DVD kopieren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilders

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
165
Ik wil een DVD kopieren. Heb DVD-shrink en Nero SmartStart gedownload
Het rippen met DVD Shrink lukt wel, maar het branden niet. De trial-versie van Nero is verlopen.
Hoe brand ik nu de DVD op een lege DVD-schijf
(ik gebruik DVD-RW). Heb Windows XP

Met welk programma en hoe kan ik nu een kopietje van een DVD-film maken ?
 
Je kan ieder willekeurig brandprogramma gebruiken om een dvd'tje te bakken, er zijn er zat:
easy cd creator, winoncd, nero, alcohol120% zijn de meest gebruikte.
Heb je geen brandprogramma gekregen bij je brander?
 
CD copieren

Download DvdDecrypter en installeer, met dit programma haal je de copieer beveiliging eruit.:thumb:
 
Zo ver waren we al, het ging er om hoe de gecomprimeerde dvd op dvd te branden.
Verder lijkt het me wat zinloos om een topic van bijna 3 weken geleden omhoog te halen met een antwoord waaruit blijkt dat je de vraag en gegeven antwoord(en) niet goed gelezen hebt.
 
Daar ben ik dan.:D :D

Heren, heb ik ff een idee!! Laten we, zoals ik altijd doe, in DVDShrink kiezen voor er een .ISO-bestand van te maken en dát dan te branden met DVD Decrypter. Zo doe ik ut meestal.

ff uitleggen hoe dat gaat met dvddecrypter:
Je kiest DIT:
DVD-Decrypter-mode-iso-w.gif


Dan klik je op dat mapje en duid je de ISO aan.
DVD_Decrypter_select.gif


En dan duw je op de knop:
DVD_Decrypter_image_to_dvd_button.gif


En TATAA... alle problemen opgelost... geen verlopen neroplugins, maar het gratis programma DVD Decrypter gebruiken om te branden.

James:)
 
Waarom wist ik dat je dat ging zeggen?:p :p
Ik heb het programma (omdat ik je dát al eens had horen zeggen) een week terug gedownload en ik snapte er de ballen van... en ik vind de kwaliteit van dvdshrink niet echt tegenvallen... maar jah... als het met die canopus procoder kan (of zoiets) wat ik dan ook maar in huis heb gehaald...:p dan zal dat vast nóg betere kwaliteit geven.:)

Ik ga het proberen bij de eerstvolgende dvd die ik wil kopiëren, dankje voor de tip Sarvo!

James:)
 
Lol!
Het grote verschil tussen shrink en rebuilder is dat rebuilder meerdere passes kan doen. Shrink bekijkt het ff (je kan ook een diepere analyse maken) en comprimeert heel snel, maar vooral bij films die langer duren dan 1,5 uur zie je het verschil echt!
 
Doe ik;)

Hiermede is dit probleem weer lekker opgelost!

[topic solved!]

James:)
 
Jah, alleen wel sneu dat de topicstarter helemaal niet meer gereageerd heeft :)
 
Geplaatst door Sarvo
Jah, alleen wel sneu dat de topicstarter helemaal niet meer gereageerd heeft :)

Ligt het nou aan mij of gebeurt dit de laatste tijd vaker :eek:. (kan ook zijn dat meer mensen erop letten).

Dvdrebuilder heeft alle opties die shrink ook heeft dus?
 
DVD branden

Hier de Topic-starter weer.
Heb inmiddels alles grpobeerd : NERO, DVD SHrink, DVD Decrypter etc, maar steeds als ik wil gaan branden spuugt de PC de schijfjes (DVD-RW en DVD+RW) weer uit.

Bij DVD Decrypter kan ik trouwens de files die op de harde schijf had gezet niet binnenhalen.

Snap niet wat ik toch fout doe
 
Vertel dan even duidelijk wat je precies doet, stap voor stap, dan kunnen we je wellicht beter van dienst zijn. :)
 
Wat ik doe is het volgende :
- originele DVD in PC
- DVD Shrink haalt film binnen
- Zet Video en Audio bestand op harde schijf
- Doe een lege schijf in PC (DVD-RW of DVD+RW)
- Kies in Nero 6 voor DVD-Video maken
- Selecteer de video en audio bestanden van harde schijf
- Druk op Branden
- Programma lijkt te beginnen, maar na een minuutje of zo spuugt de PC het schijfje weer uit en zegt :
schijf niet herkend of niet geschikt

Terrwijl mijn brander toch echt geschikt is voor -R en +R

Ook branden met DVD Shrink of DVD Decrypter geeft hetzelfde resultaat
 
Heb je alleen een dvd-brander of ook nog een cd speler?
Zo ja, kijk even of die alletwee op dezelfde ide zijn aangesloten. Dat gaf bij mij problemen. Ik heb de cd speler er toen uitgesloopt en geen probleem meer. Is dit niet het geval, koop dat eens een andere dvd. Soms hebben dvd spelers moeite met een bepaald merk dvd.

Ik werk met Nero Express en dat werkt hier prima.
 
Ja ook met ISO geprobeerd.
Maar zodra ik de files vanaf de harde schijf wilde binnenhalen (de video_ts en audio_ts) kreeg ik de melding dat deze type files niet geschikt waren
 
Dit snap ik niet goed.
Je moet in DVDShrink voor het branden aangeven wat je wil hebben. In het keuzelijstje waar je oa "burn with nero-plugin" (of zoiets) kan aanduiden staat ook de optie om er een gewoon .ISO-bestand van te maken. Als hij dan klaar is dan staat er 1 ISO-bestand in de aangegeven map. (standaard is dat in C:\). Dan ga je naar dvddecrypter en doe je de stapjes die ik hierboven beschreven heb met de plaatjes.

In dit proces zou je geen video_ts, audio_ts, .vob, .ifo of weet ik veel wat mogen tegenkomen.

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan