Back Up software

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kennelijk heb jij nog niet eerder met Windows backup een systeemkopie (mirror) gemaakt? Er valt namelijk niets uit te leggen / een handleiding is volkomen overbodig.

@ gast0225 dit heeft niets te maken met wat ik weet/ en of wat ik kan :(

Het hoort gewoon als je eens over back-up begint dat je een oorspronkelijke TS helemaal informeert over hoe en wat hij eigen probleem oplossen kan, maar moet je ook opletten ook op hoe TS jou of iemand anders hier iets vraagt ... of denk je er helaas anders over, handleiding overbodig is ??
Ja ooke voor iemand wie weet waarmee bezig is, maar wat als maar vraagsteller of TS niet weet hoe verder met een voorgestelde tip zou moeten ?
Wij kunnen allemaal niet weten ( jij ook niet ! ) waarom een TS eigen vraag hier geplaatst heeft is het dat omdat hij niet weet hoe dat moet, en/ of is het dat omdat hij gewoon wil weten hoe dat doen moet ...etc ... toch ??
Gewoon een volledige INFO over een vraag-questie te verlenen is helemaal normaal .....toch ?

Laatst bewerkt:
dagelijks een full backup van 250 ssd naar 2 tb hd
duurt ong. 6 minuten, ik ondervind geen invloed hiervan tijdens gebruik pc.
opstarten via acronis opstart cd + terugzetten image duurt ong. 10 minuten.

Ja, maar ik kloon mijn complete systeem en dat zijn 2 harddisks. De data waarover ik schreef is uitgepakt 300 gig. In de Imagebackup is het ongeveer 45% van die hoeveelheid.
Is Ghost gratis? Zo ja, prima, vermoedelijk dan ook een aanrader voor TS, zo nee, zinloze missie voor topicstarter want Windows backup kost niets.
.........toch?
Het mag ook betaalde software zijn !
Wie geeft mij een tip ?

Zou dit verhaal nog steeds kloppen...?
https://www.security.nl/posting/37174/Microsoft:+slechts+5%+gebruikt+Windows+Backup

Ja, het mág betaalde software zijn, maar als TS de replys van een paar oudgedienden hier ter harte neemt, dan gaat íe geen cent uitgeven aan third party software.
Wat je link betreft : toen ik in de comments las dat iemand een dag nodig had voor een paar honderd gig ben ik gestopt met lezen. Anno 2015 hebben we snelle processors en de meesten onder ons hebben allang geen 2 gig intern meer. (zie ook mijn opmerking over het wegschrijven van mijn systeembackup binnen 30 minuten).
Wellicht bedoelde je de vraag retorisch, maar toch een reactie : Of nu 5 of 85% bepaalde software gebruikt, is dat dan reden om iets wel of niet te doen? Volgens mij zijn 'tig' negatieve kritieken over een softwarepakket reden om het niet te gebruiken en juist dát (hele busladingen negatieve kritieken) zijn mij vooralsnog onbekend.

Laatst bewerkt:
Ja klopt .. je bent idd ca 4 maanden "forum-ouder" .... :D

Uiteraard heb ik de Win BU optie wel eens gebruikt.... ik was al Ghost gewend... en dat duurde maar en duurde maar.... op een bepaald moment heb ik af afgebroken en toe was die backup al een aantal keren groter dan de gho file...

Hij moet het gewoon maar proberen die Win BU, een ander nemen kan altijd uiteraard nog...

Wat velen niet testen.... het terugzetten werkt dat ook?
Dat is altijd het 1e dat hier getest wordt als er een nieuw ghost programma gebruikt wordt... dan zit je er nog vers in ... en het ergste is dat je een relatief kale installatie opnieuw moet doen, maar dan weet je tenminste zeker dat ie het doet...
Voor Linux (mijn server) heb ik gewoon een complete disk gekloond en crasht de server.... dan zijn we in <5 min weer on line... Daarna kijk ik die probleemschijf wel weer na. Die kloon is gemaakt met G4L (Ghost for Linux) daar kon de oude Ghost niet mee overweg.

Oké, misschien behoor jij niet tot de groep azijnz******* die altijd maar afgeeft op Microsoft.
MS is niet perfect, dat weten we allemaal, maar ik weet uit 101% eigen ervaring dat het Backuptooltje van Microsoft perfect werkt. Geen toeters en bellen, maar recht toe recht aan een systeem mirror / kloon maken. Da's precies wat ik nodig heb en waarom TS vraagt.

Dat er hele legbatterijen thirdparty software is die allerlei andere soorten backups kan maken is een feit, maar daar vroeg / vraagt TS niet om.

Oké, misschien behoor jij niet tot de groep azijnz******* die altijd maar afgeeft op Microsoft.
......
Dat er hele legbatterijen thirdparty software is die allerlei andere soorten backups kan maken is een feit, maar daar vroeg / vraagt TS niet om.
Je bent wel van de vrolijke noot zeg.... :o

Ik ben op zoek naar Nederlandstalige BackUp Software die een kopie kan maken van mijn gehele harde schijf.
Het mag ook betaalde software zijn !
Geen 3rd party en wel MS??? Waar staat dat voor de TS?
Het MAG dus ook 3rd party zijn en zelfs betaald....

Laten we iig bij de feiten blijven... ik vind daar iig niks azijnz******* aan

Laatst bewerkt:
Toevallig ben ik ook opzoek naar een goede Back-Up Programma zodat ik nu echt eens een normaal Back-Up systeem heb!

Wat vinden jullie van het programma "Bvckup 2"?
(Zie website van het programma: https://www.bvckup2.com/)

Vooral de optie "Delta copying" vind ik interessant.
Hiermee wordt niet een hele bestand gekopieerd (wanneer deze op je computer is aangepast) maar alleen de data aangepast. Scheelt toch wel weer tijd!

Ook op http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/software/13-best-backup-software-2015-2016-uk-3263573/ staat veel andere Back-Up programma's.
Zien jullie hiertussen ook nog iets interessants?

Kan geen images maken alleen file backups...

R-Drive image: lijkt me wel aardig om te proberen. Duidelijke interface, 1e reviews lijken goed...

Rest later nu slapen...

Volgens mij Symantec Ghost werkt niet meer toch ?? nu is het Symantec System Recovery 2013 i.p.v. Ghost veel krachtiger enz..etc..:)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik voor Win7 64 bits, nog steeds Ghost11.... werkt probleemloos....
Met Ghost zijn ze idd gestopt, V15 is de laatste, die ik niet fijn vond werken.
Tnx voor de tip...
https://www.symantec.com/en/uk/system-recovery-desktop-edition/
Was nog niet bij be langs gekomen, maar als v11 niet met toekomstige systemen overweg kan is dat wellicht een optie of bekijken of Win backup nu wel voldoet...

Nog even een vraagje : Als ik de Windows Back Up ga gebruiken pakt deze dan de gehele schijf ( MIRROR )

Ja. (als je kiest voor 'systeem kopie maken')
Als je meer harde schijven (of schijfpartities) in je machine hebt zitten, dan kun je die per schijf (partitie) meeselecteren. Het is maar net wat jij wilt.

Als je kiest voor een systeem kopie, dan wordt er idd. een mirror gemaakt van die schijf / of schijven. Bedenk wel dat het een mirror is en dat je geen afzonderlijke mappen en / of bestanden kunt terugzetten. De kopie dient uitsluitend om in geval van noodzaak, je machine in zijn geheel te herstellen.

Als je besluit om op deze wijze een systeem kopie te maken, dan adviseer ik je om daarnaast 1x per week of zo, de inhoud van de map "\mijn documenten", eveneens naar een externe hdd of usb stick te kopiëren. Zo kun je in geval van problemen de systeemkopie (de mirror) terugzetten en daarna de laatste kopie van de map '\mijn documenten' 'eroverheen' terugkopiëren zodat je bijna onmiddellijk de machine hebt hersteld naar het meest actuele moment.

Laatst bewerkt:
Als je kiest voor een systeem kopie ? ik zie dit in het geheel niet staan >? Waar kan ik dat vinden ?

Nee, want als jij in het configuratiescherm kiest voor "backup maken ....." dan staat linksboven in beeld "een systeemkopie maken", da's in 10 niet veel anders dan in 7.

Plaats anders eens een plaatje van hoe het er bij jou uitziet als je in het con.fig scherm gekozen hebt voor 'backup...'.

Laatst bewerkt:
Dit is wat ik zie Quan,

wcb6g1.jpg

Bijlagen

• image-2016-01-03.jpg
    image-2016-01-03.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 45
Je zit bij de instellingen van de PC..
je moet bij Configuratiescherm zijn, daar staat Backup en restore en dan kom je bij hetzelfde scherm als gast0225...

Config scherm: plaats hangt af hoe jouw layout is.. bij standaard layout (Categorie) staat ie bij "systeem en veiligheid" of zo (ik heb een UK versie). Als je voor kleine iconen kiest zie je hem meteen ertussen staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan