ActiveX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door dvdfreak1
Hi Saldos,indien je geen home theater expert ben maar daar toch interesse in hebt nodig ik je graag uit op het www.htforum.nl
Ik post daar onder de naam searcher en wie weet kan ik je helpen.

Ik heb ondertussen chello quick fix gedownload,bovendien heb ik een defragmentatie van mijn harde schijf toegepast.

Ik ga inderdaad mijn download snelheid meten op verschillende tijdstippen.
Als ik weer de fout melding via internet explorer krijg dan zal ik deze posten.

Ik houd je/jullie op de hoogte wederom bedankt voor de mogelijke oplossingen.

m.v.g dvdfreak1

dvdfreak1,
Nu heb je precies hetzelfde bericht twee keer gepost.

Dag Saldos

Ik heb mijn computer nog niet terug. Eerst hadden ze er wat drivers opgeinstalleerd. Was logisch, maar na het formatteren had ik de drivers nog niet geupdate. Dus dit leverde niet veel op. Omdat zij ook aan hardwareproblemen denken (harddisk). Er gaat een speciale kaart in en dan wordt alles gecheckt. Ik ben benieuwd.

Toch ben ik nog steeds geinteresseerd in het ActiveX probleem, want mijn andere computer, waar ik nu achter zit, heeft het ook: Terwijl alle ActiveX instellingen aanstaan (ook scripts) kan Symantec mijn computer
niet scannen want ActiveX wordt niet ondersteund.
(Gelukkig heeft deze computer niet de andere problemen)

Begrijp ik het goed dat je antwoorden aan DVDFreak 1 nog steeds hierover gaan ? Want dan ga ik je 7 beschreven stappen ook volgen.
Ik kwam namelijk bij www.browsertune.com/bt2kfull-2/ie_trouble.htm ook oplossingen tegen over een Winsock map en regsvr32 urlmon.dll

Groeten van Amaldo

Het is werkelijk een ramp:

Upload 50 kb download 64 kb soms nul.
Via chello kun je een reparatie programma downloaden.

Mijn netwerk kaart is o.k.....

Explorer 6.1 geeft deze fout

EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module <onbekend> op0000:11c06186.
Registers:
EAX=00000017 CS=017f EIP=11c06186 EFLGS=00010246
EBX=00f7fa5c SS=0187 ESP=00f7f6bc EBP=80000000
ECX=edc00b80 DS=0187 ESI=00000000 FS=354f
EDX=81d392f0 ES=0187 EDI=00000000 GS=29fe
Bytes in CS:EIP:

Stackdump:
0000007c 575c3a43 4f444e49 455c5357 4f4c5058 2e524552 00455845 0043ee18 00f7f6ec 8007000e 00440bd4 80070057 575c3a43 4f444e49 535c5357 45545359

Binnekort gaat alles eraf
Hoe kan ik me favorieten op een floppy saven?

m.v.g dvdfreak 1

Je kunt je favorieten op een disk saven door naar start-zoeken bestanden of mappen en zoek op de schijf naar de map favorieten. Rechts klik erop-kopieren-doe een floppy disk in je pc en rechts klik op de A schijf en plak het in de A schijf.

Dag Saldos,

Loopt de beantwoording van Amaldo en DVDFreak1 nu niet door elkaar ?

Zie mijn bericht hierboven.

Amaldo

dvdfreak1,
Wat betreft je foutmelding, doe dit:

Ga naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten en vink daar alles uit behalve je virus scanner en je firewall-toepassen-ok en restart de pc.
Helpt dat niet doe dan dit:
Scan dan met spybot op spyware. Doe wel eerst een update ermee voordat je scand. Je kunt spybot vanaf hier downloaden:
http://spybot.safer-networking.de/
Doe even een schijfcontrole (rechts klikken op de c schijf-check now).
Indien dat niet helpt, doe dan een reparatie. Zie hier hoe:
http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

Wat betreft je download snelheid, moet je de speed patch even downloaden en installeren vanaf hier:

http://www.speedguide.net/files/sguide_tweak_2k.zip

Restart de pc daarna en kijk hoe je download snelheid dan is.

Klop amaldo. Jullie berichten lopen door elkaar.
Wat betreft jouw vraag:

In principe moet je de active x problemen zo oplossen:

Ga naar de configuratiescherm-internet opties-beveiliging-het internet-standaard niveau-toepassen-lokaal intranet-standaard niveau-toepassen-vertouwde websites-standaard niveau-toepassen-websites met beperkte toegang-standaard niveau-toepassen-ok.

Help dat niet dan moet je scannen met de klez tool. Dat kun je vanaf hier doen:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixKlez.com

Helpt dan niet dan moet je de virtual machine even installeren vanaf hier:

http://java-virtual-machine.net/download.html

Werkt dat ook niet, doe dan dit:
Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

Hier Amaldo,

Standaardinstellingen - internet - lokaal intranet - vertrouwde websites uitgevoerd. ActiveX wordt niet ondersteund.
Gecontroleerd op Klez virus: virus vrij.
Java Virtual Machine gedownload en geinstalleerd: Installatie mislukt, zie melding bijlage.
Regsvr32 urlmon.dll had ik al uitgevoerd, nogmaals gedaan.
Symantec kan niet op virus controleren omdat ActiveX niet wordt ondersteund.

Groet van Amaldo

Geplaatst door amaldo
Hier Amaldo,
Standaardinstellingen - internet - lokaal intranet - vertrouwde websites uitgevoerd. ActiveX wordt niet ondersteund.
Gecontroleerd op Klez virus: virus vrij.
Java Virtual Machine gedownload en geinstalleerd: Installatie mislukt, zie melding bijlage.
Regsvr32 urlmon.dll had ik al uitgevoerd, nogmaals gedaan.
Symantec kan niet op virus controleren omdat ActiveX niet wordt ondersteund.
Groet van Amaldo

Je zegt zie bijlage amaldo, maar er zit geen bijlage in, dus ik zou graag nog de melding willen hebben die je krijgt wanneer je de virtual machine wil installeren.

mijn internet snelheid is gedurende het weekend een ramp geweest 40kb upload en 55 download.

Dit is de fout de internet explorer geeft
EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module <onbekend> op0000:11c0640d.
Registers:
EAX=71000000 CS=017f EIP=11c0640d EFLGS=00010202
EBX=00000000 SS=0187 ESP=00b4f1c8 EBP=00b4f1f0
ECX=8431a960 DS=0187 ESI=00000000 FS=37b7
EDX=8463f6b8 ES=0187 EDI=00b4f230 GS=0000
Bytes in CS:EIP:

Stackdump:
00000000 bff772be 7fcb2e9e 00b4f230 00000000 00000008 80040154 bff772be 00000000 7fcb2d68 00b4f208 7fcb2db2 00b4f230 7fcb2e30 00000000 bff772be

Het andere zal ik nog checken
Alles lijkt erop dat het probleem in de drukke tijden bij chello ligt.
Waarom dat NU ineens is snap ik niets van.

dvdfreak1

De ping is nu 217...

Buiten internet explorer is het denk ik toch een chello probleem.
Saldos ik heb geen xp maar windows 98 SE

m.v.g dvdfreak 1

Geplaatst door dvdfreak1
De ping is nu 217...

Buiten internet explorer is het denk ik toch een chello probleem.
Saldos ik heb geen xp maar windows 98 SE

m.v.g dvdfreak 1

Ik kom in de war met jullie berichten omdat amaldo namelijk wel windows xp heeft.

Ik denk dat dit inderdaad een Chello probleem is dat je een download snelheid hebt van 55 KB.
Trouwens ik ken veel mensen bij Chello die een download snelheid hebben die veel lager is dan die van jou.

Maar ik zou de speedpatch voor windows 98 dan gebruiken. Die kun je hier krijgen:

http://www.speedguide.net/files/sguide_tweak_98.zip

Installeer hem en restart de pc daarna. Kijk dan of je download snelheid beter is.

Dit heeft verder niets te maken met jou probleem van internet explorer. Dat zijn twee verschillende zaken.

Probeer internet explorer ook te repareren. Dat doe je zo: Ga naar start-instellingen-configuratiescherm-software-en klik op internet explorer-toevoegen/verwijderen en kies voor repareren.

En doe een uitgebreide scandisk.

Als dat ook niet helpt, dan moet je windows even installaren boven op je huidige windows. Je verliest daarbij geen data.

Dag Saldos,

Mijn bewondering hoe je al die verschillende berichten uit elkaar houdt.

Nogmaals een poging van Amaldo om de bijlage in te voegen.

Groeten !

Volgens mij weer niet gelukt. Dan maar zo:

In apmenu.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. (Heel attent trouwens)
Handtekening van de fout
AppName: apmenu.exe AppVer:0.0.0.0 ModName: apmenu.exe
ModVer: U.U.U.U Uttset: 0000138/

Amaldo

amaldo,

Die apmenu.exe kan van 2 programma's zijn het is of van Apycom Java Menus of van het programma dat AUTOPLAY heet.
Ga naar de configuratiescherm-software en kijk dan of een van die 2 programma's staan.
Zo ja, verwijder het.

En ga ook naar start-uitvoeren-type msconfig-opstarten en kijk of daar apmenu.exe in staat. Vink hem uit-toepassen-ok en restart de pc.

Hi,

Ik heb de oplossing die misschien ook geschikt is voor Amaldo.

Ik heb toevallig mijn up en download snelheid gemeten bij chello.
Ik moest toen mijn proxy server UIT zetten.

De waarden waren prima en ik besloot om mijn proxy server uit te laten.
Tot mijn stomme verbazing opende de pagina's als een flits.

Saldos kan jij verklaren waarom dat zo is en of er nog nadelige gevolgen zijn???

m.v.g dvdfreak1

ja, dat kan ik wel dvdfreak1.

De proxy server zorgt er normaal gesproken voor dat een pagina die vaak bezocht wordt door mensen sneller opengaat, maar de pagina's die niet vaak bezocht worden langzamer gaan.

Zo zal www.startpagina.nl heel snel open gaan en een site uit China bijvoorbeeld zal veel langzamer dan open gaan.
Maar er is een probleem: de proxy server van Chello is geen moer waard. Dat komt omdat het een heel slechte proxy server is. Chello weet dat en ik begrijp daarom ook niet waarom de installateurs van Chello hem nog steeds gebruiken als ze Chello thuis installeren voor de mensen. Ik heb de proxy server van Chello nooit gebruikt omdat ik weet dat die voor geen meter werkt.

Maar even voor alle duidelijkheid: de pagina's zullen sneller openen als je je proxy uitzet, daardoor zullen sites sneller openen, maar dat betekend dus niet dat je download of upload snelheid beter wordt, want die blijft hetzelfde en zal niet veranderen door de proxy uit of aan te zetten.

De proxy zet je uit door in internet explorer naar extra-internet opties-verbindingen-lan instellingen-en vink daar alle 4 de vakjes uit-ok-ok.

Sommige providers (zoals @home) die geven een software aan de klanten die het onmogelijk maakt om de proxy uit te vinken. In dat geval moet je eerst die software deinstaleren alvorens de proxy uit te vinken, want anders blijft het aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Wat mij aan het denken zette was dat het virus was verwijderd en het probleem bleef.

De up en download test via chello was o.k zoals jij vermeldde dat dit niet uitmaakte.

Toen besloot ik het omgekeerde toe te passen en de proxy uit te laten en voila....

Overigens was en ben ik zeer tevreden met je hulp saldos.
Het siert je dat je zo snel een reply geeft.
Hoeveel mensen verkopen hun systeem al dan niet onterecht terwijl het een relatief klein probleempje is.

Offtopic:
Binnenkort wil ik op XP Prof overstappen gekoppeld aan een Maxtor 70 GB harddisk.

Momenteel heb ik nog steeds mijn 6.0 gB harddisk vanuit mijn oude systeem.

Saldos zal mijn internetten nu trager worden als ik onder xp draai i.p.v windows 98SE?

m.v.g dvdfreak1

Dag Saldos,

Voor de duidelijkheid Amaldo hier.
Bij configuratie - sorftware geen Apycom Java Menus en ook geen Autoplay.
Wel Java 2 Runtime Environment SRv 1.4.1 en Java Web Start.
In msconfig geen apmenu.exe.

Je lijkt trouwens op leerlingen uit mijn groep, ze hebben altijd wel een antwoord !

Groetjes, Amaldo

Geplaatst door dvdfreak1
Overigens was en ben ik zeer tevreden met je hulp saldos.
Het siert je dat je zo snel een reply geeft.
Hoeveel mensen verkopen hun systeem al dan niet onterecht terwijl het een relatief klein probleempje is.

Saldos zal mijn internetten nu trager worden als ik onder xp draai i.p.v windows 98SE?

dvdfreak1, ik vind het altijd wel leuk om te mensen te helpen.

Wat betreft het verschil tussen xp en win 98. Daar zal je download snelheid niet anders van worden, maar bedenk wel dat XP ook een ingebouwde firewall erin heef zitten en die kan je download of upload wel langzamer maken als je die aanzet.

Wat ik je aanraad is dan ook om die interne firewall van XP uit te zetten en een echte firewall te nemen die je goed kan beschermen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan