Game PC kopen, opstelling checken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie wat je bedoeld met spacers nu. Nou had ik nog een vraagje.

Wat moet je doen met de Bios? Hoe moet je dat instellen en wat moet je hier instellen? Dit word de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet, dus wat precies moet ik doen met de Bios?

Over het algemeen moet je bijna niets doen, je gaat niet overclocken. Je zal wel de boot-priority moeten aanpassen hoogsywaarschijnlijk. Zet gewoon de SSD als eerste, maar als je hem voor het eerst zal opstarten zal je dat waarschijnlijk vanaf de DVD brander zijn.

Ja, als je een ATX moederbord wil dan is een Asroc H77 Pro4/mvp een goede, zo lijkt het beter in je kast :)

Ja, geef je dan even een link van alles? Als je trouwens goedkoper wil uitkomen kan je het bij verschillende winkels bestellen. Waar je dat best doet kan je berekenen met Tweakers. Het nadeel is wel dat moest er iets kapot gaan dat het wat moeilijker kan zijn.

Die hyper tx3 evo kan in feite wegelaten worden want de stock koeler is niet zo luid hoor.
Tenzij je echt stilte wil.

De stock koeler voldoet hoor en de hyper tx3 is wel iets stiller maar moest ik jouw systeem kopen dan zou ik dat geld in iets anders steken.

En nog een vraagje. Heb even mijn case ge-opened en ik zie dat ik deze voeding heb. Kan ik deze hergebruiken? Of is het nodig om een nieuwe voeding te kopen?
http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2685

Okay, in wat bijvoorbeeld?

Want op het moment probeer ik zo veel mogelijk te bezuinigen op dingen die ik niet nodig heb, en dan als ik nog extra geld er aan kan besteden ga ik dat geld er ook in stoppen.

Er zitten genoeg PCI-e kabels bij, als je die tenminste nog hebt en hoe oud is hij momenteel? Als je zeker bent dat die het is kan je die dus hergebruiken :)

Ja ik ben er vrij zeker van, heb net even erop gekeken en er staat Cooler Master + RS-520-ASAA-A1 op. Even google op RS-520-ASAA-A1 en kwam zo bij die link hier boven. Lijkt er precies op.

Het enige wat ik niet helemaal snap zijn de kabels. Er zijn iets van 10 openingen ofzo. Waar moet die nou in?

Zou toch weer mooi 50 euro besparen, he.

Hier even wat foto's:
10yoy88.jpg

2zqg294.jpg

Laatst bewerkt:
Zelf ken ik hem niet, maar lees anders deze review even en maak dan zelf je conclusie.
Lees er voor de zekerheid ook nog enkele andere.

Die SSD is mij ook niet bekend, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en een Samsung 840 series of een Vertex 4 kopen. Je slaat toch al je belangrijke bestanden op je SSD op, dus je wilt die niet kwijt raken doordat je SSD faalt.
Ook moet je niet naar de geadverteerde snelheid van de SSD kijken, maar reviews opzoeken. De geadverteerde snelheid is de optimale snelheid die wordt gehaald. Deze valt bij dagelijks gebruik veel lager uit.
Ook is die PSU goed her- te gebruiken, mits je alle bijgeleverde kabels nog bezit. De 2 groene aansluitingen zijn je pci-e kabels, die naar je videokaart gaan. De rest is voor harde schijven (sata power kabels) en molex connectors, voor bijvoorbeeld sommige fans, en andere (optionele) hardware die je in je case hebt, zoals fan controllers, sommige processor koelers, enz.

Laatst bewerkt:
Je zal die extra snelheid niet merken hoor, je moet daar eigenlijk niet voor betalen tenzij je er professioneel mee bezig bent en er elke dag 10 GB naar schrijft.
Een Crucial M4 is betrouwbaar en snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan