All in one multimedia PC +-800/1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okee, is er misschien een iets uitgebreider moederbord van ASrock? Heb een optische uitgang nodig en zie ik niet zitten op dit bordje? Dus ASrock beveel je me aan?? Omdat deze voordeliger is dan bijvoorbeeld een MSI of ASUS?

Deze video kaart is ook goed??

gr Mario
 
Die i5 3570 kan je veranderen in een i5 3450. Geen snelheidsverschil.
Asrock Z75 is bedoeld om te overclocken dus vervangen door Asrock H77 Pro4/MVP
HD 7850 veranderen in een HD 7870.
Nieuwe samenstelling.
Dit is mijn mening, 650 is trouwens wel wat overkill, maar het kan geen kwaad.
 
@mariosmitje, van het moederbord trek ik even mijn handen af, weet even niet welk moederbord een optische uitgang heeft. Je wilt zeker een home cinema set aansluiten? Weet iemand anders of er een moederbord is die een goede aansluiting heeft voor een home cinema set?

Over de videokaart: die is ruim voldoende waarvoor jij hem gaat gebruiken. Je zou als je denkt, ik wil het maximale uit mijn budget halen, er nog een HD 7870 kunnen inzetten die Sapphire ook in een overclocking (OC) edition aanbiedt.

EDIT: heb nog even wat gewijzigd aan subplayers samenstelling, denk dat een HD 7870 van Sapphire vanwege de koeling iets beter is.
Nieuw winkelmandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...485286]=1&product[498006]=1&product[572359]=1
 
Laatst bewerkt:
Okee danku danku, dan ga ik er maar vanuit dat ASRock een goed moederbord is!!! Als iemand nog andere suggesties heeft dan hooor ik dat graag, neem nog niet meteen een beslissing.
Maakt het nog wat uit welke HD 7870 ??
Maakt de processor niet uit of deze 3.1 Ghz of 3.4 Ghz is?

Iemand nog andere of betere suggesties??
Dankk
 
@mariosmitje, als subplayer jou een ASRock adviseert, ervan uitgaande van zijn kennis, dan mag je ervan uit gaan dat dat een goed merk is. Qua videokaart vindt ik de Sapphire net wat beter gelikt ogen maar ws. zullen de prestaties niet heel veel beter zijn. Sapphire is wel een iets duurder merk dan Club 3D wat meer een budget merk is maar dat is de laatste paar jaar wel een beetje gelijk getrokken. Volgens subplayer zijn de i5 3450 en i5 3570 gelijkwaardig als het gaat over de snelheid in jouw computer. De i5 3570 heeft wel iets meer benchmarks maar ik heb zelf de i5 3450, dat is ook een nette processor.
 
Oke dus subplayer heeft erg veel kennis, fijn om dat te weten. Je hebt zoveel merken en zoveel verschillende hardware, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Vind wel belangrijk dak echt goed spul aanschaf, 1 x investeren , maar dan wil ik ook meteen goed investeren.
De Sapphire HD 7870 is toch de betere, die raadde hij me toch ook aan of zie ik dat verkeerd?

Dus gewoon de 15 3570 of de i5 3450?? Met het oog op de toekomst?? welke kan ik dan het beste nemen?
 
@mariosmitje, de Sapphire is denk ik de beste maar dat is maar mijn persoonlijke mening, Sapphire wordt heel veel voor high-end gaming machines gebruikt, dat laat al zien dat het een erg gewaardeerd merk is, Club 3D wordt veel minder gebruikt voor high-end gaming machines.
Met het oog op de toekomst is de i5 3450 een prima keuze, de i5 3570 is sowieso geen overclocking processor en dan zou je ook nog een ander moederbord nodig hebben. Maar ik denk dat jij niet gaat overclocken als je al zegt weinig verstand ervan te hebben. Ik zou de i5 3450 nemen, hou je een paar tientjes in je zak.
 
EDIT: heb nog even wat gewijzigd aan subplayers samenstelling, denk dat een HD 7870 van Sapphire vanwege de koeling iets beter is.
Nieuw winkelmandje: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...485286]=1&product[498006]=1&product[572359]=1
Die van Club3D is wel 20 euro goedkoper en koelt bijna even goed. Het maakt geen verschil, die 20 euro wel.

@mariosmitje, de Sapphire is denk ik de beste maar dat is maar mijn persoonlijke mening, Sapphire wordt heel veel voor high-end gaming machines gebruikt, dat laat al zien dat het een erg gewaardeerd merk is, Club 3D wordt veel minder gebruikt voor high-end gaming machines.
Op die merken staat geen functie, over het algemeen is het zo:
-Asus koelt het beste
-XFX zijn meestal goede overclockers

Voor de rest kan iedereen kaarten voor om het even wat maken.


Is de ASRock Z77 Extreme4 niet iets beter dan?? Met iets meer mogelijkheid?
Niet nodig, je gaat niet overclocken dacht ik? Als je dit wel gaat doen dan moet je minstens 60-100 euro meer rekenen (3570k+z77 chipset+third party cpu cooler, AMD kan natuurlijk ook :), maar voor jouw eisen zou ik de 3570k nemen, de HD 7870 is waarschijnlijk ferme overkill, maar dat is je budget ook :p)


Edit: Ik dacht dat je ermee ging gamen :), hier is een prachtige multimedia pc. Ga je hem zelf ineenzetten? Anders komt er nog 50 euro assemblage bij. Zo veel gpu power heb je bijlange niet nodig :).
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt, maarja Asus is natuurlijk weer een stuk duurder, dus zou gewoon de Club3D aanschaffen?

Oke dus als je niet gaat overklokken heb je dat niet nodig?? Kan overclocken in de toekomst misschien niet handig zijn of zeg je van , dat is niet nodig??
 
Voor gewoon wat multimediawerk is je hele systeem overkill maar je zal er gerust enkele jaren mee voortkunnen. Overclocken is niet echt nodig dus.
PS: Lees mijn edit :).
Edit: Ik dacht dat je ermee ging gamen :), hier is een prachtige multimedia pc. Ga je hem zelf ineenzetten? Anders komt er nog 50 euro assemblage bij. Zo veel gpu power heb je bijlange niet nodig :).
 
Laatst bewerkt:
Heb er hier eentje voor je, Denkende ook aan de toekomst.
1. 250GB SD kaartje 550/550 < C:/ partitie razend snel om video te gaan bewerken, met Photoshop bijv.
2. 750GB "3.5' inch 64 MB buffer < D:/ Snel foto's opslaan en of openen.
3. Blueray brander. Om foto's grootschalig te branden en of zelfgemaakte films.

Je zou zelf alleen effe moeten kijken naar zoon cardreader kon ik niet vinden. Ook kan je er wat Fans ingooien. Gewoon een extraatje is maar 3 Euro per stuk en als je pc lang aanstaat en actief bezig is met foto bewerken. Raad ik je het zeker aan.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B458155%5D=1&product%5B528615%5D=1&product%5B386578%5D=1&product%5B528525%5D=1&product%5B496938%5D=1&product%5B388714%5D=1&product%5B541743%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B476896%5D=1
 
Laatst bewerkt:
Mooi systeem, alleen is het veel te overkill voor wat de TS gaat doen. Het laatste systeem dat ik heb samengesteld is veel meer bestemd voor gewone users, het is dan ook veel goedkoper.
 
Zucht, ik ga toch weer reageren op de voeding.

De i5-3450 gebruikt 77W (maximaal met inefficientie meegenomen)
De 7870 gebruikt 175W (maximaal met inefficientie meegenomen)
Een moederbord gebruikt 25W maximaal
Een harddisk gebruikt 7W (tenzij heel oud)
Een SSD gebruikt 7W
Koeling 12W per fan
brander 15W (tijdens branden)

Geeft: 400W met 6 harddisks en 6 fans als alles tegelijkertijd volledig belast wordt en je ook een DVD brand. En een 450W voeding hoort 450W te leveren VOOR efficiëntie. We leven niet meer in 2005. Elke generatie gaat er bijna 25% enegiegebruik af. De reeds aangekondigde Haswell i5-4xxx CPU's gaan volgens insiders 45(!!)W gebruiken.

Zolang je niet wil overclocken kun je er met een gerust hart vanuit gaan dat de volgende computer minder stroom nodig heeft, niet meer. Grote voedingen zijn voor overclocken en meerdere videokaarten, voor de rest is het marketing. Het is onnodig duur zowel in aanschaf als vanwege het feit dat een 400W (maximum!!) belasting op een 650W ver onder het optimale gebruik van de voeding valt en je dus ook veel stroom gewoon weggooit in de vorm van warmte.
 
Je moet wel rekening houden met het feit dat het amper iets kost. Misschien 10-15 euro voor 150 watt meer, wie wil er daarvoor niet betalen? Maar je hebt gelijk. En die weggegooide stroom is 5-10 euro per jaar.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad voor de gewone gebruiker. Is jouw samenstelling ruim voldoende. Maar 2250GB is dat niet een beetje heel erg veel? Of je moet veel gaan downloaden?
Als je de PC echter ook veel gaat gebruiken voor professionele doeleinden. (Werk PC) Zou ik voor mijn samenstelling gaan.

Wellicht nog een extra HD.
 
Laatst bewerkt:
@mariosmitje, van het moederbord trek ik even mijn handen af, weet even niet welk moederbord een optische uitgang heeft. Je wilt zeker een home cinema set aansluiten? Weet iemand anders of er een moederbord is die een goede aansluiting heeft voor een home cinema set?

Ik heb de Asrock H77 Pro4/MVP en (ik heb ff gekeken) daar zit idd een optische uitgang op.
 
Inderdaad voor de gewone gebruiker. Is jouw samenstelling ruim voldoende. Maar 2250GB is dat niet een beetje heel erg veel? Of je moet veel gaan downloaden?
Als je de PC echter ook veel gaat gebruiken voor professionele doeleinden. (Werk PC) Zou ik voor mijn samenstelling gaan.

Wellicht nog een extra HD.

Het was een foutje, ik zal een keer gerefreshed hebben, het is aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan