1 tot 5 Betatesters gezocht: Website - Editor (voor html pro's alleen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha. Je hebt geen admin-rechten. Oplossing: Programma uninstall en installeren in het volgende pad: C:\Users\<jouw naam>\AppData\Roaming (dus niet in Program Files) Ik zal dat in de setup aanpassen.

EDIT: de geleverde SqlServCe is 32-bits overigens.

Laatst bewerkt:
Oke nu werkt hij inderdaad,
de SqlServCE geeft geen problemen op 64-bit..
wat met direct wel opvalt is dat de 'sub-commands' ontbreken..

je begint:

<t

hij vult dit direct in een dropdown aan als

<table

dat werkt wel mooi,
maar als ik hier bijvoorbeeld een class dus

<table cl

dan vult hij dit niet aan, de parameter word wel rood, maar zou het niet beter zijn dat als je een parameter juist hebt getypt dikgedrukt maakt,
of een andere kleur o.i.d ?

dus
#1 <table class="">
#2 <table asjghdg="">

van #1 is de parameter juist, dus geeft hij die dikgedrukt weer, (deed dreamweaver volgensmij ook)
en een dropdown list mete parameter opties zoals dreamweaver deze toont is ook niet onbelangrijk :)

als ik wat zie wat ik persoonlijk anders zou zien zou ik het je melden...
verder net opgezette installatie, (alleen de installatie path moet nog even anders, rare plaats in Roaming)
maar installatie ziet er professioneel uit,
zou je bij de installatie geen melding kunnen geven? ("U heeft framework 4.0 nog niet geinstalleerd, wilt u deze nu installeren?" "Ja" "Nee")

EDIT: uiteraard hetzelfde met SqlServCE
ziet er verder mooi uit :)

Laatst bewerkt:
- 1) Ik snap wat je bedoelt met de parameter. Ik zal dat eens bestuderen. Ik ben bang dat het een erg ingewikkeld verhaal gaat worden. :P
- 2) Roaming is een "publieke" plaats waar de gebruiker dingen kan aanpassen. Net zoiets als "mijn documenten". Ik heb daar met opzet niet voor gekozen gezien de vele paden waar het programma dan rekening mee moet gaan houden.
- 3) Installatiepad zal worden aangepast ;)
- 4) Uiteraard zal deze erin worden verwerkt, maar daar kwam ik een beetje te laat achter en ik wilde beslist dat jullie het zo snel mogelijk kregen. :P

Bedankt voor compliment, maar werkt het ook lekker en snap je het allemaal een beetje? Er zit meer in dan je denkt overigens ;)

Ja precies, je moet er toch even een tijdje mee werken, dan ontdek je steeds weer nieuwe opties :)dat is altijd wel zo met dit soort dingen :)

Hello,

Ik heb lekker eventjes lopen klooien. Hoewel ik niet zo van fancy editors houd vond ik deze verbazingwekkend chill werken.

Allereerst de errors die ik tegenkwam:
  • maak een nieuw project, dan voeg je een nieuw .js bestand in. Error: Could not find file 'C:\Program Files\Fenix Software\shared\template\js.template'. Zie bijlage 1. Linkt me een missende file?...
  • precies dezelfde error voor nieuw PHP file; missing php.template. De rest van deze templates werkt wel.
  • de browser manager schijnt niet te werken als je het bestand nog niet hebt opgeslagen. Is het niet mogelijk de file in een tmp folder te donderen en deze als preview te gebruiken?

Ideenbox:
  • als ik een HTML pagina open, zie ik voor blocks (eg. <body> tot </body> een lijntje lopen. Kan je er niet zo'n plus/minus knop neerzetten welke deze blocks collapsed/hide?
  • javascript syntax coloring heeft geen string-kleurtjes, alleen keywords en comments
  • als ik in de project manager klik op een file welke al open is, krijg ik een msgbox met 'file already open'. Leuk en aardig, maar het zou cool zijn als je direct naar dat file toe 'switched' in plaats van mn workflow te interrupten en een dialoog te geven.
  • als ik in de proj.mang. een plaatje klik, gebeurt er niets. Maak dan OF het plaatje 'grijzig' zodat ik weet dat je editor 'm niet kan openen, of laat m daadwerkelijk zien.
  • als ik rechtermuisknop op een item in de project manager, dan gebeurt er niets. Misschien een idee om een context menu te geven met dingen als 'rename file' enzo.
  • de colorpicker is prachtig, maar misschien een idee om het 'paste'baar te maken in je code. Ik was CSS aan het typen, wou een kleurtje; ik selecteerde er een, en moest toen ctrl+c/v doen in het hexadecimale veld met kleur-waarde. Misschien een idee om er een shortkey voor te maken, iets van 'paste current color' op ctrl+iets.

typo's achtige dingen:
  • bij een JS file staat linksonder 'Java Script', dit moet gewoon 'Javascript' of 'JavaScript' zijn.
  • bij HTML hetzelfde; het is 'HyperText Markup Language'

dat was het tot nu toe. Meer volgt.

:thumb:

Bijlagen

• webstract_1.png
    webstract_1.png
    37,5 KB · Weergaven: 46
1 goedendag ;)

- Errors: Betreffende templates inderdaad vergeten in te voegen. Bij de volgene beta opgelost.
- Preview Browser: Een bestand moet een pad hebben, anders kunnen de browsers de pagina gewoonweg niet laden. Het gebruik van een "temp" is genoteerd en zal ik onderzoeken.
- Collapse ("Outlinging") wordt in de toekomst ingebouwd.
- Het is geen Javascript-editor, maaaaar ik zal er eens naar kijken. Het implementeren van iets dergelijks is vrij ingewikkeld en ernom veel werk, maar moet te doen zijn. Een leuk iets voor in de toekomst.
- "File already open": Goed idee. Zal er gelijk naar kijken.
- Bewerken bestanden via proj.man: Hier wordt al aan gewerkt, maar is niet zo simpel. Moet met veel dingen rekening houden wanneer er iets wordt gewijzigd.

- Afbeeldingen proj.man: Zou je er een soort "image preview" in willen?

- Color-picker: Er zit al een dergelijke functie in: Zodra je een kleur hebt gekozen, dan kun je deze toevoegen aan het project. Aan de rechterkant van de color.man zie je de kleur verschijnen. Wanneer je daarop dubbelklikt, dan wordt de kleurencode ingevoegd waar de cursor op dat moment is.

2u8gux2.png

- Text "JavaScript" aangepast.
- Text HTML is correct, maar door de "render" van de text lijkt het alsof het 1 woord is. Kan ik helaas niet wijzigen. Dat is gewoonweg hoe het door de control wordt weergegeven.

Hoi Radjesh,

Ik roep zomaar even de punten die bij me opkomen. Dat ze lastig te implementeren zijn weet ik, maar dat is het punt niet. Ik roep ze alleen omdat ze bij me opkwamen; of het daadwerkelijk goede ideeen zijn, is nog maar de vraag ;)

Over je punten:
  • een image preview hoeft niet per se; de standaard windows-image viewer openen zou ook kunnen, hoewel ik niet zeker weet of dat de workflow interrupt.
  • color-picker-shortcut: ah, die zag ik nu pas. Ik neem aan dat je ooit nog van plan bent een man te schrijven? Want dit soort 'verstopte' functies zijn (zoals je ziet) niet altijd even duidelijk.

nieuwe dingen:
  • In de project manager (eh, vanaf nu ga ik de afkorting 'PM' gebruiken) worden mappen, IN submappen niet 'bovenaan' weergegeven. Zie bijlage 1. Misschien een persoonlijke voorkeur, maar ik vind het zelf handiger als alle mappen altijd 'bovenaan' staan.
  • als ik een JS-based projectje open (dus: een site met een javascript file erin) en er is een IE error, krijg ik een error dialog (zie bijlage 2). Nu, het punt is:
    • ik had alleen de Firefox preview open; waarom geeft het een IE error?! (= dus alleen in IE laden als ik de 'IE' tab open)
    • de error dialog is niet zo netjes; ik snap dat het de ie control is die het veroorzaakt, maar is er niet een mannier om de error's 'op te vangen' en deze in een niet-forced dialoog te laten zien? Dit interrupt mn workflow.
    • on a related note, kunnen firefox-meldingen (in firefox: ctrl+shift+J) opgevangen worden, en apart worden weergegeven?
  • als ik een .js bestand dubbelklik in de PM, krijg ik een 'save/open' dialoog (denk van IE). Zie bijlage 3.

Dat was het weer even,

TG.

[edit]als je deze dingen zelf wilt reproduceren, je kan de complete source code hier (.zip) downloaden.[/edit]

Bijlagen

• webstract2.png
    webstract2.png
    25,7 KB · Weergaven: 47
  • webstract3.jpg
    webstract3.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 44
  • webstract4.jpg
    webstract4.jpg
    97 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
- inmiddels een image-preview ingebouwd voor .bmp, .gif, .ico, .jpg, .png, .tif, .pdf, swf; (wanneer je klikt op een afbeelding, pdf of swf, dan wordt deze weergegeven onder de explorer (zie screenshot);
- er zal een manual worden geschreven;
- ik zal zien of de mappen bovenin kunnen worden getoond (werkt inderdaad lekkerder);
- de Internet Explorer component is de (d)oos(b)oener van al die ellende. Ik vraag me af of het niet verstandiger is om de volledige preview er uit te slopen;
- .js-probleem opgelost (was vergeten dit op te vangen);

qnnt5c.png

EDIT: Problemen met JavaScript-errors worden nu onderdrukt, dus die zie je ook niet meer ;)

Laatst bewerkt:
Super.

Ik was overigens vergeten te melden: de editor start altijd fullscreen op. Ik werk liever met kleinere schermen, maar hij 'saved' de window size niet. Dit zou wel een redelijke plus zijn... hetzelfde voor de 'style' (kleurschema) van het programma.

- de kleuren van de stijlen had ik omgewisseld wardoor het één en andere doorelkaar liep.
- afmeting EN locatie worden nu opgeslagen voor de volgende opstart.

Ik vroeg me nog af waar CSSHUNTER is. Had een berichtje of mailtje van hem verwacht. Zou hem graag als tester willen.

@Dorco & That Guy: Ik hoop dat jullie mijn mail nog hebben. Gebruik dezelfde link om de nieuwe beta te downloaden. Zorg er wel even voor dat je de huidige eerst even VOLLEDIG verwijderd, daarna pas de nieuwe downloaden:

- installatiepad aangepast (voor Dorco);
- frameworks 4 in de installer verwerkt; (zonder servce)
- templates toegevoegd;
- "file already open" verwijderd en nu wordt de tabpagina geopend;
- preview afbeelding in de PM verwerkt (.bmp, .gif, .ico, .jpg, .png, .tif, .pdf, swf);
- tekst "JavaScript" in de statusbalk gecorrigeerd;
- mappen worden nu "bovenin" weergegeven in de PM;
- .js bestanden wordt niet meer in de browser geladen via de PM;
- internet explorer component onderdruk javascript meldingen;
- stijlen "blauw" en "zwart" gecorrigeerd;
- afmetingen en locatie van het programma worden opgeslagen;

... ik geloof dat dit het eerst wel was.

CSSHUNTER... Waar ben je?

Als ik probeer een .json bestand te openen, gebeurt er niets. Kan dubbelklikken wat ik wil, maar er gebeurt niets.

Image preview is echt prachtig. Echter, kan je het plaatje niet centreren in het midden? Als ik een 16x16 plaatje open komt ie linksboven in de IP te staan, het zou 'beter' zijn dit in het midden te hebben.

Onderaan rechts, de text-info (Lines, Chars) update pas als je IN het textvlak klikt nadat je in de PM een file hebt gedubbelklikt. Bij files die al open zijn hoeft dit niet.

- .json wordt ook niet ondersteund, dus dat kan wel kloppen. .json is toch gewoon platte tekst? Als dat zo is, dan wil ik deze ook wel implementeren. Ik meende een .json-file in jouw project te zien.
- hmmm... is lastiger dan ik dacht. Zal er later nog eens naar kijken.
- zit er nu 1-maal in :P

Yup, JSON is plain text. Is het niet handiger om alle platte text toe te laten? Want het kan best zijn dat ik ooit eens besluit een .dat extentie te gerbuiken met platte text... Of een .ini extentie. Of roep het.

Hahahaha... Daar is het programma niet echt voor gemaakt, tenminste dat was/is niet de bedoeling. Straks gaat iemand me nog vragen om database-bestanden te kunnen importeren als platte text... Het is de bedoeling om het bij HTML-gerelateerde bestanden te houden. Wellicht leuk om dit in de toekomst uit te breiden, maar het moet allemaal, zoals het nu is, eerst maar eens goed werken. Als ik van mening ben dat het zinvol is, dan doe ik het gelijk (indien het mij lukt natuurlijk) ;)

Oh ja... Als je het met bepaalde dingen niet eens ben wat ik zeg, dan hoor ik dt natuurlijk graag. Je weet het maar nooit met mij ;)

Hoi Radesh,

hehe, well, daar heb je een punt. Echter, xml en json zijn redelijk 'bekende' bestanden om met websites te werken, helemaal in deze webapplicatie-tijd. Dus vandaar dat het me wel een idee leek ;) Zoals ik al eerder zij, ik roep wat in me opkomt, of het nou goede of slechte ideeën zijn.

Hoi Radjesh,
#51: Ik vroeg me nog af waar CSSHUNTER is. Had een berichtje of mailtje van hem verwacht. Zou hem graag als tester willen.
#52: CSSHUNTER... Waar ben je?
Hier ben ik!
Tja, afgelopen week had ik het Druk Met Werk (en ook nog dagje ziek). Dan kan ik tussendoor nog wel een eenvoudig css/html-probleempje ter forum oplossen, maar niet de diepte in gaan met een programma als dit.
Ik had er ook al stilletjes voor gewaarschuwd... :
#7: Beta-testers gezocht ... 't Is jammer dat ik slecht in mijn beta-tijd zit, zo'n ding lijkt me een behoorlijke uitdaging!
... en ook niet gesolliciteerd als b-tester. ;)
Ik had als "uitverkozen heer" (nr. #36)(ben ik een heer [m/v]?) natuurlijk wel op nr. #38 moeten reageren. Sorry, bij deze.

- De tragiek wil, dat ik ook de komende weken erg slecht in m'n tijd zit; in elk geval niet zoveel tijd dat ik me op gedegen testen kan werpen - wat het wel verdient, lijkt me. Daarnaast heb ik puur geen verstand van het programmeren van zoiets.
Maar als je af en toe een losse flodder kunt gebruiken, dan ben ik je vrouw [v/m].
Een mailtje zit intussen in je INbox.

En een flodder:
Overdaad schaadt, maar misschien een tooltip bij de wat minder voor de hand liggende functies?

proj-colors-tooltip.png

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan