ActiveX

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Ik heb al een tijdje problemen.
Mijn virusscanner (Norman) werkte niet goed. Met behulp van de service van Norman hun raad om via configuratie - software - NVC - wijzigen te gebruiken opgevolgd. Normaal krijg je dan de mogelijkheid tussen repareren en verwijderen. Nu werd Norman echter zonder dat ik er verder iets aan kon doen verwijderd.
Opnieuw geinstalleerd(versie 5.4), maar bij het updaten allerlei foutmeldingen.
Daarom ben ik online gaan scannen. Symantec meldde dat ActiveX of script niet ingeschakeld / ondersteund werd. (Vroeger had ik hier geen problemen mee)
Alle instellingen staan echter op inschakelen/vragen.
Ook bij Housecall lukte het niet. Van Norman mocht ik versie 5.5 downloaden, maar bij het uitpakken krijg ik de melding "Bestand beschadigd".
Toen Norman verwijderd en Norton 2003 geinstalleerd, ook hier problemen met updaten.
Dan alles er maar af. Harde schijf geformateerd, XP opnieuw geinstalleerd, Norman geinstalleerd, maar bovenstaande verhaal herhaald zich.
Alles speelt zich af rond het niet binnen krijgen van virusupdaten en bij Microsoft krijg ik SP1 en bepaalde internet bestanden niet binnen.
Verder werkt alles prima, internetten, emailen, downloaden.
Waar (naar) moet ik zoeken ?

Amaldo

amaldo,
Het kan alsnog dat je een virus hebt. Ik zou het nog maar even bij symantec online scan nog een keer proberen. Maar voordat je dat doet, lees dan dit even:

How do I enable ActiveX?
To enable ActiveX, choose your browser from the list below and click on the Show Instructions link. If your browser is not listed it may not support ActiveX controls.

From the AOL menu, click Settings > Preferences
Click Internet Properties (WWW)
Click on the Security tab
Select the globe icon representing the Internet Zone
Click Custom Level
Scroll down to the ActiveX controls and plug-ins section
Under Download signed ActiveX contols select Prompt
Under Run ActiveX controls and plug-ins select Enable
Under Script ActiveX controls marked safe for scripting select Enable
Click OK to close the Security Settings window (If prompted to verify that you want to change the security settings for this zone click Yes)
Click OK to close the Internet Options window

Als dat nog niet lukt, doe dan bij housecall nog een keer een scan, maar dan niet op www.housecall.nl maar op:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Die lukt meestal wel.

Dag Saldos,

Internet-opties - beveiliging - het internet - gekozen voor standaardniveau. Alles van ActiveX staat nu Ingeschakeld, ook scripts.
Symantec meldt weer: ActiveX wordt niet ondersteund of is niet ingeschakeld.
Dan maar jouw Housecall site, na keuze land en de vraag of ik ......housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab wil installeren, gebeurt er verder helemaal niets.
Het vak waar mijn harddisk getoond moet worden, blijft leeg.

Dan maar de 30 dagen versie gedownload.
Bij het installeren: The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting to run had been corrupted. Please obtain another copy of the file, verify its integrity, and try again.
Eigenlijk hetzelfde als met de bestanden van Norman 5.5
Dan denk ik toch aan een virus, maar hoe krijg ik hem aan zijn staart.

Met een andere format opdracht ?
Ik weet het echt niet meer.

Amaldo

Dag Saldos

Computer gescanned op Klez virus, resultaat negatief, dus hierbij de startuplist

Groetjes Amaldo

Bijlagen

amaldo,
Ik zie niets vreemds in je startup list.
Kun je Norton antivirus 2003 opnieuw installeren. Natuurlijk moet Norman eerst verwijderd worden.

Als je Norton 2003 hebt geinstalleerd, en je hebt problemen kun je dan de exacte foutmelding geven die je krijgt bij het installeren van Norton of bij het doen van liveupdate? Dan gaan we kijken wat het probleem is.

Dag Saldos,
Ik heb Liveupdate uitgevoerd en krijg de volgende foutmeldingen LU6004, LU1806 en LU1817
Bij Symantec gelezen hoe tehandelen met LU6004, o.a. downloads verwijderd en Temp mappen geleegd. Geen effect.
Toen LU1806 gelezen, lusetup.exe gedownload en geprobeerd te installeren. Daat gaat het mis net zoals met versie 5.5 van Norman, ik krijg de melding dat het bestand beschadigd is.
Via LU1817 Settings.LiveUdate verwijderd.
Het resultaat is dat ik nu Norton System Works 2003 wel heb geupdate, maar de virusdefinities nog niet. (LU6006/LU1817)
Opnieuw inhoud download map verwijderd en Settings.LiveUpdate, maar geen effect.
Firewall is het niet, (nog) niet geinstalleerd en van XP staat hij uit.

Nou kan ik ook vanaf de Norton SystemWorks 2003 cd scannen, heb ik ook wel gedaan, maar ik ken niet alle goede commando's (boot / allfiles), dus weet niet of ik wel volledig ben.

Een andere optie is om de harddisk grondig te wissen, maar ook daarvan ken ik niet de juiste commando's. Het wissen is trouwens geen probleem, want belangrijke dingen heb ik veiliiggesteld en ik heb nog een goed werkend computer (waar ik nu achter zit).
Het is wel leuk om door te zoeken naar de uiteindelijke oplossing en ik leer er veel van, maar ik ben vanaf het eerste probleem, spyware Backweb, nu al een maand bezig.

Groeten van Amaldo

Gelukt !
Virusdefinities van 12-01-2003 binnengehaald.
Waarom nu wel ?
Ik heb SpyBot nog eens gedraaid en kwam Doubleclick tegen, deze verwijderd, maar ook in temp-mappen gezocht en verwijderd (cookies), prullenbak geleegd, Downloadmap en Settings.LiveUpdate weer geleegd - verwijderd (foutmelding Norton LU6004-LU1817) en tussendoor enkele updates, ed van Microsoft binnengehaald.

Computer gescand, virus vrij . . , maar . . .
Laat ik vooropstellen dat ik veel nog niet weet / kan.
Waarom werkt het binnenhalen van MicrosoftUpdate wel met ActiveX en waarom meldt Symantec dat ActiveX niet ingeschakeld ondersteund wordt en scant Housecall niet, of is 5 minuten wachten te kort.
Ook het binnenhalen van SP1 lukt niet of beveiligingen voor IE6 zoals de cumulatieve patch voor IE6.

Wat een vragen, he .

Ben benieuwd naar de volgende hint, Amaldo

Dag Saldos,

Waarschijnlijk niet goed opgelet en per ongeluk een nieuw topic begonnen. Dan nu mijn reactie.
De twee foutmeldingen van Symantec had ik al gelezen, gelukkig in het Nederlands. Ze zijn helder en duidelijk.
In eerste instantie lukte het niet n.a.v. deze twee foutmeldingen, pas o.a. na het verwijderen van doubleclick.

Waarom ik toch mijn bedenkingen heb is het gebeuren rond ActiveX. Waarom kan Symantec/HouseCall mijn computer niet scannen ?

Mijn ervaring is dat Spyware soms hinderlijk aanwezig kan zijn, gelukkig zonder schade aan te richten.

Mijn belangrijkste vraag blijft: Hoe kan je nou een melding krijgen dat ActiveX niet ingeschakeld staat / ondersteund wordt terwijl alle instellingen staan op inschakelen / vragen.
Ook het scannen door HouseCall strandt door dit probleem.
Verder valt op dat ik de nieuwste versie van Norman bij hun mag downloaden, maar bij het installeren een melding krijg dat het bestand is beschadigd en de installatie mislukt. Dat gebeurt ook als ik de 30 dagen versie van PC-cillin wil installeren en sommige updates van Microsoft zoals SP1, comulatieve patch voor IE6.

Groeten van Amaldo

Ik heb deze tip al van je gebruikt en mijn computer laten onderzoeken op het Klez virus. Toen echter niet in de veilige modus.
Nu in de veilige modus: Neither W32.Klezgen@mm or W32.ElKern.gen were found on your computer. Ook Spybot in veilige modus gedraait en die feliciteerd me !

Klinkt dus goed.
Maar aan jouw advies merk ik dat je toch ook twijfels hebt.

Amaldo

Dag Saldos,

Installeren van IE6 mislukt gewoon.
Zie bijlage.

Amaldo

Nou echt met bijlage.

Amaldo

Bijlagen

• ie6setup.jpg
    ie6setup.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 43
Even voor de zekerheid. De problemen met het installeren van de setup IE6 kunnen toch niets te maken hebben met "dsostop2.exe"?

Amaldo

nee, heeft er niets mee te maken. Ik gebruik dsostop zelf ook en heb nooit problemen ermee gehad. Maar als je er niet zeker van bent start dsostop even opnieuw en klik op "unprotect internet explorer".

amaldo,
Doe dit even:

Ga naar start-uitvoeren-en type msconfig-ok.

Zet hem op selective startup en vink uit onderdelen van de opstartgroep laden-toepassen-ok en restart de pc.

Instaleer internet explorer en Norton antivirus nu opnieuw. Kijk of dat wel gaat nu.

Laatst bewerkt:
Dag Saldos,

Het wordt wel een lang verhaal zo, he ?
Ook met het uitvinken van programma's in msconfig, krijg ik de setup van Ie6 niet geinstalleerd, ook niet een versie van een jaar geleden.
Waarom ik dat zeg. Ik had SpyBot anders geinstalleerd dan gewoon omdat na het formateren van de vaste schijf het voor van mij een beetje uitproberen was of de computer nu wel goed werkte. Aangezien ik virusvrij ben, ben ik alles weer een beetje aan het rangschikken. Spybot daarom gedeinstalleerd en opnieuw in de nieuwe directory geinstalleerd.
Mislukte dus, als ik het goed heb versie 1.4. O.a SpyBot.exe en Update.exe konden niet geinstalleerd worden. Toen heb ik een oudere versie geinstalleerd, die geeft ook wat problemen bij het installeren (Was al bij het begin) maar werkt uiteindelijk wel.
Het valt gewoon op dat diverse belangrijke bestanden niet geinstalleerd kunne worden en een foutmelding geven dat ze beschadigd zijn.
Veel bestanden van MicrosoftUpdate, SpyBot, Norman virus programma, 30 dagenversie van HouseCall virus scan.
Jouw opmerking dat InternetExplorer6 niet in orde is sprektmij het meest aan. Maar bij configuratie/ software is de oude versie niet te deinstalleren (staat er niet bij) en de nieuwe mislukt.

Amaldo

amaldo,

Omdat je met zoveel programma's problemen hebt met de installatie, denk ik dat de windows installer van je windows XP corrupt is.

Doe daarom dit:

Open de bijlage die ik hierin heb gezet.
Dubbelklik het zip bestand.
dubbelklik het regbestand wi.reg
Restart de pc in de veilige modus door op F8 te tikken tijdens het opstarten van de pc.
Ga naar start-uitvoeren en type cmd en druk op ok. Dos opent zich dan.
In de dos typ je:

msiexec /regserver

Druk op enter en restart de pc.

Kijk dan of je programma's zoals je virus scanner en internet explorer kunt installeren.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan