advies over oude /tegenover nieuwe pc, ga ik er op vooruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
................ en nu ga je het over tablets hebben dit bedoel ik dus:confused:

Kom op geen ruzie maken, dat heeft geen zin. Ik ben gevoelsmatig altijd al tegen AMD geweest, dit komt ook omdat ik een paar jaar geleden een laptop met de voor dat moment beste amd processor had gekocht maar
ik vond het een onding. Hij was gewoon traag en als je wat zwaardere progjes draaide voldeed hij in mijn ogen niet.

Voor mij staat het vast dat het een I5 gaat worden.

Maar ik lees overal over een SSD schijf dat dit zoveel sneller is, kan ik dan niet gewoon in mijn eigen systeem(zie in mijn eerste topic) een ssd erin knallen?
het is niet de bedoeling om op de ssd de films te gaan uitpakken en parren dit wil ik op de gewone Hd doen dit vanwege de ruimte op de HD schijf.
ik download meestal meerdere films (bluray) en dan is een SSD van 256 ook snel vol.

dan denk ik andere ssd in eigen pc misschien ander mobo voor meer geheugen en ben voor 225 klaar of denk ik nu te simpel??
ga ik er met een I5 ook echt er op vooruit tegen over de pc die ik nu heb. Kijk als ik 225 moet uitgeven om mijn eigen pc te tunen dan miischien maar gelijk 300 meer en kan ik weer een paar jaar vooruit.
(de pc die ik nu heb is ook alweer een jaar of 5/6 oud.

wat denken jullie.

Beter lezen. Dat heb ik niet gezegt, het is vele malen krachtiger. Maar niet voor zijn gebruik (overated). De I7 is nog krachtiger.
Kan je 2x de AMD FX-8350 erin gooien, dan kom je er pas boven uit :)

De ARM en Nvidea chip verkopen wat beter, bij de tablets.
Heb nog niet zoveel Tablets met Intel gezien. Dat gaat Intel waarschijnlijk veranderen met de Haswell processor.
Hier zijn er enkele, maar ik bedoelde ook ultrabooks en zo.

Heb jij soms een voorbeeld van een moederbord waar er 2x een AM3+ processor in kan? Ik ken er immers geen.

@TS
Zo werkt een SSD niet, het is de bedoeling dat je er alleen je OS en programma's op zet en dat je het soms als caching schijf gebruikt.
Je moet weten dat die maar een beperkte lifecycle heeft (voor gewoon gebruik 10 jaar of zo :)) Maar als je er elke dag veel dingen op gaat schrijven (lezen kost niets) dan zal deze iets verkorten en uiteindelijk zal hij ook een beetje trager worden.
De downloads en grote bestanden zouden eigenlijk op een (externe) HD moeten.

Een i5 + SSD zou wel goed moeten zijn.

Laatst bewerkt:
@subplayer ook kunnen we het aub over het systeem van de TS houden ik raak helemaal in de war door dit....

Even ON-topic, wat heeft de Topic starter nu voor systeem in gedachten?

@mirno, ik hink op 2 gedachten. Ik zit sterk te denken aan de config van stratoer.(enkele berichten terug staat deze) hij heeft het over geil geheugen van 8gb1333mhz maar denk toch liever 1600mhz maar van geil is deze gelijk 25 euro duurder, terwijl Sander een 8gb 1600 had voor het zelfde geld als de geil 1333. Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Is de geil het extra geld waard. Verder denk ik dat een 120 ssd meer dan zat is omdat ik het rarren en parren toch op een gewoone hd doe.

Maar waar ik ook aan denk om mijn eigen pc te voorzien van een ssd en groter geheugen en het daar bij laten. Ik twijfel teveel of een nieuw systeem zoveel sneller zal zijn. Dan mijn quadcore 2,4 ghz als ik daar ssd in zet.

Ik ben dan natuurlijk veel goedkoper uit.

Ik zou eerst is in je huidige systeem een SSD plaatsen en misschien een geheugen upgrade naar 8GB. Kijken of je hem snel genoeg vind werken.
Anders kan je nog altijd een nieuw systeem kopen.

Wat voor moederbord heb je? Misschien past daar ook wel een I5 in?

Laatst bewerkt:
@Sander, ik kan in mijn systeem max 4gb kwijt dat gaat dus niet. (ik zat daar wel aan te denken)

nog even een vraag over het geheugen. In mijn topic raad je een ander geheugen aan van 1600mzh. maa rik zat ff te lezen op dit forum en zag dat je ergens anders juist de 1333mhz boven de 1600mhz aanraadde,
omdat dit sneller was.

Dit ging om iemand die ermee wou gamen. Kan je mij uitleggen waarom dit is, Ik denk zo 1600 is sneller dan 1333 dus altijd beter maar dit is schijnbaar niet zo?

Verder vind ik het jammer dat stratoer niet meer antwoord op zijn gemaakte configuratie.

Ik zit ook nog te twijfelen over de SSD, ik heb mijn pc altijd aanstaan (hij gaat echt nooit uit) het rarren en parren gaat via een andere HD, dus wat is dan mijn voordeel met een SSD.
of ik neem er 1 van 60gb die is in mijn ogen groot genoeg voo windows, office en wat kleine progjes zoals winrar, nero

@Sander, ik kan in mijn systeem max 4gb kwijt dat gaat dus niet. (ik zat daar wel aan te denken)

nog even een vraag over het geheugen. In mijn topic raad je een ander geheugen aan van 1600mzh. maa rik zat ff te lezen op dit forum en zag dat je ergens anders juist de 1333mhz boven de 1600mhz aanraadde,
omdat dit sneller was.

Dit ging om iemand die ermee wou gamen. Kan je mij uitleggen waarom dit is, Ik denk zo 1600 is sneller dan 1333 dus altijd beter maar dit is schijnbaar niet zo?

Verder vind ik het jammer dat stratoer niet meer antwoord op zijn gemaakte configuratie.

Ik zit ook nog te twijfelen over de SSD, ik heb mijn pc altijd aanstaan (hij gaat echt nooit uit) het rarren en parren gaat via een andere HD, dus wat is dan mijn voordeel met een SSD.
of ik neem er 1 van 60gb die is in mijn ogen groot genoeg voo windows, office en wat kleine progjes zoals winrar, nero

De SSD is je C:/ volume. Daar word je Windows opgestart en zou je op moeten installeren. Deze mag je niet samenvoegen met je andere HD's als volume. Andere HD's worden je D:/. (Enkel data opslag)

Kan mij niet herinneren dat ik ooit heb gezegd dat 1333Mhz sneller zou werken als 1600Mhz. Wellicht dat het geheugen werd overgeklockt op een AMD systeem.
Dan is het makkelijker om er mee over te clocken. Meeste High-end game systemen ondersteunen 2666Mhz. Clock je hem over, zodat je 2x je bus krijgt. Kom je op 2666 Mhz uit.

Bij 1600 Mhz, zou je gelijkmatig moeten opvoeren met je processor en zou je misschien maar een snelheid halen van 2100 Mhz.

Laatst bewerkt:
ik begrijp het van de SSD wel dat daar je progjes opmoeten. maar ik vraag me dus af of ik wel baad heb bij een ssd,
mijn pc staat altijd aan, dus aan snel opstarten heb ik niets en bv winrar zal niet sneller gaan doordat deze opstart vanaf een ssd schijf.

daarom zit ik er aan te denken om geen SSD te nemen of misschien 1 van 60gb.

over het geheugen ging idd over een game pc.

weet jij of het makkelijk is om zelf je processor op je moederbord te maken?

Een processor op je moederbord zetten is heel makkelijk. Je pakt de processor aan de zijkanten vast, legt hem in de socket (wel goed kijken of je hem niet verkeerd om legt) en dan schuif je het hendeltje naar beneden.
De cpu cooler is wat lastiger, maar gewoon even de handleiding lezen en eventueel een filmpje op youtube kijken, want niet alle cpu-coolers bevestig je op dezelfde manier.

He Stratoer, leuk dat je nog ff een berichtje plaatst. Ik wil je even bedanken voor je configuratie. Helemaal top, ik geloof dat ook iedereen het er wel mee eens was,

Ik zit dus nog te twijfelen of ik hem zelf in elkaar ga zetten, bij azerty doen ze voor 15 euro ook de proseccor op het moederbord zetten (ik denk dat ik dat doe)

Ik zit alleen nog met het geheugen, Ik heb zo iets van kan ik niet beter gelijk 1600mhz nemen ipv de 1333mhz die je aanbeveelt? zoals sander al aangaf heb ik van een ander merk voor 2 euro meer de 1600mhz.

kan je me mischien uitleggen waarom perse dit geheugen en niet bv een goedkopere 1600,hz geheugen,

thanx

@doorpletten

Ga voor 1600MHz geheugen ;) Corsair, Kingston allemaal goede merken.

Nog even een laatste vraag,

bij de i5 3570k zit daar dan ook de cpu cooler al gelijk bij of moet je die apart kopen??

ik heb geen flauw idee.

Lord4163 heeft gelijk, je kan de cpu-cooler er zo opprikken. Dit is een goed systeem voor alles wat jij er mee wilt doen.
De reden dat ik je 1333 Mhz geheugen aan raadde is dat je nauwelijks verschil merkt, maar het wel weer een 10'tje extra kost. Corsair Vengeance 1600 Mhz is dan een goede keuze, heb ik zelf ook in me pc zitten.
Je kan de pc zonder problemen zelf in elkaar zetten, kijk gewoon een of twee filmpjes over de cpu monteren, en voor de rest kan je het met de handleiding van je moederbord af, want je cpu en koeler monteren is het lastigste van het hele proces (hoewel het niet eens lastig is maar je snapt me wel;)).
Veel geluk met bouwen, en als je nog problemen tegen komt, staan we altijd voor je klaar.

Lord en Statoer thnx,

ik ga het geheugen even aanpassen en ik ben nog even aan het zoeken voor een ssd met 60gb. Ik denk dat ik daar genoeg aan heb alleen voor mijn progjes.
ik zie alleen dat de prijs verschillen niet zo groot zijn tussen ssd 60 en ssd 120.

Ook moet ik nog even zoeken naar een andere kast, de kast in je configuratie vind ik niet zo mooi, heb liever een recht toe recht aan model.

Ik wou de pc onderdelen gelijk gaan aanschaffen maar heb helaas even een financiele tegenvaller en moet schijnbaar even tot eind vd maand wachten met kopen.

Een goede stille recht toe recht aan kast is de Cooler Master Silencio. Deze case heeft mijn vriend gehad en hij was er erg tevreden over.
Het prijsverschil is inderdaad niet zo groot, dus lijkt mij een 120GB ssd wat handiger, want ik kom toch redelijk makkelijk over 60GB heen (heb een 120GB) heb met maar een paar programma's toch al 70GB in gebruik).
Kijk maar even of je het geld liever in de case steekt, maar een 120GB ssd kan nooit kwaad ;).

En is dit wat ,
Corsair carbide 400r, vraag me alleen af of hier wel een dvd writer in kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan