ActiveX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas Saldos, geen enkel effect.

Ik vraag me eigenlijk af hoe ik aan deze problemen kom. Als ik nu al lange tijd op deze computer werk, dan is het logisch dat er fouten in sluipen.
Omdat ik al heel lang met deze computer vooral spyware problemen had en die problemen in januari opnieuw begonnen, heb ik de harde schijf ongeveer drie weken geleden geformatteerd.
Eerst Xp erop gezet toen de virusscanner. En daar begonnen de problemen. Uiteindelijk lukte het om Norton 2003 erop te krijgen.
Voor zekerheid wilde ik ook online scannen. Lukte niet bij Symantec en HouseCall, later wel bij Bitdefender.
Daarom ging ik langzaamaan de computer weer verder `opbouwen`. Maar allerlei programma´s geven problemen bij het installeren.

Is het mogelijk dat ik een virus had dat met een simpele format zoals dat bij het installeren van XP gaat niet voldoende is om te verwijderen ?

Terwijl ik deze tekst tik heb ik ook gedonder met de leestekens, een ? krijg ik bijv. met een underscore.

Amaldo

hm, vreemde dingen heb je allemaal op je pc.

Kun je even een schijf controle doen ?

En daarna ook even een reparatie doen met de cd van XP?

Schijfcontrole uitgevoerd.

Maar XP repareren ? Ik heb chkdsk /p gedaan, maar zou verder niet weten wat te doen.

Amaldo

Je vindt hier een heldere uitleg om XP te repareren:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Ik zou wel een backup maken van je belangrijke bestanden.

Maar als ik zo de problemen lees, sluit ik ook niet uit dat er hardwareproblemen zijn (lees: slechte voeding, verrot geheugen e.d.).

Overigens:
In de logboeken van XP kan je zien wat er aan eventuele fouten zijn: (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de desbetreffende foutmelding(en).

Groetjes,
Bennie

Laatst bewerkt:
Dag Saldos,

Bij voorbaat dank dat je blijft zoeken naar een mogelijk antwoord.
Ik heb gekeken naar configuratie - systeembeheer - logboeken - systeem. Dit gaat terug tot 16-02-2003.
Bij MrxSmb (steeds), E1000B, DCOM (vanaf 20-02) en bij Service Control Manager (vanaf 22-02, geregeld) staan foutmeldingen.
Kan je hieriets mee of heb je meer info nodig dmv printscreen ?

Ik had zelf al een dynamische Update uitgevoerd zonder merkbare verbetering.
Amaldo

Dag Saldos,

Ik heb de aangereikte sites bezocht en uitgeprint, maar kan er direct niet zoveel mee.
Ik denk dat ik nu eerst met de computerwinkel overleg en misschien begin ik nog een keer helemaal opnieuw.
Je zult dus even niets van me horen, mocht ik nog iets zinvols te melden hebben dan hoor je dat zeker nog.

Tot zover bedankt !
Amaldo

Hulp a.u.b.

Hi,

Ik ben nieuw op dit forum helaas is mijn pc kennis gering.
Ik krijg steeds deze melding als ik Norton Win doctor 2002 draai Invalid entery ActiveX.Com

Nadat ik dit topic aandachtig heb doorgelezen heb ik housecall geprobeerd en die heeft een virus verwijderd.
Norton 2002 antivirus en Mac Fee gebruikt.
Ook bitdefender heb ik een virus scan laten doen.

Het probleem is dat mijn pagina's niet of nauwelijks openen.
Ik moet dan internet explorer 6.0 repareren en de pc opnieuw opstarten.

Ik heb ook de voorgaande versie van internet explorer geinstalleerd maar dit loste niets op.
Nu heb ik opnieuw internet explorer 6.0 gedownload en geinstalleerd.

Waar komt het probleem nu vandaan ?
Ik gebruik chello waarbij ik 's avonds kan internetten zonder problemen behalve de laatste week dus.
's ochtends lijkt het probleem er niet te zijn.

Als de pagina opent dan loopt de blauwe balk haast tot het einde en dan gebeurt er niets meer.
Het ActiveX probleem blijft terugkomen.

Ik hoop niet dat ik windows 98SE opnieuw moet installeren want daar heb ik weinig verstand van.

Mijn excuses voor mijn zeer lange verhaal.

Hallo dvdfreak1,
Welkom op het forum.

Het feit dat je met Norton Win doctor 2002 "Invalid entery ActiveX.Com" krijgt is normaal. Eens in de zoveel tijd moet je dat doen. Dat laat je pc beter draaien en maakt je verbinding beter.

Dat staat los van het feit dat je pagina's niet kunt openen.

Om dat probleem op te lossen van de pagina's die nauwelijks open gaan, dan moet je dit doen:

Download de laatste definities van spybots en verwijder alles wat het vind. Je doet dat in spybots door naar "online" te gaan.

Spybot is vanaf hier te downloaden:

http://spybot.safer-networking.de/

1. Zet je firewall uit en kijk dan of je probleem opgelost is. Zo ja, dan moet je je firewall ff anders configureren, of anders helemaal verwijderen en in de standaard instellingen houden.

2. Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

3. Als dit niet helpt, dan moet je dit doen.
Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

4. Als dat niet helpt, start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder alles wat daarin staat. Laat alleen client voor microsoft netwerken daain staan -ok -ok en restart de pc. Je krijgt dan een wizzard. Volg de wizzard en installeer je netwerkkaart weer opnieuw en restart de pc weer opnieuw.

5. Als dat niet helpt ga dan naar Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

6. Ga naar start-uitvoeren-winipcfg-ok en klik op alles vrijgeven-alles vernieuwen.

7. haal je adaptor van je modem uit de electriciteit doe hem na 5 minuten weer terug. Je modem reset zichzelf weer opnieuw.

Hopelijk is je probleem daarna wel opgelost.

Bedankt voor je reactie saldos.

Het activeX probleem komt om de zoveel minuten terug en dat begrijp ik niet.
Momenteel heeft het bijna 20 min geduurd tot ik deze pagina kon laden.
Vanochtend had ik totaal geen probleem.

Een van de mogelijkheden die ik ook open houd is dat het oude chello probleem weer terug de drukte op bepaalde tijden.
Kan dat???

Spybot heb ik gedownload eerst vond deze 149 problemen en hierna 69 sommige rood gemarkeerd en andere groen.
Volgens de help functie heb ik de rode hersteld.

Is dat correct?

Mijn Nortonfirewall uitzetten lost het probleem niet op

Waar kan ik internet explorer extra internet opties vinden?
Bovenin heb ik wel extra en internet opties maar niets om de cookies te verwijderen.

Waar is system control set services te vinden?

Pff sorry hoor...

m.v.g dvdfreak1

Geplaatst door dvdfreak1
Bovenin heb ik wel extra en internet opties maar niets om de cookies te verwijderen.
Waar is system control set services te vinden?

Als je naar de configuratiescherm gaat, dan heb je daar internet opties. Maar ook in je internet explorer als je naar extra gaat dan heb je daar internet explorer.

Indien je geen cookies verwijderen hebt, dan heb je waarschijnlijk een oudere internet explorer. In dat geval moet je naar instellingen-bestanden weergeven en daar alles verwijderen war je erin ziet.
Of beter nog: Download de nieuwste internet explorer vanaf hier:
http://download.microsoft.com/download/ie6sp1/finrel/6_sp1/W98NT42KMeXP/NL/ie6setup.exe

Dit zou je probleem op kunnen lossen.

Zo niet dan moet je echt dit doen:

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

dvdfreak1,
Dit is dus niet in op je harde schijf (wat jij dus dacht) maar in je registry. Zie bijlage:
attachment.php

Bijlagen

• registry.gif
    registry.gif
    17,7 KB · Weergaven: 94
Wederom bedankt voor je uitleg.

Toch is er iets vreemd aan de hand ik heb de nieuwste versie van internet explorer gedownload.
Dit is gisteren gebeurd.

Nu vroeg in de ochtend draait alles zonder problemen de pagina's openen zeer snel.
'S avonds en soms 's middags lukt dat totaal niet meer.

Dat zou betekenen dat het probleem NU bij de drukte van het internet verkeer ligt dus bij CHELLO.

Aan de andere kant is dat vreemd want de traagheid is pas van de laatste 2 weken.

Is er een virus wat op tijd gaat werken,dus bijvoorbeeld 's middags 's avonds actief wordt?

Of heeft het met de drukte te maken op het net dat zou betekenen dat internetten 's avonds niet meer mogelijk is.

m.v.g dvdfreak1

Ik vergeet nog 1 ding een oudprobleem is terug.
Mijn pentium 2 is geupgraded naar een AMD Athlon 1,1 GHZ.

Toen en nu krijg ik de mededeling er is een interne fout opgetreden internet explorer wordt gesloten.
Veelal gaat dit probleem met traagheid gepaard en dan wordt alles afgesloten.

Toch is het vreemd dat het surfen 's ochtens wel lukt.

m.v.g dvdfreak1

dvdfreak1,

Ik zou even je download snelheid even checken op www.mordax.nl
Als je download snelheid vroeg in de ochtend wel goed is, maar niet in de middag of de avond dan ligt dat waarschijnlijk aan Chello.

Die foutmelding van: "interne fout opgetreden internet explorer wordt gesloten", daar zou ik graag de gehele foutmelding van willen hebben. Klik op details om de gehele foutmelding te zien.

Hi Saldos,indien je geen home theater expert ben maar daar toch interesse in hebt nodig ik je graag uit op het www.htforum.nl
Ik post daar onder de naam searcher en wie weet kan ik je helpen.

Ik heb ondertussen chello quick fix gedownload,bovendien heb ik een defragmentatie van mijn harde schijf toegepast.

Ik ga inderdaad mijn download snelheid meten op verschillende tijdstippen.
Als ik weer de fout melding via internet explorer krijg dan zal ik deze posten.

Ik houd je/jullie op de hoogte wederom bedankt voor de mogelijke oplossingen.

m.v.g dvdfreak1

Graag gedaan dvdfreak1.

p.s. zo een home theater is wel erg leuk, maar ik heb zo een idee dat mijn woning daar een beetje te klein voor is. Maar bedankt voor je aanbod.

Hi Saldos,indien je geen home theater expert ben maar daar toch interesse in hebt nodig ik je graag uit op het www.htforum.nl
Ik post daar onder de naam searcher en wie weet kan ik je helpen.

Ik heb ondertussen chello quick fix gedownload,bovendien heb ik een defragmentatie van mijn harde schijf toegepast.

Ik ga inderdaad mijn download snelheid meten op verschillende tijdstippen.
Als ik weer de fout melding via internet explorer krijg dan zal ik deze posten.

Ik houd je/jullie op de hoogte wederom bedankt voor de mogelijke oplossingen.

m.v.g dvdfreak1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan