Begin eigen website

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
650
Hallo allemaal,

ik hoor steeds vaker hier [vooral in de chat] dat mensen hun eigen website hebben en hoe het allemaal werkt enzovoort en nu vind ik dit zelf ook wel interessant
nu dacht ik altijd dat dat geld zou kosten en daarom was ik dit eerst niet van plan want ik dacht/weet dat ik er wel een tijdje bezig mee zou zijn, nu heeft Bertus en Maarten2001 gezegd dat het ook gratis kan en zo kwam ik op 000webhost.com

nu heb ik daar een site aangemaakt maar nu heb ik geen idee hoe het werkt,waar ik mee moet beginnen, wat ik allemaal nodig ben, hoe dit en hoe dat moet werken wil je zoiets krijgen, dus mijn vraag is,

kan iemand mij hier tips mee geven zodat ik in ieder geval een beginnetje kan maken?

ik hoef niet dat iemand mij alles voormaakt of dergelijk maar tips als

hoe het werkt
wat ben je er voor nodig
waarmee moet je beginnen
en hoe werkt alles precies
en eventueel site's die alles voor beginners uitleggen..

alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!;)

P.s dit stond er ook nog:
Your domain is not yet pointing our server, so services such as FTP, Website Builder or File Manager may not work. You need to update nameservers to ns01.000webhost.com, ns02.000webhost.com for your domain. This warning will be removed once your domain will start resolving to our server (24-48 hours after the nameserver update).
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het maakt het een stukje makkelijker om Web Page Maker te gebruiken. Je bouwt je website's met behulp van templates of gewoon helemaal zelf. Je converteert daarna gewoon je website naar HTML en klaar is kees! ;)

Dan download je een FTP programma bijvoorbeeld Filezilla en log je in met je FTP account. Dan kopieer je de hele boel naar jouw disk space toe.

Vervolgens ga je naar www.naamvanwebpagina.net63.net

Nu je zie als het goed is je pagina die je hebt gemaakt!!
Suc6! :thumb:

Jasper
 
@Naarling Bedankt voor de site, ik zal hem zeker bekijken!, na de reactie van 2nis ben ik deze gaan lezen en volgens mij is jou site een soort opvolger van door mij genoemde site, maar helemaal top!:)

@Jaspertjeh dank je voor de uitleg, maar moet ik hiervoor niet eerst wat beter weten wat HTML is?, en waarom precies www.naamvanwebpagina.net63.net ?? want de gratis versie was toch gewoon www.eigenpaginanaam.nl? ;$
 
Laatst bewerkt:
@Jaspertjeh dank je voor de uitleg, maar moet ik hiervoor niet eerst wat beter weten wat HTML is?

Nee, dat hoeft niet. Met Web Page Maker hoef je geen kennis van HTML te hebben. Je sleept vlakken, typt tekst en eventueel wat afbeeldingen en dan ga je naar bestand en converteer naar HTML. Het programma doet de rest. Je kunt uiteraard ook je website in kladblok maken maar daarvoor heb je wel kennis van HTML nodig!

Site van Web Page Maker: http://www.webpage-maker.com/

Als het niet lukt vraag het gerust!!
Jasper
 
Laatst bewerkt:
@Jaspertjeh ik heb even wat geklungeld en het naar mijn smaak ziet het begin er al heel goed uit en je kunt er van alles!:D
het enige ik sloeg hem op en staat er dat hij maar 15 dagen geldig is???? kan ik dit opgeslagen bestand niet veilig stellen endan de 'gratis' versie halen ???
 
Hij is inderdaad maar 15 dagen trial.
Ook heb je een reclame banner onderin het scherm staan bij een niet geregisteerde versie!
Er bestaat geen gratis versie van Web Page Maker.

Je moet hem kopen = aanbevolen
Of er op een andere manier aankomen = niet aanbevolen ;)

Trouwens: het bestand dat je hebt gemaakt blijft gewoon bestaan ondanks dat je versie is verlopen!

Je moet maar even kijken!
Groetjes Jasper
 
Laatst bewerkt:
oww oke, persoonlijk kom ik dan liever aan de niet aanbevolen manier gezien mijn budget en de prijs om hem te kopen..


ps je vermelde website in je handtekening werkt ook niet..
 
eigenlijk gaat alles volgens wens, maar heb een klein vraagje, ik wil een stukje kaart in mijn site hebben van google waar wij precies liggen.. nu kan ik die link en HTML wel krijgen uit google maar hoe moet ik hem dan precies in web page maker zetten?
daar kan ik niet uit komen
 
eigenlijk gaat alles volgens wens, maar heb een klein vraagje, ik wil een stukje kaart in mijn site hebben van google waar wij precies liggen.. nu kan ik die link en HTML wel krijgen uit google maar hoe moet ik hem dan precies in web page maker zetten?
daar kan ik niet uit komen

hiermee:

HTML:
<IFRAME SRC="link" WIDTH="breedde" HEIGHT="hoogte">
Sorry, je browser ondersteunt geen frames...
</IFRAME>
 
eigenlijk gaat alles volgens wens, maar heb een klein vraagje, ik wil een stukje kaart in mijn site hebben van google waar wij precies liggen.. nu kan ik die link en HTML wel krijgen uit google maar hoe moet ik hem dan precies in web page maker zetten?
daar kan ik niet uit komen

Dit doe je door naar Google te gaan en je bedrijf in te typen. Vervolgens klik je rechts bovenin op ''link'' en kopieer je de HTML code!

Dan ga je naar Web Page Maker en klik je op ''Insert'' en dan ''HTML code or Script code''! Dan verschijnt er een scherm en plak je de HTML code van Google erin en druk je op ''OK''.

Je krijgt dan een vlak met ''html 1'' erin (het plaatje is pas zichtbaar als je het opent in je webbrowser). Trek het vlak zo groot als je wilt en zet het ergens neer!

Als het goed is moet het zo lukken. Als er nog meer vragen zijn vraag het gerust!! :thumb:
Trouwens: de site in mijn handtekening werkt wel, maar ik ben bezig om hem te vernieuwen. Daarom is hij een weekje offline. :)

Groetjes Jasper
 
Laatst bewerkt:
Update

Hallo allemaal, hartstikke bedankt voor jullie hulp dat als eerst

maar nu heb ik bijna het gewenste resultaat, het enige wat mijn vraag is,
kan ik ook ergens testen hoe de site eruit ziet? of er nog kleine foutjes in zitten
of iets niet helemaal goed werkt ofzo?

Ps. als ik bovenin een menu balk maak en ik wil daar dan een link naar leggen als je daar op klikt ga je naar die pagina kan je uit de kleuren groen oranje en blauw kiezen, maar mijn style is geel, iemand hier een optie voor???
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk kun je testen hoe je site eruit ziet! :) Dit doe je als volgt: je klikt op ''File'' en dan op ''Preview in Browser''! Als je uiteindelijk het gewenste resultaat hebt bereikt klik je op ''File'' en dan op ''Export to HTML'' om je pagina op te slaan!

Weet je dan niet hoe je het online moet krijgen vraag het mij gerust!! :D
P.S: Je moet wel de geactiveerde versie hebben omdat je anders een reclame-banner eronder hebt staan!!:p

Volgende onderwerp:
Om je kleuren te veranderen van die link (als ik het goed begrepen heb) ga je ergens op de pagina staan waar je NIET iets hebt gemaakt voor je pagina. Vervolgens rechtermuis en er verschijnt een ''Sub'' menu. Onderin staat dan ''Properties'' en klik daarop. Dan ''Appearance'' en daar staan de kleuren van de link: ''Normal link'' en Visited link'' en ''Active link''.

Ik denk dat het zo lukt!!
Veel Suc6
Jasper :thumb:
 
@2nis, voor mijn vader, deze heeft een eigen winkel en wou daarbij wel een website, en nu heb ik wel een klein beetje verstand van computers maar niet van website's maken en lijkt mij dit makkelijk, vandaar dat ik ook meer met Jaspertjeh zijn programma bezig ben omdat mij dat toch makkelijker lijkt,

@Jaspertjeh ,, oke, ik kan het nu niet proberen i.v.m dat ik op een andere computer zit ik ga morgen gelijk proberen en dan hoor je het!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan