EHBO administratie hulp gevraagd

Ludo68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2026
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier, heb redelijk wat handigheid in Excel, maar Access is nog redelijk nieuw voor mij....

Ik ben dit weekend bezig geweest om een soort overzicht te genereren voor de lessen die ik geef binnen de EHBO vereniging(en).

Daarbij heb ik natuurlijk cursisten (leden van de vereniging(en)), data waarop diploma's vervallen, data van de lessen die gegeven zijn met de competenties per les die behandeld zijn.
De competenties (het zijn er nogal wat) zijn verdeeld over CompetentieGroepen (hoofdonderwerpen) en meer gedetailleerdere competenties per Compententiegroep.

Ik heb het volgende gedaan;
- Tabellen gemaakt met Aanwezigheid, CompetentieGroepen, Competenties, Leden, LesCompetenties en LidCompetenties.
- Formulieren (nog niet af) Hoofdmenu, Leden (voor bij werken leden), Lessen...

Bij het formulier Lessen zou ik graag, naast de datum, instructeur en bijzonderheden, graag willen aangeven welke competenties aan bod zijn gekomen. Omdat de hele competentielijst te onhandig is (te groot), dacht ik dat het handig zou zijn om de Competentiegroep te selecteren, waarachter de lijst met competenties verschijnt (behorende bij die groep) die ik dan per stuk kan afvinken, of dat ik de hele competentiegroep in 1 keer kan afvinken.
Omdat ik tijdens sommige lessen onderwerpen behandel uit meerdere competentiegroepen zou je dus ook meerdere groepen moeten kunnen selecteren met alle bijbehorende competenties dus.

Hier loop ik al vast;
- Als ik in het pulldown menu een competentiegroep selecteer, zie ik dat bij alle 3 wijzigen.
- Ik krijg het niet voor elkaar om een lijst te laten zien met alleen de competenties van een competentiegroep.
Ik ben niet bekend met VBA, en volgens mij zou ik dat moeten gebruiken om dit voor elkaar te krijgen....
Verder weet ik niet of dit de handigste manier is, dus hulp is welkom....

Volgens internet zou ik ook relaties aan moeten leggen, waar ik mee bezig ben gegaan, volgens mij is dat redelijk gelukt.

Uiteindelijk zou ik een rapportage moeten kunnen maken op basis van;
- Wanneer verlopen certificaten van de leden
- Overzicht van welke competenties de leden nog moeten doen voordat het diploma verlengt kan worden (inclusief verloopdatum)
- Overzicht van "extra" EHBO competenties, als Evenementenzorg, EHBO voor gevorderden en dergelijke.

Hopelijk kan iemand me op weg helpen....

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan