Begin eigen website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Je kunt gewoon je website op een gratis host laten draaien. :)
Ik zou inderdaad wel alleen een .nl of .com domein kopen ! :eek:

Alles op z'n tijd :p

Groetjes van Jasper
 
Vraagje voor Maarten2001:

Ben jij echt 10 jaar?? WOW...jij weet veel van computers....:eek:
Super man! Ga zo door!

Groetjes van Jasper
 
ja, dit wil ik inderdaad ook, maar ik wil niet gelijk betalen, ik wil het liefst eerst even alles zetten op een gratis host en dan als alles goed werkt en geen klachten heb een eigen kopen..
Niets verplicht je om een betaalde versie bij hetzelfde bedrijf te nemen. je kunt, na het testen, heel best een domeinnaam en ruimte kopen bij een ander bedrijf en dan de bestanden en, eventueel, database, van je site daarheen verhuizen.
 
ja, ik denk ook dat ik voor 000webhost ben, omdat het goedkoop is maar enige het engelse is moeilijk, maar daar kom ik nog wel uit:p qua mogelijkheden weet ik dar haast niks vanaf:p maar zoals ik al zij ik wil eerst even alles bekijken of alles goed werkt enzo en dan een .nl kopen, @Naarling, weet ik maar ik moet er eerst nog even achter komen hoe ik het erop krijg:p voordat ik eventueel aan verhuizen denk, maar bedankt voor de info:) ik ga deze paar dagen nog even hard aan de site werken en zorge ndat [als mijn pa ook een beetje opschiet] hij voor maart nog online komt;):D
 
Even een kleine handleiding om je site online te zetten:

1. Web page maker : Open je website en klik op ''File'' en ''Export to HTML''
2. Open ''File Zilla'' en voer de FTP gegevens in van 000webhost.com
3. Zet je index.html en andere .html pagina's en de eventuele sub-mappen met afbeeldingen in de public_html map!
4. Ga dan naar je website en als het goed is zie je dan je website.

Lukt het toch niet, vertel me dan waar het niet lukt en ik help je dan graag!! :)

Groetjes Jasper
 
@Naarling, weet ik maar ik moet er eerst nog even achter komen hoe ik het erop krijg:p voordat ik eventueel aan verhuizen denk, maar bedankt voor de info:)
Tsja... da's sowieso wel handig als je een site wilt bouwen. Als het gaat om bestanden uploaden naar de FTP server is Filezilla een goed, gratis, stuk gereedschap.
 
HTML Is inderdaad een makkelijk beginners script het enige wat je er voor nodig hebt is kladblok wordpad of word.
Als je html begint te begrijpen ga je over tot css waarmee je je eigen layout kan samenstellen in codes.
Als je css begrijpt ga je over naar php met systemen werken ikben nou 2 jaar bezig met websites en het is geweldig leuk ik kan css html en php je moet het zelf een beetje uitvinden.

Groet,
Elwin.
 
Hallo

ik heb alles even aangepast, en van 1 ding moesten we nog wat maken maar dat duurt wel erg lang dus wouden eerst even alles op de gratis 000webhost zetten en kijken of alles wil, nu wou ik doen wat Jaspertjeh in post 46 uitlegde maar nu wil ik inloggen [en ik doe alles precies zoals het ook staat in 000webhost, maar er komt te staan: 'kan niet verbinden met server'
nu denk ik dat ik misschien nog iets moet activeren of instellen of dergelijk??

@elwindj, ja dit lijkt mij ook, ik wil dit ook graag leren maar ik denk dat hier wel een tijd overheen gaat wil ik dit kunnen, en wou toch redelijk snel de site kunnen maken en daarom ging ik via web page maker werken
 
HTML Is inderdaad een makkelijk beginners script het enige wat je er voor nodig hebt is kladblok wordpad of word.
Kladblok? Ja, geen probleem, al zou ik zelf notepad+ gebruiken. Wordpad? mwoah, schijnt soms toch problemen op te kunnen leveren. Word? Nee! foei! Word gooit allerlei troep door je code heen die daar helemaal niet thuishoort, niet gebruiken voor html dus (of voor wat voor code dan ook).
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Eerst moet je je pagina converteren naar HTML=''File'' en ''Export to HTML''
Dan ga je naar 000webhost.com en klik je links in het menu op ''Member Area''
Log in met je account gegevens!
Dan kom je op het ''Main menu'' uit en klik je op ''Go to CPanel''
Dan klik je op ''View FTP Details''
Je ziet dan je account-naam en wachtwoord en het FTP adres.

Dit alles voer je in bij FileZilla. Dan klik je op connect en sleep je de index.html en andere HTML pagina's en submappen naar de webruimte.

Dan kun je naar het adres van je site gaan en je ziet dan je website.
Als FileZilla het niet doet kan het ook aan je Firewall liggen. Maar dan hoor ik het wel.
Veel suc6! :thumb:

Groetjes,
Jasper
 
Hallo

ja, dit heb ik ook gister precies zo gedaan als jij nu uitlegt, maar dan geeft hij Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Adres oplossen van *****nl
Status: Verbindingspoging mislukt met "EAI_NONAME - Neither nodename nor servname provided, or not known".
Fout: Kan niet verbinden met server

dit geeft hij dan aan, misschien moet ik in 000webhost nog wat doen, of iets in filezilla?
ik heb al geprobeerd knippen-plakken maar ook zo over intypen
 
Hallo,

Het kan aan je firewall of virusscanner liggen. Welke gebruik je? Je kunt het op een andere computer proberen! :thumb:

Je kunt ook de online ''File manager'' gebruiken in het hoofdmenu van 000webhost.com
Zou het toch niet lukken mail je me de bestanden en zet ik ze voor je online!! :D

Groetjes,
Jasper
 
@jaspertjeh, heb ik gedaan met hulp van mensen uit de chat!:) [jaspertjeh, PHPScripter, maarten2001 hiervoor bedankt!!:D]

Your domain is not yet pointing our server, so services such as FTP, Website Builder or File Manager may not work. You need to update nameservers to ns01.000webhost.com, ns02.000webhost.com for your domain. This warning will be removed once your domain will start resolving to our server (24-48 hours after the nameserver update). How to update the nameservers?

dit staat er nog.. wat nu?
 
Hoi,

Waar staat die melding? Heb geen flauw idee wat het is. Bij mij werkt alles prima! Nog niet geprobeert om de files via de online ''File Manager'' te uploaden.

Ik hoor het wel.
Veel suc6!

Groetjes,
Jasper :thumb:
 
Probeer is een nieuw account aan te maken en dan meteen de files uploaden via de ''Online File Manager''! Dit moet lukken. :thumb:
Wat is het adres van je site?

Groetjes,
Jasper
 
Laatst bewerkt:
Toen je het naar HTML hebt geconverteerd met Web Page Maker komt er naast de .HTML bestanden ook een submap genaamd ''images''. Je moet dan in de ''File Manager'' de map ''images'' maken en daarin de afbeeldingen uploaden! Als het niet lukt dan leg ik je het graag verder uit! :thumb:

Groetjes,
Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan