All in one multimedia PC +-800/1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
De huidige voeding kost bijna 100 euro terwijl het ook voor iets meer dan 50 kan. bovendien heb je voor datzelfde verschil dat jij aangeeft een passieve voeding die gegarandeerd geen geluid maakt :)

Welke voeding kost 100 euro? Ik had voor de multimedia samenstelling een 430w geselecteerd van 40 euro. En voor de game-samenstelling is een voeding van 60 euro geselecteerd van 550w.

Zoiets als dit zou in mijn ogen ideaal zijn. Kan hij weer een paar jaartjes mee vooruit (5 Jaar, minimaal). PC is vooral bedoeld om mee te werken en af en toe high end spelletjes spelen is hij ook zeer geschikt voor.
Dit keer met:
1. Geluid dempende kast
2. 6 Fans meegeleverd
3. Fancontroller om alle 6 de fans aan te sturen, via een verschillende schakelaars aan de voorkant van je pc.
4. CD + DVD + Blue-ray brander (Alle formats)
5. Ingebouwde Kaartlezer
6. Verbeterde koeler op processor, die bijna geen geluid maakt.
7. USB 3.0 aan voorzijde.
8. Geluidskaart (Dolby surround 5.1)
9. Videokaart, afgestemd op merk van moederbord.
10. Gekoeld geheugen.
11. 256 GB SSD 550/550 (C:/)
12. 750GB "3.5" 750GB 64MB (D:/)

Je zou de pc wel zelf in elkaar moeten zetten en zelf eventuele software moeten regelen.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B528615%5D=1&product%5B386578%5D=1&product%5B528525%5D=1&product%5B496938%5D=1&product%5B388714%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B476896%5D=1&product%5B53919%5D=1&product%5B257196%5D=1&product%5B549878%5D=1&product%5B406577%5D=1&product%5B494093%5D=1

Laatst bewerkt:
@sander, dit hebben we allemaal niet nodig... deze configuratie is niet afgesteld op de wensen van de TS.

Dit, het kan goedkoper als je dit graag hebt, op alles kan wat bespaard worden. Ga je het zelf ineenzetten anders komt er nog 50 euro assemblage bij.

Wat ga je er exact mee doen?

1. Puur bedoeld voor Multi Media of gamen? Of af en toe een high end spelletje spelen?
2. Gaat je voorkeur uit naar Energie vriendelijk of maakt dat niet uit?
3. Liefst zo stil mogelijk of dat maakt niet uit?
4. Werk je met Blueray?
5. Wil je mooi(er) geluid met een 5.1 Surround set?
6. Moet de pc draadloos internet hebben?
7. Ga je veel downloaden?
8. Installeer je veel programma's?
9. Maak je gebruik van veel foto's en of veel video's (Zoja hoeveel ong. "Schatting")
10. Heb je een Besturing syteem nodig? Windows 7 of 8?
11. Heb je een antivirus nodig? Of download je de gratis versie van de Microsoft site?
12. Heb je eventuele andere software nodig? Office paketten, Nero of Photoshop?
13. Hoe lang staat ie per dag aan en word er intensief gebruik van gemaakt?
14. Indien ventilatie nodig? Vind je het makkelijk om eventuele koelers via schakelaars te regelen aan de voorkant van je kast? Inplaats via software paketten? (Extra kosten, met schakelaars)
15. Heb je een cardreader nodig? (Foto camera kaart, rechtstreeks in je pc doen en aflezen)

Laatst bewerkt:
Hij wilde alleen maar multimedia dingen, de Fractal design r4 koelt fantastisch goed, en als hij draadloos internet nodig heeft dan kan hij gewoon een adapter van ongeveer 15 euro kopen.

Als je 200 euro meer kan uitgeven. Zou ik dan doen, omdat het een eenmalige aanschaf is. Wat voor een langere tijd meegaat.
(Zeg zelf 800 euro is ook niet niks, zou zonden zijn als je iets koopt wat net te weinig doet naar jou verwachtingen)

Dan weet je zeker dat de pc ook wat meer up to date is (Langer meegaat met zijn tijd) en aan jou behoeftes voldoet.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Laatst bewerkt:
Waardoor zou jouw pc langer mee gaan? Een HD 7770 is echt al overkill, waarschijnlijk heeft hij al genoeg met een APU van AMD. Dus dat betekent dat hij al klaar is met 500 euro. Als hij graag veel uitgeeft dan is dat zeer goed voor hem, want hij zal er ook een goede pc voor krijgen, maar we gaan hier geen game-kaarten in steken. Dat is alleen weggegooid geld. Alles boven de 800 euro is eigenlijk al te veel.

Langer meegaat met zijn tijd. Ik bedoel alleen te zeggen, dat hoe meer je nu investeert in je pc. Dat het over een paar jaar wellicht nog steeds een mid-end pc is en dat je niet blijft upgraden. Inderdaad een pc van 500 euro, zou ook wel voldoen. Maar dan is het het minimaal. Ga er toch vanuit dat je een beetje speel ruimte wild. Je hebt wel gelijk over dat stukje game kaarten. Maar had ergens gelezen, dat hij ook nog wel is spelletjes er op wou spelen. De vraag is dan wat voor soort spellen?

Laatst bewerkt:
@subplayer, ik moet toegeven dat sander wel gelijk heeft, we moeten eerst een goed beeld krijgen welke spellen de TS speelt. Een HD 7770 is geen overkill, het is een minimaal budgetkaartje. Zelf game ik niet zoveel en mijn zwaarste game is volgens mij al 4 jaar oud maar ik heb wel een HD 7850 omdat als ik straks bijvoorbeeld F1 2012 of Race Driver Grid 2 wil kopen ik wel wil dat de computer dit kán spelen. Anders heb je er ook heel weinig aan, zeker als je computer de games die je al hebt niet op high vloeiend kan spelen. Maar het ligt er dus aan wélke games de TS speelt, want als hij Sim City al een zware game vindt dan weten we dat een HD 7770 voor hem maximaal zou zijn en we er niet meer in moeten zetten.

@subplayer @stormbreaker @sander: Ik speel wel eens een spel, zoals fifa 13, F1, Battlefield de nieuwste, en GTA de nieuwste, ook soms call of duty. Maar ik ben er niet echt elke dag de hele dag intensief mee bezig, het systeem zal ook niet de hele dag aan staan, vind wel belangrijk dat het systeem dit aankan en mooi beeeld levert. Het meeste wat ik er mee doe is films downloaden en over zetten op een media player, ook veel muziek downloaden, en ben veel bezig met nieuwe software downloaden en uitproberen. Ook ben ik bezig met photoshop en het bewerken van foto's, verder e-mail, internetten en een beetje zakelijke dingen. Ook heb ik een 2,1 setje met subwoofer erachter, daarvoor wou ik graag die optische uitgang, en zou hem eventueel achter mijn harman en kardon home cinema set willen kunnen doen. Of die stil is of energie zuinig maakt mij echt niet veel uit. Wil gewoon dat er goede hardware in komt te zitten. Omdat ik veel met schijven wissel zou ik toch die ene kast van cooler master willen omdat je daar zo een schijf bovenin kan doen. Werk wel met blu ray maar ik zet meestal alle films op een harde schijf die dan weer mijn media player in gaat. Zou de pc eventueel wel achter mijn tv willen doen, dat ik op mijn tv strak naar HD beeld kan kijken op 1080p. Voor de rest heb ik geen speciale programma's nodig, deze download ik allemaal van het internet!!! PC komt gewoon achter bedraad internet , dat draadloze is leuk maar niet als je echt intensief veel download, dan heb je toch snelheidsverlies.

Alvast bedankt

@mariosmitje, toch hetgeen wat ik vermoedde en waardoor de laatste configuratie die ik gegeven heb de beste is, http://azerty.nl/winkelmandje/winke...485286]=1&product[498006]=1&product[572359]=1
Je zegt, even samenvattend, dat je een computer wilt waarvan het niet erg hoognodig is dat hij energiezuinig is of stil is en dat je er goede hardware in wilt zetten die redelijk zware games wel aan kan. Dan is mijn configuratie geschikter dan die van subplayer aangezien de videokaart daar een stuk minder is en er ook op de overige onderdelen (zoals de voeding) meer is bezuinigd. Wil je nog een niet-boxed processorkoeler erop of volsta je met de standaard (dus boxed) processorkoeler?

Ik vind tenslotte, net als sander, dat je het maximale uit een budget moet halen, dan kan je een computer kopen die niet na 3 jaar al vervangen moet worden maar minstens 5 jaar mee kan.

@stormbreaker, ik vind ook dat ik hiermee een aardige tijd verder moet kunnen want het is best nog wel een bedrag. Ik weet niet of een niet boxed processor koeler nodig is?? Maar zit er dan toch ook aan te denken om misschien toch wel een 50/60 euro meer te investeren en dat ik hem dan misschien over een paar jaar nog kan overclocken of is dit onverstanding en denk ik verkeerd? Want neem aan als je gaat overclocken dat die dan toch ook weer sneller wordt?

@mariosmitje, ik heb geen ervaringen met overclocken, daar waag ik mezelf niet aan. Je moet je bedenken dat je dan een hele goede processorkoeler moet hebben, goede airflow in de kast, een goede voeding en je precies moet doen hoe het moet, dus geen gekke dingen gaan doen, dan vernietig je hardware. Er zijn hier genoeg leden die ervaring hebben met overclocken, die kunnen je er van alles over vertellen.

Ah, als je ook games speelt, dan zou ik dit nemen. Hiermee kan je niet overclocken, moest je dit wel willen doen, neem dan zoiets. Je ziet dat het veel duurder is. Ik denk niet dat je het geld dat je erin pompt er ooit uit zal krijgen. Voor veel mensen is overclocken eigenlijk een hobby.

Dat is inderdaad nog wat duurder jah, denk dat ik dat ook maar niet doe, weet oook niet hoe het allemaal werkt enzo, en denk dat ik aan zo'n i5 wel een paar jaar mee verder kan, dat is toch 1 van de nieuwste proccesoren??
Dus dat moet hem dan gaan worden? Neem alleen wel de kast van cooler master erbij als je het niet erg vind. Zit alleen nog te twijfelen over dat moederbord, je raad me een iets duurdere moeder bord van bijvoorbeeld ASUS of MSI af??? een ietss uitgebreider?
en een processor koeler is dan niet nodig?

groeten Mario

Je krijgt er al één bij bij de cpu. Ga je de pc zelf ineenzetten want anders komt er nog 50 euro bij.
En dat moederbord is zeer goed :).

Ik ga de pc zelf in elkaar zetten! Moet ik daar nog kabels bij hebben bijvoorbeeld voor de harde schijven die ik zelf nog heb uit mijn oude systeem? En moet ik nog extra Fans erbij nemen voor in de kast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan