1 tot 5 Betatesters gezocht: Website - Editor (voor html pro's alleen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg jammer dat ik geen reactie meer van iemand krijg, maar het zij zo. Na vele maanden intensief programmeren is het bijna klaar voor een eerste release. Ik verwacht het binnen 30 dagen af te kunnen krijgen. Moet nog wel een help schrijven en een paar kleine puntjes op de i zetten. Daarna kan het op mijn nieuwe (under construction) website worden geplaatst. Er zijn erg veel dingen aan toegevoegd en aangepast. De intellisense voor de HTML 4 en 5 zijn ruim 11.000 regels aan code. Wanneer alles gereed is zal ik eerst beginnen met het "inklappen van de codes" en daarna het invoegen van de intellisense voor CSS en de Javascript.

Maar dit is het resultaat van wat ik nu heb gemaakt en jullie helaas moeten missen ;)

orpjf9.png

Laatst bewerkt:
Fijn dat je tool bijna klaar is, dan neem ik aan dat je het topic als 'Opgelost' kunt zetten.
Om eerlijk te zijn werk ik toch nog het liefst met kladblok / notepad++ al zal ik wel snappen dat
Beginners dit wel een leuke tool vinden.

Gr Remco

Even een vraag uit interesse: In welke programmeertaal heb je dit geschreven?

@Dorco: Pgrogramma gaat notepad++ met gemak voorbij qua html. Het wordt alleen maar beter.
@JoZ1: VB.NET met enorm veel Hyperthreading. Het is een vrij complex programma.

Laatst bewerkt:
Aan de hand van de screenshot, ziet het er héél goed uit!
Ben benieuwd wanneer deze te download/koop staat.

Als het handiger is dan Dreamweaver, ben ik er voor te vinden.

@Radjesh, ik ben blij dat je zoveel vertrouwen in je programmatje hebt, dat deze notepad++ voorbij gaat zal ongetwijfeld (aangezien notepad++ een soort uitbreiding is op notepad ;))
toch ben ik voor het hand werk... telkens die irritante popup troep als je een woordje wilt typen, ik vind het persoonlijk geen fijne manier om te werken.

Hoe draait het programma op gebied van php, met objecten en functies?

herkent het bijvoorbeeld objecten en functies die je binnen je Project gebruikt?
dat deze bijvoorbeeld dik gedrukt worden? (functies die je zelf hebt gecreëerd bijvoorbeeld??)

Nee, het is een HTML editor, (nog) geen PHP-editor. Dit is eventueel te implementeren, maar de vraag rijst hier, hoe zou moet het programma dit moeten herkennen... Hmmmm. Lastig.

Laatst bewerkt:
Radjesh Klaude zei:
@JoZ1: VB.NET met enorm veel Hyperthreading. Het is een vrij complex programma.
Kan ik me voorstellen, hyperthreading :).
Ziet inderdaad eruit als een complex programma.

Heb je ook al aan de volgende punten gedacht:
- Updater;
- Mogelijkheid tot het toevoegen van vertalingen;
- Autosaves;
- Eventueel een pluginsysteem (voor extra code snippets, extra instellingen etc.)?

[offtopic] Sexbierum, Lol :P[/offtopic]

Laatst bewerkt:
Ja, inderdaad, Sexbierum... Ik kan er echt niets aan doen ;) Woont hier overigens fantastisch. Iedereen die hier is geweest wil hier wel wonen. (das geen geintje) Zelfs BNN is bij mij op de stoep geweest. Hebben een platina borje gekregen met een gouden randje ;) Foto's staan op mijn website (www.radjesh.nl).

- Updater zit er al in ;)
- Wat bedoel je met vertalingen? Programma zal zal overigens vanaf versie 2 multilingual zijn.
- Autosaves (dat is wellicht een leuk idee)
- Plugin systeem is wellicht een goed idee, moet het programma daar wel volledig voor ombouwen. Klinkt als toekomst,

Laatst bewerkt:
Met vertalingen bedoel ik dat mensen, die de taal goed beheersen, een bestandje kunnen inleveren. Dat bestandje kan dan worden geselecteerd in het programma en als vertaling gelden. :)

Dat zie je wel vaker ;)

Het pluginsysteem is inderdaad een zware operatie.

http://www.eenvandaag.nl/weblogs/post/32903 Het heet nu dus ook Seissbierum?

Met autosaver moet je wel opletten dat hij niet overwrite..
in het verleden is mij het ook wel eens overkomen.. een aantal 1000 regels scripts overschreven door een leeg bestand
(dan wel niet met auto save... maar het principe is hetzelfde)

@DoRcO: Gewoon het script om het half uur o.i.d. naar temp opslaan met als naam: Autosave_Tijd_Datum
En dan de autosaves wissen wanneer er wordt opgeslagen.

Dan kan er niets mis gaan, toch?

-optionele autosaver zal ik er in verwerken;

Met vertalingen bedoel ik dat mensen, die de taal goed beheersen, een bestandje kunnen inleveren. Dat bestandje kan dan worden geselecteerd in het programma en als vertaling gelden
Call me stupid, maar dit snap ik echt niet. Heb je een voorbeeldje?

Edit: Seissbierum is de officiële Friese benaming.

Laatst bewerkt:
Het spijt me, maar kun je iets specifieker zijn? Ik snap er echt helemaal niets van.

Bij vertalingen komt het er op neer dat je ergens een ini-bestandje hebt waarin de namen van alle functionaliteiten en messages zijn opgeslagen als variabelen.
Het programma moet dan wel naar deze variabelen omgezet worden!

Voorbeeld: een stukje van de translation.ini van de Web Accessibility Toolbar:
Code:
### translation.ini
### standard: EN
### author: original program file
Abort=Abort
Timeout=Timeout
Done=Done
Sending=Sending...
Err_Status=Error! status code is
btnFile=File
btnEdit=Edit
mnuUndo=Undo
mnuCut=Cut
mnuCopy=Copy
mnuPaste=Paste
mnuSelectAll=Select all
mnuClear=Clear all
mnuLogging=Logging mode
mnuOepn=Open
mnuSave=Save
mnuClose=Close
...
enz.
Iemand die het programma in het NL wil vertalen, levert dit dan vertaald bij jou in:
Code:
### translation-NL.ini
### translation: Dutch (NL)
### author: Program Fan
URL=URL
Status=Status
Abort=Afbreken
Timeout=Pauze
Done=Klaar
Sending=Verzenden...
Err_Status=Fout! Status code is
btnFile=Bestand
btnEdit=Bewerken
mnuUndo=Ongedaan maken
mnuCut=Knippen
mnuCopy=Kopiëren
mnuPaste=Plakken
mnuSelectAll=Alles selecteren
mnuClear=Alles wissen
mnuLogging=Logboek aan
mnuOepn=Openen
mnuSave=Opslaan
mnuClose=Sluiten
...
enz.
Ga je akkoord met een vertaling, dan hang je 'm in je taalpakketje.
  • Voor de talen die je zelf niet machtig bent, heb je wel een meelezer/checker nodig.
Als ik zo'n file in het Telugu, het Kalmuks of het Igbo aangeleverd zou krijgen, zou ik alleen maar "Zo-zo!" kunnen zeggen. Een taalkundig easter-egg'je zou ik er niet uithalen. ;)

Maar als het programma nog niet bestaat uit variabelen voor de programma-namen en -messages, dan kan het wel eens veel werk zijn en betekent het waarschijnlijk: toekomstmuziek voor versie x.x

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ola csshunter. Oooh, hij heeft het over "multilingual". Programma zal vanaf versie 2 multilingual zijn. Dat is niet zo moeilijk, maar vergt de nodige (vele) aanpassingen in de code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan