wat herrie is verschilt van persoon van persoon. De een hoort alles en ergert zich aan alles. De ander hoort een vliegtuigmotor nog niet...

Het lijkt me nou niet echt fijn om in zo'n huis in de buurt van schiphol te wonen :p
Ik erger me soms alleen een beetje aan onze oude pc (windows ME :shocked:) die tijdens het opstarten nogal driftig wordt :D

Heb je nu nog een pc met Windows Me?
Dan ga je wel een gigantische stap zetten zeg....

Tijdens het opstarten van je computer gaan de koelers meestal wel even vol draaien. Doet ie van mij ook. Maar een moderne computer start gelukkig een stuk sneller op dan computers vroeger.
Daarna gaat hij afhankelijk van de warmte van je onderdelen draaien. Dus doe je niet veel en is het niet 35 graden in de kamer, dan zal de koeler lekker rustig draaien.
Hoe meer je gaat doen en hoe warmer de omgevingstemperatuur wordt, hoe harder ze gaan draaien.
Koelers zijn gelukkig in de loop van je jaren steeds effectiever en stiller geworden.
Maar ja: men verlangt ook steeds meer van koelers...

Hoe dan ook is een gamepc moeilijk echt stil te krijgen. Wil je dat, dan zou je net een minder zware videokaart met stille koeler moeten nemen. Maar dan verlies je dus wel kracht... Een losse processorkoeler is vaak toch wel stiller dan de standaard boxed koeler. Al schijnt de Phenom II koeler echt niet slecht te zijn.

Er zijn inmiddels zat mensen hier met een phenom II processor. Hopelijk kunnen die hier iets over zeggen. Ik heb hem niet. Ik kan wel zeggen dat ik mijn processorkoeler niet boven mijn videokaart uit hoor (intel-boxed). Zegt meer over mijn HD4870 (was van 1 van de 1e generatie -> de koeler nog niet echt uit ontwikkeld)

Ik toevallig, wel:D.. en dat ding is niet te horen!.. vijf heatpipes, waardoor de warmte goed wordt afgevoerd en het fannetje minder hoeft te draaien. Wel heb ik natuurlijk een goed gekoelde kast, 2 x 120 mm en 1 x 230 mm. Maar hij is dus erg stil;)

De pc draait nog op ME (veel bugs :eek:)
Maar de laptops draaien op xp, dus dat is al stuk beter haha

Ik denk dat de pc niet in de zon ofzo zal staan, dus alleen als het hier tropisch weer wordt ... zal die wat meer z'n best moeten doen :D

Op het moment zal ik het maar bij de boxed koeler houden, zo te zien aan jouw reactie. Als ik me er echt aan begin te irriteren is het denk ik alsnog mogelijk om een betere koeler te plaatsen. We zullen het allemaal wel merken

Morgen ga ik 'm bestellen, dus volgende week hoor je wel of ie bevalt :thumb:

Umm nog even een vraagje over besturingssysteem. Ik ga windows 7 rc gewoon gebruiken. Maar ik hoorde een gerucht over vista met gratis update naar windows 7 vanaf een bepaalde datum(1juli?), geldt dat alleen als je een pc+vista koopt of gewoon los vista?

Hoi !

Als je een PC met Vista koopt na 26 juni a.s. heb je recht om gratis te updaten naar een gelijkwaardige Win 7-versie na 23 okt. a.s.

Koop je een PC in onderdelen, bijv. bij @Alternate, zou hetzelfde moeten gelden.

Dus: neem even kontakt op met je leverencier.

Losse verkoop van Vista komt uiteraard niet in aanmerking.

Greetz,

Harry.

Volgens mij ook als je los koopt. (oem) Maar er is nog weinig bekend over deze mogelijkheid. Het is ook een beetje gissen: Bij de introductie van Vista was ervoor ook XP te koop met gratis upgrade.

Helemaal gratis is het niet, want je moet een paar euro administratie en verzendkosten betalen. Of ze moeten deze keer ook downloaden als optie gaan aanbieden... (????)

Let wel op dat Windows 7 RC alleen in juni nog verkrijgbaar is. Dus je kan beter nu alvast downloaden en met name de key alvast aanvragen op hun site.
Zonder die key heb je een probleem.
De download kan later nog wel via andere bronnen.

Bedankt voor de tip. Zolang er nog geen zekerheid is zal ik dan maar de windows 7 rc gebruiken. Vandaag dan maar even downloaden en die key aanvragen :thumb:

Bahh ik ben niet goed in wachten xD, maja 7 van de 9 onderdelen zijn binnen bij azerty :p
Nog ff een vraagje. In huis is er een draadloos netwerk, hoe kan ik me nieuwe pc daarop aansluiten? Zit er ergens een ingang voor een kabel van de pc naar de router of draadloos of wat?:eek:

Je hebt een ingang voor een kabel. Wil je draadloos dan zal je ook een draadloos netwerkkaartje moeten kopen.

precies.
Of je moet in je oude pc een kaartje hebben zitten wat je niet meer nodig hebt.

Kabel is sowieso sneller...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan