autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de drivers opgeslagen naar de D schijf. Er kwam wel een scherm met de volgende melding: Kan entrypoint van procedure SHCreateThreadRef niet vinden in DLL-bestand SHLWAPI.dll.
groetjes

Ok,geen idee wat die melding betreft,maar we gaan een bestand (van de 5) in het register vervangen.

Start op met de XP cd en kies R.

Bij C:\Windows> aangekomen,type de volgende 4 commando's en kijk of je daarna kunt opstarten.

Denk goed om de spaties!

md tmp en enter

copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak en enter

delete c:\windows\system32\config\sam en enter

copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam en enter

Greetz

Als ik nu de pc opstart met de XP schijf krijg ik deze melding: Het bestand ntfs.sys heeft een onverwachte fout <32768> veroorzaakt op regel 5025 in d: xpsp1\base\boot\setup\setup.c
Druk op een toets om door te gaan.
Als ik dit vervolgens doe start de pc opnieuw op waarop ik dze melding weer te zien krijg.
groetjes, Hanny

Jammer,zoals ik het op mijn PC testte,was alleen he "sam" bestand voldoende,nu dien je de 4 andere ook te doen.

copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak

copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak

copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak

copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system

delete c:\windows\system32\config\software

delete c:\windows\system32\config\security

delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software

copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security

copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

Greetz

Goedemorgen zijn we weer om er met frisse moed weer aan te beginnen.
Ik krijg bij de eerste pdracht al het bericht dat het systeen het opgegeven bestand of de opgegeven map niet kan vinden. Ik heb het meerdere malen geprobeerd maar helaas..Ook de volgende opdracht wil niet....Moet ik ergens speciaal op letten of doe ik misschien iets niet goed??
groetjes weer, Hanny

Goede morgen.
Ik krijg bij de eerste opdracht al het bericht dat het systeen het opgegeven bestand of de opgegeven map niet kan vinden.Moet ik ergens speciaal op letten of doe ik misschien iets niet goed??
Nee,het kan heel goed zijn dat het bestand er inderdaad niet staat (wellicht en hopelijk de oorzaak van de storing) en dan kan het niet gekopiëerd worden.

In dat geval kun je direct naar het 3e gedeelte van de opdracht gaan,n.l.

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

Dit kun je bij alle 4 de bestanden doen,indien nodig.

Greetz

Al de 4 opdrachten zijn gelukt. Er kwam steeds de vraag of het bestand overschreven moets worden en ik heb alle keren voor Ja gekozen wat toch de bedoeling was?
groetjes, Hanny

De pc blijft na opnieuw opstarten weer hangen.
groetjes, Hanny

Hardnekkig probleempje zou ik zeggen :evil:

Nog 3 mogelijkheden voor zover ik nu even kan bedenken.

1.Kijken via de UBCD4WIN cd,of het nu inmiddels wel mogelijk is,om bestanden te kopieren cq te verplaatsen,dus probeer dat eerst even ;)

2.Een image van de C:\ partitie maken met het image programma Ghost,liefst een oude versie 8 of 8.2.

Heb jij,of een kennis dit programma misschien?

Later kun je dan proberen,de data uit de image te halen met een explorer.

3.De hardeschijf in een andere PC plaatsen en dan de data proberen te saven.

Greetz

Laatst bewerkt:
Het programma Ghost heeft mijn zoon die kan ik zo gebruiken.
Wat bedoel je precies met de eerste mogelijkheid?
We hebben inmiddels zoveel geprobeerd dat ik zo niet weet wat jij bedoelt?
groetjes, Hanny

Volgend probleem..........de muis reageert ineens niet meer...heb al een andere muis geprobeerd zonder resultaat. groetjes, Hanny

Wat bedoel je precies met de eerste mogelijkheid?
Kijken via de UBCD4WIN cd,of het nu inmiddels wel mogelijk is,om bestanden te kopieren cq te verplaatsen,dus probeer dat eerst even
Wat ik bedoel is het volgende,toen je probeerde bestanden te kopieren vanuit de UBCD4WIN cd ging dat toch niet?

Nu,nadat het register is teruggezet vanuit de herstelconsole,is er hopelijk toch zoveel veranderd dat kopieren nu wel mogelijk is.

Test dat even door te proberen de Adresboek map te kopieren naar D:

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

I.p.v. Naam of Administrator,kan daar jouw naam staan.

Dan weet je ook gelijk of de muis wel wil werken in UBCD4WIN.

Greetz

zal wel weer niet de slimste zijn.........maar weet niet hoe ik kan kopiëren nu de muis niet meer werkt...erg he??

Ik hoopte gewoon dat de muis wel zou werken in UBCD4WIN.

Probeer Ctrl+C en Ctrl+V eens.

Dat heb ik geprobeerd maar ook dat wil niet lukken...ik heb ook al de andere muis geprobeerd de draadloze maar ook dat gaat niet.
groetjes, Hanny

Dat die muis niet wil gooit behoorlijk roet in het eten :evil:

Dat een draadloze muis niet wil werken,kan aan het feit liggen dat die in een verkeerde USB-poort zit.

Zit de USB-muis wel in de USB-poort die direct op het moederbord zit en niet in een USB-hub of zo?

Werkt de "oude" muis ook niet op een andere PC?

Greetz

Goedemiddag, hier zijn we weer..Ik gebruik nu de muis die op de groene aansluiting zit op de pc. Het toetsenbord zit op de paarse aansluiting. Deze muis ben ik gaan gebuirken omdat de draadloze muis nu niet wilde werken. Ik heb hier niets aan veranderd. Ook een andere muis die op de groene aansluiting ,moet doet het nu ook niet.
groetjes, Hanny

Hoi Hanny,

Nog 4 opties voor zover ik kan zien.

1.Maak een image met Ghost die je op de D: partitie zet.De bedoeling is om er later met de Ghost-explorer data uit te kunnen halen.

Mocht je ook met Ghost geen muis kunnen gebruiken,dan werken met de Tab-toets.

2.Een nieuwe installatie maken in een nieuwe map (genaamd WINDOWSZ)op dezelfde C:\ partitie en dan de data proberen te benaderen.

3.De schijf in een andere PC zetten en zo data te saven.

4.De PC naar de computerwinkel brengen,maar laat dat even weten voordat je dat doet.

Laat ook even weten wat je wel wilt proberen en wat beslist niet.

Greetz

Hoi Peter,
Ik ga de eerste 2 opties morgen proberen, vandaag is het er verder niet van gekomen.
Laat je zeker even weten of het allemaal gelukt is.
Bedankt weer voor de moeite!
groetjes, Hanny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan