advies over oude /tegenover nieuwe pc, ga ik er op vooruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Cooler Master Silencio is wat stiller, doordat er minder fan openingen zijn, en er geluiddempend materiaal aan de binnenkant gebruikt is.
Als geluid je niks uitmaakt, en je wil liever dat je pc een stuk koeler is, neem de 400R, en gooi hem lekker vol met fans, want daar is genoeg ruimte voor ;).

Dat is een mooie behuizing alleen weet ik niet wanneer ze in de winkels komen ;)

Dat is inderdaad een goed moederbord. De MSI heeft de mogelijkheid om je cpu te overclocken, waar dat met mijn keuze niet het geval was.
Als je gaat overclocken moet je wel een aftermarket cpu koeler er bij nemen, maar als je niet gaat overclocken dan heb je dat andere moederbord niet echt nodig.

Neem enkel dat moederbord als je gaat overclocken (+ daar komen nog de kosten van een 30 euro bij voor een cpu cooler!), anders is dat moederbord echt het extra geld niet waard.
Edit: Dus wat stratoer zei :)

het moedebord stond op de veiling bij mycom dus ik dacht het misschien voor "weinig" te kunnen kopen maar de veiling produkten gaan bij altijd net onder de gewone verkoopprijs weg.
dus ik hou he lekker bij de config van stratoer.

Nu nog ff wachten tot eind vd maand

haha daar ben ik nog even,

bij mycom hebben ze een i7 2700k in de aanbieding, is deze beter dan de i5 357"??

als ik hen voor de zelfde prijs kan krijgen??

Als je het voor dezelfde prijs kan krijgen zou ik durven zeggen dat de i7 2600k de betere keuze is, als hij duurder is helemaal niet.
Maar kijk anders hier even zelf, dan kan je achteraf beslissen.

Ik heb even dit lijstje bekeken.

Je hebt een i5 3570k cpu gekozen, hier heb je echter niet veel aan doordat het moederbord geen volledige overklok functies biedt.

De SSD is vrij prijzig.
Deze zal net zo goed presteren: http://tweakers.net/pricewatch/322585/kingston-ssdnow-v-series-v300-120gb.html
Is een stuk goedkoper en heeft overigens betrouwbaar MLC geheugen, en niet TLC zoals de samsung 840.

VOor de CPU neem de i5 3350p: http://tweakers.net/pricewatch/319193/intel-core-i5-3350p-boxed.html

Met dit bespaarde geld zou er een videokaart bij kunnen dat de game prestaties verhoogt.

In de praktijk zal er geen merkbaar verschil zijn qua CPU en SSD snelheid.

De Ts gaat de kracht van de i5 gebruiken maar je vergeet dat deze intel HD 4000 graphics heeft, de i5 3350p heeft geen interne gpu en alle andere i5's hebben intel HD 2500. De ts gamet ook niet, dus het systeem van stratoer was zeer goed.

oow, niet helemaal goed gelezen.
Echter zou ik dan alsnog voor een Z77 moederbord gaan en de CPU overklokken. Omdat dit niet te doen met een -k versie toch erg zonde is.
Als de TS wat meet GPU kracht wilt zou een AMD A10 5700 of AMD A10 5800k ook een erg goede keuze zijn. En AMD is een stuk goedkoper, en dat zal ook aan zijn eisen voldoen.
De Ts gaat de kracht van de i5 gebruiken maar je vergeet dat deze intel HD 4000 graphics heeft, de i5 3350p heeft geen interne gpu en alle andere i5's hebben intel HD 2500. De ts gamet ook niet, dus het systeem van stratoer was zeer goed.

Dan komt het veel duurder uit, een cpu koeler met nog een duurder moederbord, dat is het imho totaal niet waard.

Ik zou als de TS de IGP een beetje wilt gebruiken gewoon een 3450/3470 nemen. Het is ook net waar je eisen liggen.
Ik denk eerlijk gezegt dat een AMD A10 een erg goede en goedkopere keuze zal zijn voor de TS.
Dan komt het veel duurder uit, een cpu koeler met nog een duurder moederbord, dat is het imho totaal niet waard.

Die hebben intel hd 2500, nu wilde hij een i7 2600k kopen voor dezelfde prijs als een i5 3570k kopen, aangezien hij veel rart en part lijkt mij dat geen slechte keuze buiten dat die hd 3000 heeft. Het hangt ervan af waar de TS zijn prioriteiten liggen.

Sorry mannen maar nu kwam ik dit weer tegen op marktplaats,.

de I5
http://www.enter247.nl/index.php?dispatch=products.view&product_id=209

of de I7
http://www.enter247.nl/index.php?dispatch=products.view&product_id=215

ziet in mijn ogen ook heel goed uit en de i5 met ssd erbij voor de zelfde prijs als config van stratoer maar dan al in elkaar gezet
en de I7 zelfde prijs maar dan zonder ssd maar ook al in elkaar gezet.

Als jullie me hier nog even van commentaar over kunnen voorzien (want bijna einde vd maand en dan bestellen)

thnx

Dat is het geld niet waard, de config van stratoer is beter.
Intel HD 2500 is niet erg sterk.

Ik ben ook nog steeds groot fan van de config van stratoer maar die moet nog in elkaar gezet worden, en dan zie ik deze aanbiedingen staan en als ik dan zo naar bv de videokaart en geheugen (deze zijn dezelfde als in stratoer zijn config)en de i7 processor kijk dan lijkt het best op de config die stratoer voor me heeft gemaakt.

waar zit dan toch dat verschil, ik wil niet eigenwijs zijn ofzo maar ik wil me er iets meer in verdiepen en dan ook graag weten waarom de aanbieding dan zoveel slechter is als de config van stratoer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan