Nieuwe Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn budget licht inderdaad niet al te hoog, zo rond de 100 euro, want ik moet er waarschijnlijk ook nog bij inrekenen dat ik iemand met wat meer verstand het erin moet laten zetten want zelf heb ik geen idee hoe ik dit zelf meot doen.

Mijn budget licht inderdaad niet al te hoog, zo rond de 100 euro, want ik moet er waarschijnlijk ook nog bij inrekenen dat ik iemand met wat meer verstand het erin moet laten zetten want zelf heb ik geen idee hoe ik dit zelf meot doen.

Misschien dat je in de buurt woont van iemand op helpmij die je er wel mee kan helpen.

Zo moeilijk is dat niet hoor:
1. Schroef de plaat van de behuizing eraf, stroom er wel af, ontladen via de aarde van een stopcontact bijv.
2. Schroef het schroefje van de oude videokaart eruit, trek de kabels eruit, en trek vervolgens de oude videokaart er voorzichtig uit.
3. Pak de nieuwe videokaart en druk die voorzichtig in het slot, vervolgens nog even schroefje erin, plaat er weer op, kabels op de nieuwe videokaart en klaar!

Voeding:
1. Schroef de plaat van de behuizing eraf, stroom er wel af, ontladen via de aarde van een stopcontact bijv.
2. Alle kabels van de voeding lostrekken van mobo e.d.
3. Schroefjes los, voeding eruit trekken.
4. Nieuwe erin schuiven, vast schroeven, kabels aansluiten en klaar!

Meer informatie is wel op internet te vinden, mocht je er niet uit komen.

Mij lijkt een 4770 kaart eigenlijk wel een prima oplossing voor de Ts.512mb versie voldoet.Dit met een goede voeding erbij.
Moet ts wel aan een budget gaan denken van 120 euro ongeveer.

Ok, iedereen bedankt voor de informatie. Ik ben in elk geval een stuk wijzer geworden en ik weet nu te minste waar ik aan toe ben. Ik ga nu nog ff rustig de voedingen en videokaarten die jullie mij hebben aangeraden bekijken en er goed over nadenken.

Andy

Ok ik heb een beetje rond gezocht en ben tot de volgende combinatie gekomen:
Deze combinatie gaat me 150euro kosten en dat is dan ook wel echt op het randje van me budget.

voeding:
http://azerty.nl/producten/product_detail/1073/90496/ocz-modxstream-pro-voeding-intern-atx12v-2-2-eps12v-100-240-volt-wisselstroom-v-500-watt-actieve-pfc-europa.html

videokaart:
http://azerty.nl/producten/product_detail/970/216504/xfx-radeon-hd-4770-grafische-adapter-radeon-hd-4770-pci-express-2-0-x16-512-mb-gddr5-digitale-visuele-interface-dvi-.html

Nou is mijn vraag of dit een goede combinatie is en of mijn computer dit aankan? En kan ik als leek op het gebied van computers deze voeding en videokaart zelf in mijn computer zetten?

Hoi...

op zich een goede combinatie.:thumb:
Op de voeding zou je nog een paar euro kunnen besparen(eurootje of 6-7-8).een voeding van 400w Amerk zal al voldoen voor je.
Maar als dit toch dan jou keuze is en die paar euro geen probleem dan er gewoon voor gaan.

Het zetten hiervan is niet zo moeilijk.Zoals al eerder in het topic aangegeven voor je.Maar mocht je in de buurt van Nijmegen wonen dan ben ik niks te beroerd voor je...

Ok super, bedankt voor je snelle reactie, helaas woon ik niet echt in de buurt van Nijmegen en heb ik ook op dit moment geen auto tot me beschikking maar toch bedankt.
Voor alles moet een eerste keer zijn dus ik ga het gewoon zelf proberen om deze voeding en videokaart erin te zetten. Ik weet dus nu in elk geval dat ik deze combinatie binnenkort kan gaan aanschaffen. Nogmaals bedankt,

Andy

De voeding plaatsen zal wel even het lastigste zijn voor je....
Maar iemand erbij met een klein beetje inzicht zou het moeten gaan lukken.De kabel aansluitingen is eigenlijk een kwestie van kopieren.
Haal je dus 1 stekker los, dan moet je van je nieuwe voeding diezelfde stekker terug plaatsen.
Gewoon even goed kijken dus...:D

Je dient wel even een voedingskabel op die nieuwe kaart te zetten.Dat zal ook in je beschrijving staan bij de nieuwe kaart.

succes:thumb:

Als je die watt's niet nodig hebt, kun je natuurlijk ook een voeding nemen met wat minder watt's. Maar als je later nog eens gaat upgraden, levert je voeding misschien niet meer genoeg.
Maar als je dat niet gaat doen en als het genoeg levert, bespaar je natuurlijk wel weer op de stroomkosten!

De voeding plaatsen zal wel even het lastigste zijn voor je....
Maar iemand erbij met een klein beetje inzicht zou het moeten gaan lukken.De kabel aansluitingen is eigenlijk een kwestie van kopieren.
Haal je dus 1 stekker los, dan moet je van je nieuwe voeding diezelfde stekker terug plaatsen.
Gewoon even goed kijken dus...:D

Je dient wel even een voedingskabel op die nieuwe kaart te zetten.Dat zal ook in je beschrijving staan bij de nieuwe kaart.

succes:thumb:

Ik weet niet hoe het bij de wat oudere ATi kaarten zit maar ik had helemaal geen handleiding om te installeren bij mijn videokaart. Alleen een vage sticker dat ik 'iets' moest aansluiten. Maar goed dat ik het zelf wist anders was mijn kaart misschien wel kapot.

Mocht andy trouwens in de buurt van Barneveld wonen dan wil ik best helpen. Maar dat zou toeval zijn :p

Hey,

Ik heb de bestelling al gedaan. Ik had waarschijnlijk wel iets kunnen besparen op de voeding maar ik geef toch liever 2 tientjes meer uit zodat ik zeker weet dat ik een goede kwaliteit voeding heb die genoeg watt´s levert.
Ik woon helaas ook niet in de buurt van Barneveld maar toch bedankt Mr Skyline. Ik ga het gewoon zelf proberen en mocht ik hiermee problemen krijgen dan kan ik volgens mij altijd hier naar oplossingen vragen.

Groetjes,

Andy

Hey,

Ik heb de bestelling al gedaan. Ik had waarschijnlijk wel iets kunnen besparen op de voeding maar ik geef toch liever 2 tientjes meer uit zodat ik zeker weet dat ik een goede kwaliteit voeding heb die genoeg watt´s levert.
Ik woon helaas ook niet in de buurt van Barneveld maar toch bedankt Mr Skyline. Ik ga het gewoon zelf proberen en mocht ik hiermee problemen krijgen dan kan ik volgens mij altijd hier naar oplossingen vragen.

Groetjes,

Andy

Mooie keuze!:thumb:
OCZ is een goed merk en beter teveel watt's dan te weinig, wel negatief voor de stroomkosten, maar misschien ben je later ook nog wel blij dat je voor deze bent gegaan, als je dan nieuwe componenten neemt voor je computer die die extra watt's wel nodig hebben!
Wel slechter voor het milieu dus...:o
(beter teveel dan te weinig:D)

Dat ben ik wel met je eens, maar 512MB vliegt er straks zo uit, 1GB is nog altijd wel beter dan 512MB.
Hoe kom jij daar bij?
Ik zie nog genoeg kaarten, ook uit de HD5000 serie met 512 MB.
Het gaat ook om de snelheid van het geheugen.

Hoe kom jij daar bij?
Ik zie nog genoeg kaarten, ook uit de HD5000 serie met 512 MB.
Het gaat ook om de snelheid van het geheugen.

Het gaat ook om de snelheid van het geheugen, dat klopt!
Maar ik denk dat je het een beetje moet bekijken als het verhaal met harde schijven:
eerder waren er schijven van zo'n 200mb. Zie jij nu nog schijven van 200mb?
Nee, waarschijnlijk niet. Het laagste is zo'n beetje wel 320GB, wat nog te verkrijgen is.

Meer geheugen hoeft ook niet beter te zijn, maar als je het nodig hebt, lijkt mij die extra 512MB geheugen wel beter voor de prestaties.

Ik ken dat ook van de processorwereld: velen denken dat het aantal Ghz alles uitmaakt.
Maar bij een processor moet je ook kijken naar onder andere de hoeveelheid kernen die de processor heeft, maar ook naar de hoeveelheid cache-geheugen.

Meer is de toekomst, minder is verleden tijd, dus ik denk dat 512MB tegenwoordig steeds minder gaat voorkomen.

Ik ben het met R15 eens.
Videogeheugen is bijvoorbeeld erg belangrijk bij hogere resoluties. Er worden steeds meer full HD monitoren verkocht en worden ook de games op hogere resoluties gespeeld. Meer videogeheugen word dus steeds belangrijk en 1GB is inmiddels wel een standaard.
Overigens zijn er ook nog gewoon nieuwe 80GB schijven te krijgen hoor ;)

Ik ben het met R15 eens.
Videogeheugen is bijvoorbeeld erg belangrijk bij hogere resoluties. Er worden steeds meer full HD monitoren verkocht en worden ook de games op hogere resoluties gespeeld. Meer videogeheugen word dus steeds belangrijk en 1GB is inmiddels wel een standaard.
Overigens zijn er ook nog gewoon nieuwe 80GB schijven te krijgen hoor ;)

Ah, iemand is het met me eens:D.
80GB schijven zijn misschien ook nog wel te koop, maar die zullen waarschijnlijk niet meer echt goed verkrijgbaar te zijn.
Wat Mr Skyline ook zegt dat 1GB wel inmiddels een standaard is voor een videokaart, is 1TB ook wel inmiddels een standaard, in ieder geval gaat dat straks wel een standaard worden.
De sata schijven gaan er over een aantal jaren misschien ook wel uit, dan heeft bijna iedereen ssd schijven, maar voordat dat gaat gebeuren, zijn we denk ik we een aantal jaren verder, dat wel!

En zo kunnen we nog meer dingen erbij pakken, maar meer vergelijkingen zijn (denk ik) niet nodig, zo raken we een beetje off-topic, eigenlijk.
In feite is dit topic wel klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan