ActiveX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door amaldo
Dag Saldos, Voor de duidelijkheid Amaldo hier.
Bij configuratie - sorftware geen Apycom Java Menus en ook geen Autoplay.
Wel Java 2 Runtime Environment SRv 1.4.1 en Java Web Start.In msconfig geen apmenu.exe.
Je lijkt trouwens op leerlingen uit mijn groep, ze hebben altijd wel een antwoord ! Groetjes, Amaldo

Die leerling had ik wel kunnen zijn amaldo :-)

Om je probleem op te lossen moet je dit even doen:
Ga naar start-zoeken-bestanden of mappen en bij "zoeken in" kies je voor de gehele harde schijf. En je zoekt voor de naam apmenu en zodra je iets ervan vind, moet je die verwijderen.

Daarna ga je naar start-uitvoeren-type regedit-ok en klik op mijn computer in de registry editor om die te markeren en druk op ctrl-F tegelijk. Je zet dan bij "zoeken in" het woordje apmenu.exe en zodra hij wat vind, druk je op delete op je toetsenbord en dan enter om de verwijdering te bevestigen. Daarna druk je op F3 op je toetsenbord. Weer druk je op delete-enter en weer op F3 en zo ga door totdat hij zegt dat er niets gevonden is. Dan is je probleem hopelijk over.

Geplaatst door amaldo
Vergeet je mij niet ?

Groeten van Amaldo

Hoezo: "vergeet je mij niet?".
Ik had toch allang een bericht erin gezet voor je. Heb je die dan niet gezien?

Dag Saldos,

Er gaat hier het een en ander verkeerd.
Na de kreet: Vergeet je mij niet, merkte ik dat op pagina 4 al een antwoord van je stond terwijl ik op pagina 3 zat. Dit snel gecorrigeerd en een nieuw antwoord geschreven. Ik heb het antwoord gezien op deze site. Maar nu zie ik mijn antwoord nergens terug. Moet wel gezegd worden dat ik daarna problemen met de verbinding had.

Dus opnieuw mijn antwoord op jouw raad.
Ik heb met apmenu*.* alles opgespoord en verwijderd.
In het register heb ik alleen met apmenu.exe gezocht en alles verwijderd.
Toch krijg ik weer de melding ActiveX wordt niet ondersteund of is niet ingeschakeld als ik Symantec de computer wil laten scannen.

Vind jij dit nog leuk ?

Een groet van Amaldo.

accepteer je wel de actiiveX als je wordt gevraagd om die te installeren? Je moet natuurlijk wel "ja" zeggen.

Zover ik weet wordt dit nooit zo concreet gevraagd.
"Wil u versie .. van ActiveX installeren, ed."

Ik kan je verzekeren dat ik dat stellig met ja zou beantwoorden.

Bij online scannen wordt wel gevraagd "Wilt u Scan for Viruses installeren en uitvoeren?" of iets dergelijks. Daar reageer ik dan met een "luid" "Ja, ik wil " op.

Pcpitstop heb ik vorige week mijn computer laten controleren, BrowserTune2000 (BTK2K) Dat lukte. Hebben zij ActiveX niet nodig ? Want al ik het goed begrijp staat ActiveX toe om je computer op afstand te onderzoeken.

Mijn probleemcomputer heb ik terug van de computer winkel. Er zijn drivers geinstalleerd, D850 EMV2 en DB15 EPFUL, servicepack1 van Microsoft is nu wel binnen te halen of verder alle andere problemen opgelost zijn weet ik nog niet, zal de tijd leren.
Maar wat wel zeker is dat ik nu twee computers heb die melden dat ActiveX niet ingeschakeld / ondersteund wordt.
Eigenlijk had ik gewild dat ze het geheugen en de harddisk hadden gecheckt.
Zij hadden geen idee waar het probleen van ActiveX mee te maken zou kunnen hebben.
Heeft het zin de computer toch te laten testen op goed functionerende hardware ?

met een groet van Amaldo :-D

En ik neem aan dat je ook de virtual machine hebt geinstalleerd zoals ik je had gezegd in mijn vorige berichten? EN ook de beveiliging op standaard gezet zoals ik in mijn vorrige berichten zei?

Zo ja, en je kunt dan nog steeds niet scannen, laat dan maar en scan niet op de site van Symantec.
Er zijn toch genoeg sites waar je kunt scannen? Pcpitstop is ook een van die sites waar je dat kunt doen inderdaad.

Dag Saldos,

Even over die Virtual Machine.
Ik heb ook wat berichten terug zitten lezen en toen viel die Virtual Machine mij ook op.
Je hebt mij in een van je antwoorden door gelinkt naar apycom Java Menus and Buttons 4.00 waar apmenu.exe was te downloaden.
Daar "achter"zat Java Virtual Machine Download Links.

apmenu.exe heb ik inmiddels verwijderd. (zie vorige opdracht)
Op mijn computer staat het "kopje koffie" van Java, msjavx86.exe dat bij installeren vraag of je Microsoft VM wilt installeren. Ben ik daar ergens de fout ingegaan ?

Amaldo

Dat klopt, die virtual machine heeft een kopje koffie als symbool.
Ik weet niet wat je hebt gedaan amaldo, maar installeer die msjavx86.exe gewoon even en restart de pc an kijk dan of dat uitmaakt.

Dag Saldos

Volgens mij heb ik Microsoft VM al geinstalleerd. Bij configuratie staat Java Plug-in Control Panel. En in Internet Explorer bij Extra - Sun Java Console.

Voor zekerheid wilde ik het bestandje msjavx86.exe nogmaals installeren, kreeg toen de foutmelding: Installeren Microsoft VM mislukt, gebrek aan geheugen (schijfruimte voorwisselbestand) of beschadigd CBA-bestand.
Ik heb 512 MB ram geheugen, en 30 GB vrij ruimte.

Amaldo

amaldo,

We hebben het over erg veel problemen gehad en ze stapelen nu continu op.

Je hebt Norton 2003 nu op de pc zitten en die doet het goed nu neem ik aan.

Wat betreft het scannen op Symantec en housecall dat is geen ramp want er zijn genoeg online scanners zoals de online scanner van bitdefender die het wel zullen doen bij je:

http://www.bitdefender.com/scan/licence.php

Wat betreft de problemen van windows update, moet je dit even lezen:

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/

Laatst bewerkt:
Klopt Saldos, we hebben het over veel gehad. Daarom vroeg ik of je het nog leuk vond.

Hoewel ik wel nieuwsgierig ben valt met het probleem van ActiveX te leven.
Mijn virusscanner, Norton AntiVirus Corporate Edition (op deze computer), werkt naar behoren, de Virus DefenitionsFiles zijn van 12-3-2003.

Als we het probleem simpel houden:
ActiveX valt tot nu toe mee te leven, maar steeds vaker laten updates of downloads zich niet installeren omdat ze beschadigd zouden zijn. En dit geldt voor beide computers.
Daarom moet ik steeds vaker aan Bennie denken die zei dat het een hardware probleem zou kunnen zijn.
Ik ga daarom weer naar de winkel en wil dat ze nu eerst de hardware testen.

Je hoort van me.

Greoeten van Amaldo

amaldo,

Maak je maar niet druk want ik vind het nog steeds leuk.
Of het een hardware probleem is kan ik je niet zeggen. Dat kun jij het best doen. Dus ik hoor wel of dat zo is of niet.

Als het geen hardware probleem blijkt te zijn dan denk ik dat windows installer een beetje corrupt is bij je.
Kijk even of je de windows installer dan kunt installeren vanaf hier:

http://download.microsoft.com/download/WindowsInstaller/Install/2.0/W9XMe/EN-US/InstMsiA.exe

Dag Saldos,

Je bent niet stil te krijgen !

Maar van mij zul je zeker ook nog horen.

Tot horens, Amaldo

Dag Saldos,

Ik heb een paar keer mijn computer terug gebracht met de vraag vooral de hardware eens te testen. Omdat ik mijn computer oppervlakkig had geinstalleerd na het formateren en alleen benieuwd was of de problemen weg waren, waren nog niet alle drivers uptodate.
Heel lief hebben ze dat voor mij in orde gemaakt, maar dat was nou niet echt mijn vraag, dus weer terug. Ook nu niet echt de hardware getest, maar wel alles opnieuw geformateerd en opnieuw geinstalleerd.
Afgesproken een logboek bij te houden, zodat zij zodra het probleem weer ging spelen wat meer 'houvast' zouden hebben.
Braaf alles weer geinstalleerd en het ging goed.
Vooral Norman was nu zonder problemen te installeren, werkte prima en andere programma's lieten zich weer installeren. Ook online scannen, zonder melding dat ActiveX niet ondersteeund/ingeschakeld was, lukte weer.
Toch dacht ik daar gaan we weer ...
Voor alle problemen had ik een probleem op die computer met mij email, ik kreeg het er niet meer uit.
Mijn adressen voor inkomende pop3 en smtp waren verander in 127.0.0.1 Met behulp van SpyBot had ik toen Backweb opgespoord en na het verwijderen van Backweb was het probleem weg.

Nu had ik weer dezelfde problemen met mijn email. Maar nergens kon ik Backweb vinden. Gelukkig had Bennie het goede antwoord: Norman verandert deze adressen.
Waarom dit toen nog niet bekend was en het probleem opgelost was door Backweb te verwijderen is echter een vraag.
Wel heb ik kort daarna Norman verwijderd en Norton geinstalleerd omdat ik problemen met Norman had en het niet meer geinstalleerd kreeg.

Kortom alles draait weer goed, maar wat nu de aanleiding is geweest ? ? ? En dat zou ik nu zo graag willen weten, want mijn 2e computer heeft dezelfde problemen, ActiveX niet ondersteund en vrijwel niets laat zich installeren, dus deze moet ook helemaal leeg.
Zou je dus toch denken aan een virus, maar welke ?
Ik heb aan Symantec deze vraag voorgelegd maar geen duidelijk antwoord op gehad.

Ik heb er veel van geleerd, maar weet de echte oorzaak nog steeds niet.
Mocht ik wel iets wijzer worden, dan laat ik je dit zeker weten.

Groeten van Amaldo

amaldo,

Er zijn meerdere virussen die active x problemen kunnen geven. De meest voorkomende is het Klez virus. Maar als jouw Norton antivirus up te date is en hij werkt goed zonder probleem, dan heb je dus geen virus en in dat geval ligt het meestal aan de instellingen van windows, het niet hebben van de laatste winodws updates, maar het kan soms ook liggen aan firewalls.

In jouw geval is het in iedere geval opgelost door een format en je probleem is in iedere geval opgelost. Het was dus geen hardware probleem. Dat is duidelijk.

amaldo,

Even nog een update:
Ik heb een aantal mensen die dezelfde problemen hadden met de active x en toen Windows boven op de huidige windows geinstalleerd werd, werd ook het probleem opgelost van de active x.

Dag Saldos,

Ik ga in ieder geval kijken of ik achterloop met de updates van Windows (voor mijn 2e computer).

Groeten van Amaldo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan