All in one multimedia PC +-800/1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariosmitje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Halloo,

Ik wou mijzelf graag een pc in elkaar bouwen met alles erop en eraan, supersnel. Ik doe vooral veel met films en muziek , dus goed beeld is wel belangrijk. Ook wil ik hem met HDMI aan mijn televisie verbinden. Ik download erg veel, heb hier nog een aantal schijven liggen die ik om en om wil gebruiken, dus de kast heb ik alvast uitgekozen, ook wil ik de i5 processor. Begin heb ik alvast gemaakt.http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B458155%5D=1&product%5B496883%5D=1
Ben ook veel software aan het downloaden en uitproberen en installeren voor van alles en nog wat. Ben geen echte gamer maar zou wel fijn zijn dat dat eventueel ook mooi is.
Belangrijk vind ik dat die snel opstart en overal snel op reageert.

Wie wil me helpen??
Alvast bedankt!!

Groeten Mario

Geef dan ook even aan of je specifiek stillere onderdelen zoekt. De 3580k is een speciale dure overclockers editie, ga je ook werkelijk veel overclocken?

Verder wil ik niks afdoen op je verhaal, maar je budget en gekozen processor zijn voor wat je claimed te willen doen zware overkill. Een processor van 65 euro is ook enorm snel wat betreft video afspelen en algemeen gebruik. Tenzij je specifiek video gaat bewerken e.d. heeft een zware i5 weinig meerwaarde. Voor downloaden, video afspelen, muziek afspelen allemaal tegelijk gaat een i5 niet uitkomen boven 5% belasting.

Het hoeft niet zo te zijn dat die echt absoluut helemaal hoeft te zijn, maar hij staat wel in de woonkamer en als ik bijvoorbeeld op de bank zit hoef ik hem niet te horen. Ik weet dat normaal gesproken de processor te snel is voor wat ik ermee doe, maar wil wel de mogelijkheid houden om later nog weer uit te breiden en hem misschien wel te gaan overclocken, ben graag aan het "prutsen" met computers. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel maar wil graag met de tijd mee.
En om eventueel zwaardere games te gaan spelen bijvoorbeeld. Weet dat dit ook wel goedkoper kan eventueel.

probleem is dat de meeste overclocker koelers niet in de range "stil" zitten. Een scythe mugen2 op vol vermogen kun je waarschijnlijk nog in de keuken horen, laat staan de bank :)

Je zult ook een grotere voeding nodig hebben (die mogelijk ook weer luider is) e.d. vandaar dat ik het nog even wil aanstippen.

hahah okee, wat raad je me aan dan? Stel dat ik niet wil overclocken maar wel een super snelle processor neem. met een kloksnelheid van 3.4 ghz??

In principe voldoet echt elke i5. Afgezien van spelletjes en videobewerking zijn er weinig thuisgebruikers die een i5 (langdurig) op 100% kunnen krijgen. En voor spelletjes is het verschil meestal een paar procent in snelheid.

Okkee bedankt, is er iemand die mij een goed systeempje bij elkaar kan zetten? zit ook nog erg te twijfelen over een welk moederbord. Welke is nu een erg goed moederbord van zo rond de 150 euroo??

Als niemand anders zich aanbied wil ik straks wel even kijken. Maar ik zou vooral kijken naar functionaliteit en wat je echt nodig hebt. Ik zie geen enkele reden waarom je niet met een goed H77 moederbord van 60-80 euro vooruit kan.

Veel functionaliteit zit sowieso al in de processor gebakken tegenwoordig. Een core-i5 kan al 8 sata kanalen van zichzelf, 12 USB(2) poorten, 24 PCI-E kanalen, etc.

Extra wat je dan nog nodig hebt zijn USB3, additionele sata, geluidskaart, netwerkchip. Dat zit allemaal al op de betere basisborden.

Jah klopt dat is ook wel zo, ja ik wil gewoon het beste haha, goede hardware waar je wat aan hebt, een computer waarmee ik jaaaren lang mee verder kan, en vooral met zicht op de toekomst en dat ik kan upgraden.. als je begrijpt wat ik bedoel. zodoende.. bedankt alvast.

Okee ziet er goed uit, moederbord is ook een goede?? SSD is wel mooi ja.. Een cpu koeler is niet nodig? en maakt het nog verschil of ik 8 GB of 16GB RAM geheugen heb?? blu ray brander is niet per se nodig, heb een goeie media player en brand eigenlijk alleen maar mp3 cd's .

Een cpu koeler is niet nodig?
Behalve als je gaat overklokken of als je een hele zware game computer wilt hebben, jouw doel is echter een multimedia pc die games kan spelen. Dat is nog een wezenlijk verschil met een pure gamecomputer. Je zal altijd een cpu koeler krijgen uiteraard, maar dat is een zogehete boxed koeler die je meegeleverd bij je processor krijgt.
en maakt het nog verschil of ik 8 GB of 16GB RAM geheugen heb??
Ja, dat zal uitmaken. Maar 16 GB en dan met een snelheid van 1866 Mhz is wel een stukje duurder dan je nu al hebt. Je kan het bovendien altijd nog upgraden.
blu ray brander is niet per se nodig, heb een goeie media player en brand eigenlijk alleen maar mp3 cd's .
Dan is die hierbij uitgehaald en heb je nog budgetruimte over, ik heb een goede CD/DVD brander van LG erin gezet.

Nieuw winkelmandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...473357]=1&product[571416]=1&product[568296]=1

Laatst bewerkt:
En had nog een vraag over het moederbord, is dit een goeie?? Mij is verteld dat ik een Asus of MSI erin moet zetten of doet dat niet zo heel veel onder voor elkaar??

Verder iemand nog op en of aanmerkingen ?? Ze zijn van harte welkom.
Thamxx

Ojaa en de videokaart, wat van 1 is dat? Is dat een degelijke vidoekaart?? Daar heb ik namelijk helemaal geen verstand van..

Aantal kleine opmerkingen:

- Gezien Hij in de huiskamer gaat zou ik zelf eerder voor een fan-changed 7870 gaan (prijs ongeveer hetzelfde).
- Ook kun je kijken naar een passieve (quiet modded) voeding rond dezelfde prijs, maar met minder vermogen. In principe heeft deze setup niet eens 450W nodig
- Hard disk kun je ook weglaten daar je aangaf die zelf al te hebben
- Geen "K" versie i5 nemen. Als je niet overclocked is dat 20 euro die je in je zak kan steken
- goedkoper geheugen kan prima. Spaar je ook weer 20 euro mee en ga je nauwelijks op achteruit voor jouw doeleinden
- investeer in wat stille fans voor je kast. meerdere stille fans ipv een paar snelle (luidere) fans kan al veel doen voor het geluid.

@wampier: Hoezo een fan changed 7870 ? Neem aan dat dit een andere videokaart is?
En het verhaal van de voeding snap ik niet zo, zou wel graag een voeding willen hebben van rond de 600/700 watt. Zou er eventueel later nog wel willen uitbereiden he!

iemand nog meer sugessties?? wat betreft het moederbord en de video kaart?

@wampier,
- Gezien Hij in de huiskamer gaat zou ik zelf eerder voor een fan-changed 7870 gaan (prijs ongeveer hetzelfde).
Wat bedoel je met fan-changed? Kan hier op internet niets over vinden. Als je passief bedoeld raad ik dat af want dan moet je een veel betere airflow in je kast hebben.
- Ook kun je kijken naar een passieve (quiet modded) voeding rond dezelfde prijs, maar met minder vermogen. In principe heeft deze setup niet eens 450W nodig
Hoe kan je 450 watt zeggen als de videokaart min. 500 watt nodig heeft? Je kan wel zeggen dat dat voor de zekerheid door ATI is opgegeven maar dit hebben ze niet voor niets gedaan. Bovendien, met een efficiëntie van 85 % heb je geen 450 echte watts maar 382,5 watt. Dat is echt te weinig voor een computer met alles erop en eraan.
- Hard disk kun je ook weglaten daar je aangaf die zelf al te hebben
Bij deze is de HDD verwijderd.
- Geen "K" versie i5 nemen. Als je niet overclocked is dat 20 euro die je in je zak kan steken
Bij deze is de K-versie omgezet in de gewone versie.
- goedkoper geheugen kan prima. Spaar je ook weer 20 euro mee en ga je nauwelijks op achteruit voor jouw doeleinden
Bij deze goedkoper geheugen van hetzelfde merk erin.
- investeer in wat stille fans voor je kast. meerdere stille fans ipv een paar snelle (luidere) fans kan al veel doen voor het geluid.
Ik heb de stille kast van dennis over genomen, meer fans zijn denk ik niet nodig?

Nieuw winkelmandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...528615]=1&product[361602]=1&product[581060]=1

Oke dank daarvoor, Toch blijf ik liever bij de kast van Cooler master waar je bovenin een harde schijf kan plaatsen.

Maar heb nog even een vraag over het moederbord?/ Is dit een goeie?? Ken dat merk niet zo!

@mariosmitje, ASRock is een bekend merk dat goede moederborden maakt, niks mis mee, het wordt hier op het forum ook vaak geadviseerd.
Nieuw winkelmandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...528615]=1&product[361602]=1&product[458155]=1

EDIT: vroeger was ASRock blijkbaar een wat minder merk, ik zie als je zoekt op ASRock en kwaliteit wat negatieve topics maar die zijn van 2002 en 2006. De meer recente topics van 2011 en omstreken laten betere beoordelingen zien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan